Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
Vandaag
om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen
door
Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport
door
Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West
door
wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0
door
Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool
door
Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland (gelezen 618 keer)
AP3737
Offline
Berichten: 103
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
«
Gepost op:
06 februari 2021, 15:59:56 »
In mijn vorige draadjes heb ik twee dienstregelingen uit 1914 gedeeld. Mijn kleinzoon is op bezoek, en vindt scannen heel erg leuk, dus we kunnen meteen nu ook de dienstregeling van de Stoomvaart-Maatschappij Zeeland uit 1911 delen.
De bovenstaande pagina laat zien hoe je in 1911 vanuit Zwolle (waar nu mijn kleinzoon woont, maar een eeuw geleden mijn opa) reist naar Londen Charing Cross. Als ik het goed lees, en corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, want deze oude spoorboekjes zijn toch wel wat anders dan dat ik gewend ben, is vertrek om kwart voor vier in de middag vanuit Zwolle. Ruim twee uur later, om 17:49, wordt Utrecht bereikt. Daar is tijd voor een avondmaal, want de trein naar 's Hertogenbosch vertrekt pas ruim een uur later, om vijf over zeven. Eén minuut voor elf 'avonds wordt Vlissingen bereikt, van waaruit een "dubbelschroef stoomschip" (zie pagina 1) naar Engeland 10 minuten naar middernacht vertrekt. Folkstone wordt half zes in de ochtend bereikt, dus lang slapen is er niet bij. Als de boot geen vertraging heeft opgelopen is er in Folkstone, of beter in één van de Pullman restauratiewagens (zie pagina 6) in de trein, meer dan voldoende tijd voor een English Breakfast. Uiteraard alleen als we een eerste klas kaartje hebben en 1 schilling extra betalen. Met volle maag komen we 8 minuten over 10 in de ochtend, dus bijna een dag later, op Charing Cross aan.
Alle scans kunnen wederom van Dropbox worden gedownload:
https://www.dropbox.com/sh/7ngbem3g3dqzybw/AAAxM5K_u6OZP0-qbtsU9hqna?dl=0
.
De complete PDF is wederom via volgende link te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/iw2hqm4he9mn3d0/1911-Zomerdienstregeling-Stoomvaart-Maatschappij-Zeeland.pdf?dl=0
Groet, Aiko
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland