Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.  (gelezen 117227 keer)

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #120 Gepost op: 14 januari 2021, 14:45:47 »
Zal treinstel nummer 434 worden met blokjeslijn 1e klasse , kleine cabine ramen
Dat ligt nu vast. En mocht nu vrijgegeven worden.

bron : Roco.
Hopla, dat is goed nieuws! Dank voor het navragen.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #121 Gepost op: 14 januari 2021, 14:52:57 »
De 434 is bruikbaar van mei 1989 (aflevering na revisie waarbij de 2-en zijn aangebracht, de vignetten zijn herplaatst en de koersrol is verplaatst) tot november 1996 (binnenname voor ombouw bagageafdeling
En ja in te zetten met de koffiestellen dus

Top, dank!
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #122 Gepost op: 14 januari 2021, 15:00:23 »
Wat betreft de reïncarnatie van de Roco Plan V een aantal vragen voor de insiders.

Is deze nu ook technisch aangepast? (Hoe wie wat en waar zal Roco nog mededeling over doen later dit jaar)

En was jaren terug de mal niet zo ontwikkeld dat allerlei verschillende versies gemaakt konden worden? Bijvoorbeeld bagage afdeling / geen bagage afdeling, kleine / grote cabine raampjes. Op alles ja, behalve de bagageruimte. Die zit in de kap. Dat zou wederom weer een geheel nieuwe kap betekenen. Maar we kijken vol vertrouwen naar de toekomst?

Is dat nog steeds van toepassing en kunnen we nog een hoop varianten verwachten de komende jaren? Dat zal toch wel?
 
Gr. Chiel

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #123 Gepost op: 14 januari 2021, 16:02:06 »
Worden de draaistellen en de apparatuur onder de bak van de plan V nu grijs ipv zwart?
(zwart is fout)
Meer NS in spoor 1!

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 613
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #124 Gepost op: 14 januari 2021, 16:23:59 »
De 434 is bruikbaar van mei 1989 (aflevering na revisie waarbij de 2-en zijn aangebracht, de vignetten zijn herplaatst en de koersrol is verplaatst) tot november 1996 (binnenname voor ombouw bagageafdeling
En ja in te zetten met de koffiestellen dus

Vanaf welke datum zijn de eerste plan V's met de kleine cabine ramen gaan rijden ?

Deze foto is van 24 mei 1984:   https://www.flickr.com/photos/126254131@N05/15870892488/in/photolist-NXenLX-28KFuT5-oH7S25-ELJXdD-RuPZsA-K7jHgk-qbstpo-usZ1PM-2iN8gMT-Lxnaxv-CyFSM5-zWiF87-27Kx49p-68SXes-9je68p-x3kqUW-wwB61K

Deze foto is van 1 februari 1984:  https://www.flickr.com/photos/52581810@N02/28294890829/in/photolist-NXenLX-28KFuT5-oH7S25-ELJXdD-RuPZsA-K7jHgk-qbstpo-usZ1PM-2iN8gMT-Lxnaxv-CyFSM5-zWiF87-27Kx49p-68SXes-9je68p-x3kqUW-wwB61K

« Laatst bewerkt op: 14 januari 2021, 16:26:45 door Spoor010 »
Met vriendelijke groeten uit Rotterdam, Frank.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #125 Gepost op: 14 januari 2021, 16:32:07 »
Bij de H2 of de R3 revisie in de jaren tachtig. In het geval van de V1-V3 de R3-revisie. 1982 voor de 434, maargoed, het model is de uitvoering van na de R4
De laatste V met de grote ramen was ergens rond 1987

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5175
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #126 Gepost op: 14 januari 2021, 16:57:20 »


De echte 368 (Arnhem GE). Links de lamp die men op een aparte plaat voor de bufferbalk heeft gemonteerd om plaats te maken voor de kraan. Dat lijkt mij erg lastig worden voor Roco, gezien de (slimme) oplossing die men voor de lampen van de gewone Sik heeft bedacht. Bovendien ook geen bordes op het dak...
Die twee aparte platen boven de buffers zijn op deze dia goed te zien. De kraan plus bediening ervan vullen de gehele ruimte achter de cabine op. Deze 227 (gekiekt in Weert) heeft overigens wel een bordes op het dak. Beide varianten kwamen voor.

Groet, Frank

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #127 Gepost op: 14 januari 2021, 17:07:40 »
Nou, trek het Sikkenboek er maar bij open, Roco...

Rob

Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 181
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #128 Gepost op: 14 januari 2021, 17:29:47 »
@ spoorzeven : weet je de datum bij je foto's?
Volgens het Sikkenboek werden de bordessen in 1981 aangebracht, dus 1974-1981 zonder bordes, 1981-1985 met bordes. (Na 1985 met rode zwaailamp)
Mischa

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 613
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #129 Gepost op: 14 januari 2021, 18:35:57 »
Goed nieuws die plan V,ik zal hem zeker gaan bestellen.
Ik ga er van uit dat de kleine foutjes van eerste lichting gele plan v beken zal worden door Roco.
Wat mij van de eerste lichting opviel waren de cabinedeur trapjes en de kleine cabinedeurraam,deze is zwart omrand maar moet natuurlijk gewoon net als de rest van de deur gewoon geel zijn
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2021, 20:54:22 door Casmir »

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #130 Gepost op: 14 januari 2021, 20:32:59 »
En was jaren terug de mal niet zo ontwikkeld dat allerlei verschillende versies gemaakt konden worden? Bijvoorbeeld bagage afdeling / geen bagage afdeling, kleine / grote cabine raampjes. Op alles ja, behalve de bagageruimte. Die zit in de kap. Dat zou wederom weer een geheel nieuwe kap betekenen. Maar we kijken vol vertrouwen naar de toekomst?
Als de mal zo is opgebouwd, verklaart dat waarom er alleen maar modellen van de lage 400-serie verschijnen. De keus daarvoor zal vast gemaakt zijn om een groene versie te kunnen maken, maar betekent ook dat je met de bestaande mallen nooit versies van na ongeveer 1996/97 kunt maken. Een 441-483 model rond het afscheid van die stellen als laatste actieve mat'64 in 2016 was ongetwijfeld een klapper geworden, van dat momentum heeft Roco echter helaas geen gebruik gemaakt - of misschien geen gebruik van kunnen maken, dat kan ik niet overzien. Positief dat dit project weer wordt opgepakt, we zullen zien of men in de toekomst wel de mogelijkheid ziet om op grotere schaal varianten te gaan maken. Schat zo in dat er nog best een markt open ligt op dat vlak.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2021, 20:37:32 door EN446 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #131 Gepost op: 14 januari 2021, 20:41:41 »
Klopt, recente versies zijn niet mogelijk omdat juist deze serie in 1996/1997 verbouwd is. De serie met BPk was veel groter en de serie 441-483 heeft als langste gereden.
Jammer dat Roco het niet doet zoals Piko tegenwoordig, waar de mallen uit delen bestaan, en veel makkelijker ook de andere varianten te maken zijn. Dan zou je naast de drie hoofdvarianten ook de verbouwde varianten van de V1-V3 en V8-13 kunnen maken. Ook een museumstel is helemaal niet mogelijk nu.
De V1-3 is mijn favoriete uitvoering, maar ik had toch ook liever gezien dat ze de Plan V breed hadden uitgebracht qua versies.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1947
  • Allegra" treinstel
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #132 Gepost op: 14 januari 2021, 20:51:08 »
Als de mal zo is opgebouwd, verklaart dat waarom er alleen maar modellen van de lage 400-serie verschijnen. De keus daarvoor zal vast gemaakt zijn om een groene versie te kunnen maken, maar betekent ook dat je met de bestaande mallen nooit versies van na ongeveer 1996/97 kunt maken. Een 441-483 model rond het afscheid van die stellen als laatste actieve mat'64 in 2016 was ongetwijfeld een klapper geworden, van dat momentum heeft Roco echter helaas geen gebruik gemaakt - of misschien geen gebruik van kunnen maken, dat kan ik niet overzien. Positief dat dit project weer wordt opgepakt, we zullen zien of men in de toekomst wel de mogelijkheid ziet om op grotere schaal varianten te gaan maken.

De Abk Bak van de 441 483 is anders door dat er in het midden van de eerste klas een wc zit en de dak indeling is anders.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #133 Gepost op: 14 januari 2021, 21:11:32 »
Nieuwe vraag voor de kenners  ;)  Als je onderstaande loc van Roco neemt ...




Bron: https://www.roco.cc/de/product/240892-0-0_1000_0-2-0-0-0-002-0/products.html


... en je plakt er een paar NS logo'tjes op van KleiNSpoor, heb je dan deze loc:




(c) Floris de Leeuw (soory Floris, dat ik hem even gepikt heb :-X )  Bron: https://flic.kr/p/2kdmhjy

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Roco 2021, nieuws van de fabrikant.
« Reactie #134 Gepost op: 14 januari 2021, 21:22:48 »
Als er een ATB spoel op zit wel.

En dan zouden de nummers nog overeen moeten komen van de vernieuwde huur aan NS.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube