Hoewel ik ook twijfels over het toekomstig rendement heb, moet ik toch kwijt dat het Friese project iets heel nieuws in zich heeft, wat hier te lande nog niet voorkomt. Het is een reguliere stoomdienst op een spoorlijn die gewoon in gebruik is. De stoomtrein zal daarom met 80 km/h moeten gaan rijden en dat is op een vaste lijn nog (De SSN bijv. rijdt incidentele treinen) niet vertoond. Dat kan extra mensen trekken.
Eh, "hier te lande" betekende in mijn bijdrage Nederland. Jij hebt hier al een breder perspectief, namelijk Europa.
Is de charme van een historische stoomtrein niet juist dat je er bijvoorbeeld uit het raam kunt hangen en van de rit kunt genieten? Dus geen gehaast om de dienstregeling exact te volgen, juist iets anders dan wat we van het dagelijks leven gewend zijn?
Dat kan extra mensen trekken.
jup, en een land waar de arbeid goedkoper is, en ze krijgen het bij lange na niet rond. In nederland kun je zoiets dus helemaal schudden, zelfs al heb je efficientere infrastructuur enzo.