Bas, je hebt me met je uitleg de zin ontnomen om nog maar aan servo te denken
En bij het merendeel van de opties komt wel een soldeerbout te pas en bij het andere deel van de opties moet je zelfs voor programmeren. Daarom raad ik het dus af.
Er zijn namelijk standaard oplossingen voor servo-aansturingen. Zowel Digitaal als analoog.
In een analoge omgeving is dat met een kanon op een mug schieten. Je gaat eerst op grond van een druk op de knop een afgemeten puls genereren en in de servo wordt dat weer vertaald in een eindstand. Dat is een omweg. Een motoraandrijving is veel directer, je stuurt met de drukknop of de schakelaar rechtstreeks de motor aan zonder verdere poespas.
Maar met een servo en aangepaste servotester ben je goedkoper uit dan met een motoraandrijving.
Je gaat nu een afweging maken op basis van een halfbakken antwoord[
+ onze kanonnen geven ons ook de gelegenheid om de snelheid en posities goed in te regelen zonder dat we ingewikkelde mechanische constructies bouwen met eindafschakelaars en de elektronica er uit trekken voor bijvoorbeeld jouw halve golf aansturing. Dat vind ik met een kanon op een mug schieten.
Ik vind nog steeds dat voor de topicstarter een kant en klaar verkrijgbare motoraandrijving de beste keus is. Weliswaar duurder dan een servo met bijbehorende toestanden, maar goedkoper en betrouwbaarder dan een spoelenbak.
Ik vind nog steeds dat voor de topicstarter een kant en klaar verkrijgbare motoraandrijving de beste keus is.
- Daarnaast bied Domburg TrainSupport: ASB-controller in zijn assortiment zitten. Ook om servo's analoog met knopjes aan te sturen.