Luit=kamp 1. Volgende!
Eric; Ik denk dat de werk ethiek van 79 en nu niet veel verschild en het is zoooo gemakkelijk om de manager maar de schuld van alles te geven. Het is heel simpel. Het spoor is er gewoon niet voor ingericht om onder dit soort omstandigheden goed te functioneren. Inderdaad een economisch model.79. Vooral Noord Duitsland en Groningen (Provincie), noorden van Drenthe en +/- 50% van Friesland hadden toen te maken met barre omstandigheden. Ik heb de indruk zelfs dat er toen meer sneeuw was gevallen dan nu. Maar dat mag de pret niet drukken.Feit is wel dat de huidige voorspelling van het weer een stuk beter is dan in 79. Toen was het een blinde verrassing waar iedereen op maandag ochtend in wakker werd.Communicatie was toen ook niet optimaal als je dat met nu vergelijkt. Dus het nieuws dat de 3 noordelijke provincies ingesneeuwd waren, kwam pas erg langzaam op gang. de NOS had toen alleen maar een filmpje dat mensen aan het langlaufen waren in Den Haag.Uit voorzorg de treindienst in deze omstandigheden stil leggen. Ik geef ze groot gelijk. a) Materiaal is er niet echt geschikt voor b) Waarom zou je het personeel er aan bloot stellen. Je zit er niet op te wachten als machinist en/of conducteur je trein strand en je kan dat ding niet warm houden.Dus hulde aan de managers die, het weerbericht kennende, hun mensen en materiaal beschermen.
pfffffffffffffffffff nederlandse spoorwegen bah bah in ben rusland geweest bij -35 graden en er viel in 1 uur 50 cm sneeuw binnen een uur reed alles gewoon weer wat een wanprestatie van de nederlandse spoorwegen
Uit voorzorg de treindienst in deze omstandigheden stil leggen. Ik geef ze groot gelijk. a) Materiaal is er niet echt geschikt voor b) Waarom zou je het personeel er aan bloot stellen. Je zit er niet op te wachten als machinist en/of conducteur je trein strand en je kan dat ding niet warm houden.Dus hulde aan de managers die, het weerbericht kennende, hun mensen en materiaal beschermen.
Het is ook een kwestie van willen Freek.Met een paar werkende wissels in Uitgeest en 1 in Schagen zou je met 2 stellen kunnen pendelen tussen Uitgeest en Den Helder.Een pendel tussen Heerhugowaard en Hoorn heeft helemaal geen werkende wissels nodig.En zo zou je op veel meer trajecten losse pendels kunnen laten rijden, het is mager, maar je rijdt wel!
Dus ja veiligheid speelt een grote rol, maar ook de wetenschap dat je de komende week wel voldoende materieel over moet houden om de dienstregeling te kunnen uitvoeren. DDZ staat langs de kant, SGM is slooprijp en van het nieuwe materieel moeten we afwachten wat het onder deze omstandigheden doet.
De gemaakte vergelijking met 1979 hinkt, want toen waren de omstandigheden vele malen erger dan nu.