Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
Vandaag
om 15:45:26
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:45:15
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 15:44:12
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Marty
Vandaag
om 15:43:13
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 15:37:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Lambert
Vandaag
om 15:36:06
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:31:25
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 15:24:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:08:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
prutser
Vandaag
om 14:58:40
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
mass am see
Vandaag
om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:56:04
Rondom Charlois
door
Krazy Dre
Vandaag
om 13:47:05
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 13:45:25
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 13:10:34
NS-1000 in spoor-1
door
edwin1974
Vandaag
om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0)
door
DJV
Vandaag
om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 12:49:14
DR4018 power on fenomeen
door
Bert_Apd
Vandaag
om 12:30:02
Molenbaan (werktitel)
door
Valentijn
Vandaag
om 12:12:51
Stub switches
door
Hans1963
Vandaag
om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
Vandaag
om 11:40:15
NS Postrijtuigen
door
1200blauw
Vandaag
om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 10:21:37
Probleem met inloggen iTrain Forum
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 10:21:35
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 09:30:33
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 09:12:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Arjen52
Vandaag
om 08:10:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland (gelezen 942 keer)
AP3737
Offline
Berichten: 398
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
«
Gepost op:
06 February 2021, 15:59:56 »
In mijn vorige draadjes heb ik twee dienstregelingen uit 1914 gedeeld. Mijn kleinzoon is op bezoek, en vindt scannen heel erg leuk, dus we kunnen meteen nu ook de dienstregeling van de Stoomvaart-Maatschappij Zeeland uit 1911 delen.
De bovenstaande pagina laat zien hoe je in 1911 vanuit Zwolle (waar nu mijn kleinzoon woont, maar een eeuw geleden mijn opa) reist naar Londen Charing Cross. Als ik het goed lees, en corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, want deze oude spoorboekjes zijn toch wel wat anders dan dat ik gewend ben, is vertrek om kwart voor vier in de middag vanuit Zwolle. Ruim twee uur later, om 17:49, wordt Utrecht bereikt. Daar is tijd voor een avondmaal, want de trein naar 's Hertogenbosch vertrekt pas ruim een uur later, om vijf over zeven. Eén minuut voor elf 'avonds wordt Vlissingen bereikt, van waaruit een "dubbelschroef stoomschip" (zie pagina 1) naar Engeland 10 minuten naar middernacht vertrekt. Folkstone wordt half zes in de ochtend bereikt, dus lang slapen is er niet bij. Als de boot geen vertraging heeft opgelopen is er in Folkstone, of beter in één van de Pullman restauratiewagens (zie pagina 6) in de trein, meer dan voldoende tijd voor een English Breakfast. Uiteraard alleen als we een eerste klas kaartje hebben en 1 schilling extra betalen. Met volle maag komen we 8 minuten over 10 in de ochtend, dus bijna een dag later, op Charing Cross aan.
Alle scans kunnen wederom van Dropbox worden gedownload:
https://www.dropbox.com/sh/7ngbem3g3dqzybw/AAAxM5K_u6OZP0-qbtsU9hqna?dl=0
.
De complete PDF is wederom via volgende link te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/iw2hqm4he9mn3d0/1911-Zomerdienstregeling-Stoomvaart-Maatschappij-Zeeland.pdf?dl=0
Groet, Aiko
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland