Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 11:28:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project  (gelezen 8403 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2021, 10:59:05 »
Ik heb eens even gegoogled. Dit is een UK Fremo meet:

<a href="https://www.youtube.com/v/3Z-YtfmIAos" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/3Z-YtfmIAos</a>

Daar hebben we niets te zoeken, maar dit is een foto-/videoverslag uit 2015 en 2018 van de 00Fremo-meets in Rendsburg in Noord-Duitsland. Die Duitsers zijn goed bezig!  (y)
Wij waren in 2015 nog aan het bakken bouwen, maar in 2018 hadden we al wel een stuk of 15 rijdagen op zak.

....en dan lees je op het Britische Bahn Forum - ja, dat hebben ze daar! - een in januari 2019 gestelde vraag: "Hats noch FREMO 00?".
Het antwoord is: "Überwiegend wird hinter den Kulissen weiter gearbeitet. Der Präsident schaut gerade, ob er im April 2020 ein weiteres Treffen möglich machen kann. Das ist aber noch nicht spruchreif, daher gibt es hier noch keine offizielle Ankündigung dazu."

Ze hebben daar een President, een soort Trump!  (y) Daar kunnen wij niet aan tippen!  ;D
Maar goed, het valt blijkbaar niet mee om zoiets in de lucht te houden. Ik denk niet dat er in april 2020 een "Treffen" geweest is.

Het kan geen kwaad om eens om je heen te kijken, maar ik ga gewoon weer verder in de hoop de BMB in deze donkere dagen levend te kunnen houden.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 20:38:45 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6060
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2021, 11:26:22 »
@Leen,

Zijn dat Britten die met Duitse treinen rijden?
Sprak er een vorig jaar op die beurs in Kent.
Ik blijf de achtergrond en het licht missen.

Gr, Hans

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2021, 11:45:17 »
Ja, die Britten hebben het licht ook niet gezien.... :-\
 ;D

Het bovenstaande is wat ik tot nu toe over Fremo - UK - 00 kon vinden: Britten, die Duits rijden en Duitsers die Brits rijden. Of reden, ik weet het niet.
Ik zie mezelf niet als een Freund Europäischer Modellbahnen maar bewonder wel wat ze in hun fotoreportage neergezet hebben, ook al vraag ik me af of we dat op die manier moeten willen.
Hoe je dat mooi belicht is ook nog wel een puntje.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 11:52:55 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2021, 12:55:38 »
Bedankt voor jullie bijdragen en goede bedoelingen tot dusver. Het is in dit topic niet mijn bedoeling om voor te stellen of te decreteren op welke manier wij de BL gaan inrichten, maar wel om - evenals bij het begin van de BMB in 2015 - tot kaders te komen waarbinnen de uitvoering van de BL tot stand kan komen, een concept dus. Ik ga daarbij uit van ons eigen BMB/BNLS-concept als basis, dat is mijn taak binnen de BMB en ik zal proberen om dat zo goed mogelijk te interpreteren. Ik hoop in dit topic stap-voor-stap een stukje verder te kunnen komen.

We beginnen bij het begin: de eerder in 2018 vastgelegde, maar nog niet door de BMB-groep goedgekeurde afspraken. Het betreft overwegend afmetingen. Op basis van ons vertrouwde BNLS/BMB-concept zou je - op de gebogen bakken na - met deze gegevens al bijna tot een BL-baanconcept kunnen komen:
1) Het spoor komt op 22,5 cm vanaf de voorkant.
2) Een BB is 20 cm breed.
3) De vorm van een BB hoeft niet rechthoekig te zijn. Dit i.v.m een gewenste "vloeiende" lijn in de bakopstelling.
4) De kopschotten van de bakken/bijdragen zijn 45 cm.
5) De bakken hoeven niet strak rechthoekig van vorm te zijn en mogen zelfs gebogen zijn.
6) De max. treinlengte bedraagt 1m20.
7) Passeerspoor moet een trein van 1m20 kunnen accommoderen (dus 1m20 aan "vrije ruimte" tussen de fouling points).

Nog even de context van de bijeenkomst: bij het voorgestelde baanontwerp werd door de meeste aanwezigen uitgegaan van Fremo-maatstaven, maar wel met vooraf afgesproken landschapskleurtjes etc., zodat het geen bonte hond zou worden. Elke BMB-deelnemer zou zich daarbij kunnen aansluiten, dus gezien vanuit ons huidige concept a.h.w. een module met meer bakken. Het zal zeker een heel mooi stukje branchline kunnen opleveren, maar het impliceert dat het andere deelnemers met een enkelsporige module zou kunnen uitsluiten, bijv. omdat het een zomerlandschap betreft en de andere deelnemer een herfst- of winterlandschap heeft met een ander thema en andere kleuren. Gezien vanuit ons huidige concept plaatsen we dan een black box (BB) tussen de beide modules. Die hoeft geen 60 cm breed te zijn, de bij [2] afgesproken 20 cm mag ook. Hierover is al wat discussie geweest maar er is nog geen besluit.

M.b.t. [5] de gebogen bakken is het de vraag of die in alle baanopstellingen toepasbaar zijn en wat de oplossing is als dat niet het geval is. Het zou kunnen betekenen dat een deelnemer niet met zijn bak mee kan doen, misschien wel regelmatig. Binnen het concept zou daarvoor een oplossing moeten komen.
Punt [3] zou de oplossing kunnen zijn, indien we van de gebogen bakken afstappen, maar toch een enigszins gebogen baan willen hebben. De vraag is dan wat de minimale afstand mag zijn aan de smalle kant van de trapeziumvormige BB, bijv. 20 cm.

M.i. een heel belangrijk punt is de manier waarop onze BL optimaal in een L-, U-, of andersvormige baanopstelling past. In Vredepeel 2018 stond de BL halverwege haaks op het rechte stuk mainline (ML), wat vonden we daarvan? Inmiddels hebben we keus: we kunnen de BL nu ook bij een keerlus af laten takken. Dat geeft ook voor op een beurs mogelijkheden voor de BL in de baanopstelling.
Tot zover even de hapklare brok voor wat betreft de punten die we al eerder afgesproken c.q. ervaren hebben. De overige punten kunnen eventueel hierna aan de orde komen.

Leen.

De baanopstelling van Vredepeel 2018:

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 13:50:26 door St00mboy »

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6060
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2021, 13:10:58 »
@Leen,

Zoals ik al eerder opmerkte, lijkt mij een aftakking haaks op dr BMB baan niet wenselijk. Wij bedienen onze treinen met remote muizen vóór de baan. Op beurzen staat daar ook publiek. In zo’n situatie moet je heel ver omlopen om het zichtcontact met je trein te behouden. Als de aftakking plaats vindt vanaf een keerlus, kan de branchelijn parallel lopen aan de fiddle yard. Wel stelt dat eisen aan de opstelling ivm ruimte voor het publiek.

Gr, Hans

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4004
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2021, 13:22:21 »
Is het een idee, om de aftakking naar de BL bij een van de keerlussen te doen?
De lus kan dan haaks aftakken naar de BL.

Hans was me al voor

Of je moet de lus zo maken dat de BL recht door gaat ten opzichte van de rest van de MB.

Leen kennende, kan hij een lus bouwen die beide configuraties kan  ;)

Lange treinen kunnen de lus rond rijden.
Korte treinen kunnen de keuze maken om naar de branchline af te takken.


Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2021, 13:37:05 »
De aftakking kan in de keerlusboog bij 90, 180 of 270 graden bevestigd worden, m.a.w. de BL kan resp. linksaf, rechtdoor of rechtsaf op de keerlus-"rotonde".

De BL-junction in "rechtsaf" positie op de keerlus:


Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2021, 13:53:10 door St00mboy »

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4004
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2021, 13:56:40 »
Nou.. opgelost  (y)  dat was snel  ;D
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2021, 17:45:42 »
Er is ook de mogelijkheid om met onze junction naast de keerlus af te takken:


Maar er zijn vast nog wel andere mogelijkheden.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #24 Gepost op: 08 maart 2021, 14:05:00 »
Ik was alweer vergeten dat er in 2018 door mijzelf ook nog een concept Branchline Baanconcept geschreven is. Dit was een eerste aanzet om tot een BL-baanconcept te komen, maar het stuk is nadien nooit afgemaakt:

"BMB Baanconcept Branchline, versie 0.9

De BMB enkelspoor variant

Om de mogelijkheden van de BMB-baan te vergroten en de BMB nog laagdrempeliger te maken, is er besloten om de nieuwe BMB-Branchline-enkelspoorvariant te introduceren.
Een trein verlaat om de branchline op te gaan het dubbelspoor bij een junction ter hoogte van een van de keerlussen. Aan het einde van de branchline bevindt zich een omloopspoor om een lok de gelegenheid te bieden langs zijn trein te rijden. De trein rijdt vervolgens met de lok in omgekeerde richting weer naar het dubbelspoor, legt daar een rondje af, en keert weer terug naar de branchline. De branchline wordt vooralsnog niet uitgevoerd met opstelsporen.
Er moet op de lijn gebruik gemaakt worden van een token. Vooralsnog is dat in de vorm van een WLAN-muis. Er kan maar één trein tegelijk op de branchline, totdat er passeergelegenheid komt.
Op de rijdag van 13 en 14 oktober 2018 zal er met een conceptversie aangevangen worden.

De BMB-Bak.

Afmetingen van de standaard modulebak:
De standaard afmetingen van de onderdelen van de bak zijn vastgelegd en staan in bijlage X van dit Baanconcept ( = niet aanwezig; er zijn nog geen tekeningen aanwezig). In principe kan daarvan in overleg afgeweken worden, zolang de treinenloop niet gecompromitteerd wordt. Maak hiervoor gebruik van de aanwezige kennis binnen de groep.

De scenerybak is standaard 90 of 120 breed.
Een scenerybak hoeft niet per se rechthoekig te zijn en mag dus bijv. een gebogen vorm hebben, zolang de module aan beide kopse kanten maar 45 cm diep is. Een module met één scenerybak heeft dus aan beide kopse kanten van de scenerybak een diepte van 45 cm.
Het is mogelijk meerdere scenerybakken te combineren tot 1 langere module. Hierbij wordt bijv. de lengte van de module bij een “dubbele bak” 2m 65 (25+120+120cm). Vorm en afmetingen van de individuele scenerybakken zijn bij een dergelijke bijdrage vrij, zolang de module aan beide kopse kanten maar op 45 cm diepte uitkomt.


Fig 1. Een voorbeeld van een standaard modulebak

Elke modulebak is voorzien van één Black Box met aan de voorzijde een breedte van 250mm en een diepte van 441mm. Aan de voorzijde van de black box komt een afdekplaat van 9mm dik.
De vorm van een BB hoeft niet rechthoekig te zijn. Indien een deelnemer besluit tot het maken van een niet-rechthoekige BB, dan dient hij een tweede BB in  gespiegelde vorm te maken om weer recht in de baanopstelling uit te komen.
Het is mogelijk om in overleg van de standaard af te wijken, zolang de treinenloop gewaarborgd blijft.

Sporenverloop:
Op de Branchline wordt enkelspoor gebruikt.
Een deelnemer is geheel vrij in het bepalen van het spoorverloop op zijn modulebak, onder de voorwaarde dat er een doorgaand spoor beschikbaar is, dat op de scenerybak aan beide zijde op de black box aansluit op de vastgestelde afstand van 225 mm (hart spoor) vanaf voorkant bak.
Mocht een deelnemer besluiten tot het maken van een passeerspoor, dan moet dit spoor een dusdanige lengte hebben dat de max. treinlengte van 120 cm gemakkelijk op het spoor past en er voldoende ruimte is om een andere trein erlangs te laten.
Bij afwijking van de standaard is het verstandig om dit vooraf even af te stemmen met Werner of Leen.

Als een modulebak technische gebreken vertoont en/of niet berijdbaar is, dan kan de groep van deelnemers besluiten dat de betreffende bak uit de baanopstelling verwijderd wordt.

Maatvoering spoorverloop:
Om het koppelen van de diverse modules mogelijk te maken dient er voldaan te worden aan een aantal standaard maten. De afstand van het hart spoor tot de voorzijde bak is 225 mm. Deze maat is gemeten op de black box inclusief afdekplaat. Het spoor op de BB dient recht te liggen, d.w.z. aan beide einden van de BB op 225mm vanaf de voorkant, en de overgang haaks te passeren.

Op de rest van de modulebak is de deelnemer vrij om de sporen te leggen.
    • Minimale boogstraal 24 inch (ca. 61 cm t.b.v. gebruik Tracksetta).
    • Minimale railafstand bij gebruik dubbelspoor tussen (bijna) rechte sporen 46 mm hart-op-hart.
    • Bij een s-boog dient een recht stuk van minimaal 30cm tussen de twee kromme stukken van de “S” gemaakt te worden.

Als rail gebruikt de BMB standaard Peco code 75, maar op de scenerybak is dat niet verplicht. De scenerybakken mogen desgewenst voorzien zijn van spoor met code 100, code 83 of code 75 rail. Zowel bullhead als flatbottom railprofiel is toegestaan. Deelnemers die ook met de BNLS-forumbaan willen meedoen wordt geadviseerd om op de scenerybak Peco code 100 te gebruiken. Een eventuele overgang van code 100 naar code 75 is “probleem deelnemer”. Peco SL-113 Transition track of een eenvoudige soldeerverbinding kunnen bij voorbeeld gebruikt worden om code 100 aan code 75 spoor te koppelen.

Bakovergangen:
Voor de bakovergang m.u.v. de landschapsmodule is door de BMB standaard gekozen voor de variant met flexibele railuiteinden met schuiflasje, gecombineerd met een op een afstand  van 8 – 15 cm gesoldeerde megabiels.
 
Geadviseerd wordt om de flexibele railuiteinden voor transport te beschermen door het aanbrengen van bijv. een hoekprofiel. De railuiteinden op de landschapsmodule zelf kunnen vanwege het visuele aspect beter vast gemonteerd worden. Het is dan wel verstandig (maar niet verplicht) om het aansluitende spoor op de BB flexibel te maken."


De verdere tekst is gelijk aan het Standaard BMB-Baan concept en viegt hier berder niets toe.
Dit is hoever zijn we toen op basis van de eerder gemaakte afspraken gekomen zijn. Het baanconcept is gedateerd 23 juni 2018.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2021, 11:08:21 door St00mboy »

Eegtrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Lid Modelspoorgroep Eindhoven
    • Project Tauernbahn
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #25 Gepost op: 08 maart 2021, 15:50:51 »
Heel leuk die variant met enkelspoor (y).
Sinds de gesprekken die ik een aantal jaar geleden over dit onderwerp had gevolgd kwam ook daarom bij ons steeds meer het idee een extra zijlijn concept te bedenken als aanvulling op de hoofdbaan-bakken. Vandaar de Oostenrijkse zijlijn die we onlangs zijn gestart op de bakken "Tauernbahn".
Leuk dit te zien en te volgen. groeten Eeg

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #26 Gepost op: 09 maart 2021, 08:45:27 »
Ik was alweer vergeten dat er in 2018 door Werner ook nog een concept Branchline Baanconcept geschreven is. Dit was een eerste aanzet om tot een BL-baanconcept te komen, maar het stuk is nadien nooit afgemaakt:
Toch even een correctie, Leen. Ik heb destijds dit stuk wel van jou ontvangen, maar ik heb het niet geschreven.

Werner

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #27 Gepost op: 09 maart 2021, 11:00:14 »
In dat geval sorry, ik meende echt dat jij het geschreven had.
Ik zie nu dat ik me vergist heb: je hebt in die tijd alleen de VA- AV etc. varianten aan het ML concept toegevoegd.  :-[
De tekst is aangepast.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2021, 12:33:41 door St00mboy »

bask185

  • Online Online
  • Berichten: 4004
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #28 Gepost op: 06 april 2021, 15:02:23 »
Ik heb wat vraagjes.

Zoals ik eerder vermeld heb, wil ik ooit Corrour maken. Daarbij lijkt het me dus leuk als ik de baan compatibel houdt met de BMB  (y), heb ik ook eens wat in te brengen  :P. Het bovenste plan had ik al eerder gemaakt. Maar nu lees ik zo die formaten na en ik zie dat het sporenplan ietwat van de opgelegde maten afweek. Daarom heb ik het plan iets aangepast, maar ik zit een beetje met de maten in mijn mag.


Stel als ik het zo zou bouwen, dan zou ik de strakke rechte lijn in de bakken een beetje doorbreken. En ik kan me voorstellen dat sommigen deze lijn als heilig beschouwen. Maar ik heb enigszins de ruimte nodig, wil ik het een beetje realistisch houden. Ik kan natuurlijk nog een beetje proppen en het station omtoveren tot een backdrop gebouw. Deze inbreng is zonder BB's 300cm lang. Ik zou de bak ook recht kunnen maken aan , maar dan zou ik wel een totale diepte hebben van ~50cm. De achterkant zou dan een demonteerbaar stuk scenery zijn ofzo. Het moet natuurlijk nog wel in m'n fiesta passen  ::)



Citaat
Bij afwijking van de standaard is het verstandig om dit vooraf even af te stemmen met Werner of Leen.
Dus mijn vraag, wat zijn de meningen van jullie BMB'ers hier over?

Also. Voor zover ik weet heeft nog niemand een knappe scenery bak gemaakt voor de branchline? Zijn de boven en achter frezen absolute musts? Ik kan me voorstellen dat als de BL eens in het midden van een opstelling komt te staan dat het wenselijk zo zijn om geen achter en boven frezen te gebruiken?

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB-Modulebaan: het enkelsporige Branchline Project
« Reactie #29 Gepost op: 06 april 2021, 16:22:53 »
@Bas,
In 2018 is er een aantal afspraken gemaakt t.b.v. de BMB- branchline, maar daarna werd er niet meer over gesproken. Voor onze branchline is in beginsel afgesproken dat de bakken niet per se recht hoeven te zijn. Het inspringen van jouw bak zou dus geen enkel probleem mogen zijn als je op de BB's met het spoor maar weer goed uitkomt.
Over de achterwand en het dak is in 2018 nog geen ei gelegd. Sommigen wilden dat niet, maar ik vraag me zelf af hoe het er dan uitziet en of dat m.b.t. de verlichting op een beurs wel zo handig is. Voorlopig zou ik ze in ieder geval nog maar even niet maken.

Overigens begrijp ik dat er op de achtergrond een paar BMB-ers bezig is met enkelsporige Fremo modules, dus met andere afmetingen dan wij indertijd afgesproken hebben en ook andere standaarden. Ik weet daar de exacte status niet van en ook niet of en hoe men denkt dat in de BMB-baan in te passen. Aangezien dat niet met de overige BMB-deelnemers gedeeld is kunnen we dat op dit moment moeilijk een BMB-project noemen.

Kort en goed: aangezien we tot nu toe vrijwel alles nog op een rijhoogte van ca. 130 cm aan elkaar hebben weten te krijgen zal dat met jouw module ook wel lukken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2021, 22:00:06 door St00mboy »