Nou vraag je je toch af: vandaag is het wel mogelijk om beperkte dienst te rijden, dus dat kon gister ook. Waarom gebeurde dat dan niet? Klinkt mij allemaal nogal als het demonstratief voor wat opgetrommelde media een paar covidpatienten naar duitsland helikopteren om wat nederlands patientenverdelingsoverleg tussen de ziekenhuizen los te trekken. Trek t pak speculaas maar los jongens!
[..] zat wissel A al weer vast door de sneeuw.
Gisteren was het voor de storingsdiensten een gevecht met de elementen die niet gewonnen kon worden door stuifsneeuw en keiharde wind. Hadden ze net wissel A gangbaar gemaakt, gingen ze naar wissel B, zat wissel A al weer vast door de sneeuw.
Maar is dat dan met een goed werkende (elektrische!) wisselverwarming niet te voorkomen? Ik bedoel, hoe moet het dan als het een keer echt winter wordt? Want wat we nu hebben stelt natuurlijk nog niks voor, dat staat wel vast.
Moest vanmorgen per trein van Kampen naar Zwolle, voor mijn 2e corona-prik.Ken je die mop van die trein die om 12.03 uit Kampen zou gaan?Hij ging niet.Wegens wisselstoring in Zwolle zou ie een half uurtje later vertrekken.Omdat ik vanavond nog mag werken (ivm ingesneeuwde collega's) heb ik de gok maar niet genomen.Want stel dat de boel in Zwolle weer vastloopt en ik niet terug kan?Uitgestapt, uitgecheckt en teruggewandeld naar huis.Woensdag weer een poging.groetenHendrik Jan
Martin, de treinen in die youtube filmpjes hebben allemaal een sneeuwploeg voorop. Dat is vals spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=yEx7sgxgnqk