Vertel mij nou eens wat die mcn dan precies uit te leggen heeft. Ik kan hier een beetje mistroostig van worden. En dan druk ik me hééél diplomatiek uit!
Hebben anderen dat nu ook, dat elke keer wanneer je het woord ' scootmobiel' leest je gelijk een beeld van dr. Nefario in je hoofd krijgt? in dit geval op een gesloten overweg
Aanwijzing OVW. Klaar. Daarin zit alles opgesloten. Als er dan op het laatste moment een weggebruiker, die de rode lampen, bellen en neergedaalde bomen negeert ben je nergens. "Stoppen als de veiligheid van het verkeer dit vordert" moet wel in redelijkheid haalbaar zijn.
Nogmaals: Je gaat het heel erg glad ijs op...
Prima, maar leg dan uit waarom....
De aanwijzing OVW is zeer duidelijk. Herhaald fluitsein geven, wettelijk dus minimaal 2 keer. Maximaal 10 km/h, dus minder indien nodig voor de veiligheid."Stoppen als de veiligheid dit vordert" Zeer duidelijk, de rollen op de overweg zijn omgedraaid. Bij een incident treft de machinist schuld. Zeker als die een trein passeert waarbij de laatste wagen de betreffende overweg verlaat. Dan anticipeert en stopt de machinist de trein om te kijken of het passeren veilig kan gebeuren, juist omdat het te verwachten valt dat personen op de gestoorde overweg (gaan) oversteken.Volgens mij de intentie van de aanwijzing OVW. Meer of minder kan ik er niet van maken. Juridisch geheel dichtgebakken en duidelijk, en de machinist tekend voor het begrijpen en de ontvangst aanwijzing.