Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door Remco vM
Vandaag om 22:57:12
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door meino
Vandaag om 22:56:54
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 22:46:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 22:43:21
Time-of-flight module door Joz
Vandaag om 22:41:33
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Jean-Pierre
Vandaag om 22:37:34
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door 1200blauw
Vandaag om 22:35:12
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:33:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 22:25:00
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:44:35
Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 21:20:17
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10

Auteur Topic: Nahmertaler Kleinbahn  (gelezen 40558 keer)

Lucien

• Offline Offline
  • narrow minded and proud of it
Re: Nahmertaler Kleinbahn
« Reactie #135 Gepost op: 27 October 2023, 18:52:55 »
Het pandje krijgt nog wat laagjes fabrieksvuil, hopelijk kan ik het morgen dan vastzetten op zijn plek en het interieur er in plaatsen.
Dan is het aanpalende pand aan de beurt zodat ik het grote gebouw vast kan gaan zetten. Aansluitend de baan eens omdraaien om de binnenplaats te detailleren.

Ik heb ook nog een schoorsteen die ik achter het gebouw wil zetten. De Kibri schoorsteen is wel een mooi model, en ook best wel imposant,maar ik wil hem toch wat opleuken.
Dus kreeg hij een paar verstevigingsbanden en een bliksemafleider. En als ik er echt nog zin in heb, komen er ook nog de nodige klimijzers aan, maar dat worden er wel een flink aantal als ik helemaal van onder naar boven wil.

]

Lucien

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 31 October 2023, 08:14:33 »
En weer even verder aan het volgende gebouw. Nu vastgezet en voorzien van binneninrichting. Nog 2 gebouwen te gaan...

Vanmorgen even een snelle opstelling gemaakt voor het geval de baan rondlopend moet worden. Dan zit ik al snel aan 1, 80 x 1,20, voor mij al een forse afmeting. Maar op die manier kan ik wel de bakken die er nog staan gebruiken. En rondlopend is toch altijd wel prettiger dan point to point als je op een show staat heb ik gemerkt.
Daarnaast is het altijd mogelijk om voor de afgaande sporen ook korte fille yards te maken om heen en weer te kunnen rijden.

Een zeldzame foto van de huidige achterkant. Die ga je niet zien, maar ik wil wel een opening maken zodat je door het rechter fabrieksgebouw (het open gebouw met de grijze binnenkant) heen kunt kijken op de binnenplaats.

Lucien

GD

• Offline Offline
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
« Reactie #137 Gepost op: 31 October 2023, 08:28:10 »
Een mooi project, Lucien  (y)

Groeten,
Gerard

Noordernet

• Offline Offline
  • Bricolage français.
« Reactie #138 Gepost op: 31 October 2023, 09:02:19 »
Ik ben ook erg onder de indruk.  (y)

Groet,
Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

MacArthur

• Offline Offline
  • Eeuwige knutselaar...
    • Modelbouw & Modelspoor activiteiten op Facebook
« Reactie #139 Gepost op: 31 October 2023, 10:01:59 »
Schitterend zeg...tjongejonge...ik krijg weer herinneringen terug uit de tijd van de DDR dat Richard en ik gewapend met een Praktika camera door de industriewijken van Berlijn, Magdeburg en Halberstadt slopen (altijd uitkijken voor de Volkspolizei i.v.m. de "strategische objecten") om oude gebouwen en spoortjes te fotograferen..  :D

Eric v C

• werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
« Reactie #140 Gepost op: 31 October 2023, 10:51:46 »
Een zeldzame foto van de huidige achterkant. Die ga je niet zien, maar ik wil wel een opening maken zodat je door het rechter fabrieksgebouw (het open gebouw met de grijze binnenkant) heen kunt kijken op de binnenplaats.
Lucien, kleine spiegel erachter zetten. Kun je toch blijven genieten. Eric

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #141 Gepost op: 31 October 2023, 10:53:14 »
Een setje VoPo's heb ik al, alleen de VoPo Trabbi moet ik nog ergens scoren.
Lucien

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 10 November 2023, 08:48:37 »
Hier te koop

https://saartrain.de/modellautos/modellautos-1-87/einsatzfahrzeuge-1-87/21405/herpa-182225-trabant-601-s-polizei-ddr-weiss-gruen-h0-1-87-neuwertig-mit-ovp

Dank voor de tip Eric, maar ik wacht het wel af wanneer ik er tegenaan loop. en er staat nog een tripje naar Dresden en omgeving gepland, dus een bezoek aan een winkel zal heus wel wat opleveren.
Lucien

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #144 Gepost op: 10 November 2023, 08:58:23 »
Afgelopen weekend was de beurs van mijn modelspoorvereniging Post B in Zegge, een beurs die ik opgeleukt heb met mijn baantje Yurze Ore Mine.
Natuurlijk moet je als deelnemer van de gelegenheid gebruik maken om ook zelf te kijken of er iets tussen ligt at je kunt gebruiken.
Dus is er een mix van oost- en westduitse autootjes gevonden die op allerlei baantjes (ook Zweifelsfall) kunnen worden ingezet om de juiste locatie (oost of westduits) aan te geven.

Voor de tijdperk I baan Buchau 1916 een paar Märklin vrachtwagentjes.

Voor de westduitse variant een aantal auto's uit de jaren 50/60, maar ook een lang gezochte Tatra 141 voor de Strassenroller in DR uitvoering.

De Tatra is een oud model van Espewe waarvoor vaak flinke bedragen gevraagd worden, deze voor 3 euro vond ik acceptabel. En tot mijn verbazing lag een kraam verder een wat minder mooi exemplaar in NVA uitvoering voor 2 euro. Meegenomen, en we zen wel hoe we die weer opkalefateren.

Een en ander levert dan wel wat mooie plaatjes op die een jaren 60 sfeer geven, weliswaar in het Westen.

Lucien

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 29 November 2023, 07:46:51 »
Omdat ik het baantje wil tentoonstellen en niet de hele dag heen en weer wil rijden tussen 2 fiddle yards moeten er aan de uiteinden 180 graden bochten komen om het schaduwstation aan de achterzijde te kunnen bereiken en rond te kunnen rijden.
Nu is de overgang naar een black box aan beide zijden een mogelijkheid, maar misschien kan ik ook de bochten en de overgangen wat aankleden en camoufleren.
Een van die mogelijkheden is om eens aan de slag te gaan met de vorig jaar van Marco (MacArthur) cadeau gekregen resten van zijn kitbash van een paar Piko fabrieksgebouwen. Er zitten onderdelen bij voor een doorgang onder een gebouw, waarmee je de lijn mooi zou kunnen laten verdwijnen.
Dus ik ben dit weekend, aangespoord door een gezellig bezoek van Marco, maar eens begonnen met de resten te bekijken en een gebouw te maken van al die onderdelen.
Er was verrassend veel dat paste en in voldoende mate voorhanden om er een flink gebouw van te maken.

Dus bij deze de eerste opzet, de verdiepingen zijn nog los zodat ik er vloeren in kan zetten en wellicht ook iets van binneninrichting. Een eerste laagje verf hadden ze al gekregen of hebben ze nog van mij gekregen, maar er moet nog wat met de kwast worden gedaan om de onderdelen die nog geen likje verf hadden aan te passen aan de rest.
Maar ik vind het een mooi gebouw dat een mooie afsluiting kan zijn tegen de achtergrond, en een leuk alternatief voor een tunnelportaal op een industriële baan.

Lucien

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
« Reactie #146 Gepost op: 03 January 2024, 20:29:33 »
Das een fraai gebouw gebouw geworden (y)

Gr. Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

GD

• Offline Offline
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
« Reactie #147 Gepost op: 04 January 2024, 08:17:23 »
Dat is een serieus gebouw. Ik word steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat. Zijn er al plannen voor een première?

Groeten,
Gerard

MacArthur

• Offline Offline
  • Eeuwige knutselaar...
    • Modelbouw & Modelspoor activiteiten op Facebook
« Reactie #148 Gepost op: 04 January 2024, 11:13:40 »
Fijn dat je er iets moois van kon maken Lucien, ik had zelf moeite om er achtergrond modellen van te bouwen, de hele constructie houdt namelijk zichzelf in stand door alles haaks op elkaar te bevestigen. Bij een platte achtergrond is er dus aan de zijkanten geen of nauwelijks mogelijkheid iets haaks te maken, met als gevolg dat de wanden scheef kunnen gaan staan.

Ongelofelijk veel bouwpakketten geërfd van Dirk die ik nog eens moet gaan bouwen. Zo ongeveer alle industriële gebouwen van Walthers Cornerstone liggen nog te wachten op realisatie, evenals skycrapers,  winkels en huizen in alle soorten en maten en spoor-gerelateerd spul.  ;)

Lucien

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 08 January 2024, 10:36:58 »
Dat is een serieus gebouw. Ik word steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat. Zijn er al plannen voor een première?

Groeten,
Gerard

Ik heb me opgegeven voor de minibaantjeswedstrijd van Modelspoormagazine, dus de première is dan ergens in september 2024. Deelname aan Valkenburg in augustus mag dan niet i.v.m. de spelregels voor de wedstrijd. @025 is ook mooi voor deelname in Valkenburg  :angel:
Lucien