Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat wordt op dit object op het perron geklikt?
door
Eric B
Vandaag
om 09:09:59
Molenbaan (werktitel)
door
tothebeach
Vandaag
om 08:58:39
The Micro Model Railway Dispatch
door
tothebeach
Vandaag
om 08:58:10
Mijn geweatherde modellen
door
Keska
Vandaag
om 08:55:55
Bauarbeiten im gange
door
V200-G2000
Vandaag
om 08:53:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Pauldg
Vandaag
om 08:51:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:35:39
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:31:14
Raadplaatje
door
Sikko
Vandaag
om 08:01:45
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 05:07:19
Minibaan Visserskaai H0
door
Peter J K
Vandaag
om 00:51:21
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
RieX
21 December 2025, 23:58:41
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren
door
Dave.......
21 December 2025, 23:47:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:32:02
Goede wensen voor 2026
door
Ferdinand Bogman
21 December 2025, 23:30:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:28:59
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:26:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:25:31
Modelspoorbaan van Einte
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:24:38
Sankt Georgen.
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:21:37
Pfarrerwinkel bahn
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:19:59
Train o Matic smart power pack
door
Blausee-Mitholz
21 December 2025, 23:19:32
Rondom Charlois
door
Schachbrett
21 December 2025, 23:16:02
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV
door
sncf231e
21 December 2025, 22:57:38
herrmann
door
grossraumwagen
21 December 2025, 22:25:46
Werkplaats Wael en Bosch
door
NS264
21 December 2025, 22:15:27
Zwederbaan
door
nighttrain1
21 December 2025, 21:34:20
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
21 December 2025, 21:25:09
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk
door
richardvandijk
21 December 2025, 20:42:47
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
DJV
21 December 2025, 19:54:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland (gelezen 997 keer)
AP3737
Offline
Berichten: 402
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
«
Gepost op:
06 February 2021, 15:59:56 »
In mijn vorige draadjes heb ik twee dienstregelingen uit 1914 gedeeld. Mijn kleinzoon is op bezoek, en vindt scannen heel erg leuk, dus we kunnen meteen nu ook de dienstregeling van de Stoomvaart-Maatschappij Zeeland uit 1911 delen.
De bovenstaande pagina laat zien hoe je in 1911 vanuit Zwolle (waar nu mijn kleinzoon woont, maar een eeuw geleden mijn opa) reist naar Londen Charing Cross. Als ik het goed lees, en corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, want deze oude spoorboekjes zijn toch wel wat anders dan dat ik gewend ben, is vertrek om kwart voor vier in de middag vanuit Zwolle. Ruim twee uur later, om 17:49, wordt Utrecht bereikt. Daar is tijd voor een avondmaal, want de trein naar 's Hertogenbosch vertrekt pas ruim een uur later, om vijf over zeven. Eén minuut voor elf 'avonds wordt Vlissingen bereikt, van waaruit een "dubbelschroef stoomschip" (zie pagina 1) naar Engeland 10 minuten naar middernacht vertrekt. Folkstone wordt half zes in de ochtend bereikt, dus lang slapen is er niet bij. Als de boot geen vertraging heeft opgelopen is er in Folkstone, of beter in één van de Pullman restauratiewagens (zie pagina 6) in de trein, meer dan voldoende tijd voor een English Breakfast. Uiteraard alleen als we een eerste klas kaartje hebben en 1 schilling extra betalen. Met volle maag komen we 8 minuten over 10 in de ochtend, dus bijna een dag later, op Charing Cross aan.
Alle scans kunnen wederom van Dropbox worden gedownload:
https://www.dropbox.com/sh/7ngbem3g3dqzybw/AAAxM5K_u6OZP0-qbtsU9hqna?dl=0
.
De complete PDF is wederom via volgende link te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/iw2hqm4he9mn3d0/1911-Zomerdienstregeling-Stoomvaart-Maatschappij-Zeeland.pdf?dl=0
Groet, Aiko
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland