Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
  

Auteur Topic: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, en buitenlandse varianten.  (gelezen 29359 keer)

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #120 Gepost op: 31 mei 2021, 22:00:47 »
Maar hoe dan ook, ze zijn mij het geld zeker wel waard.
Verschillende achter elkaar achter een Piko geel/grijze 2200 , Artitec geel/grijze 1300, Roco blauwe 1200 is een fraai gezicht.
Rivarossi HR6414 is ook een blijvertje, wagenbriefhouder is op de goeie plek neer te zetten.
Faudje ja.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #121 Gepost op: 31 mei 2021, 22:12:40 »
Ik vind het erg mooie wagons, maar de prijs vind ik net te hoog, dus wacht ik gewoon dat de eerste serie door de huidige eigenaren overboord gezet gaat worden en koop ik er dan wel één of misschien wel twee en als mij die koppelboom stoort pas ik hem dan wel aan  (y). Ik verwacht het niet trouwens want ik heb nog heeeeel wat wagons die meer afstand tussen de buffers hebben dan deze waar nu zoveel om te doen is. Lijkt met dat de uitgever zich nog wel een keer gaat bedenken voor hij de gok nog eens maakt om hier wat afgezeken te worden. Daarmee zeg ik overigens niet dat er geen kritiek geleverd mag worden ;D.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #122 Gepost op: 31 mei 2021, 22:22:31 »
Een oplossing zoals Artitec heeft voor hun nieuwe serie plan E lijkt me toch prima.
Gratis goede boompjes door de bus lijkt me prima, geen gedoe met opsturen etc. Verder klooi ik liever zelf aan mijn dierbare spul dan dat ik het met de gemiddelde pakketbezorger mee geef.

Verder vind ik dat we dit soort initiatieven vooral moeten toejuichen  (y), helaas vallen de wagons (voor nu nog) buiten mijn budget :'(.

Groetjes, Tim/damngrazy

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #123 Gepost op: 31 mei 2021, 22:46:42 »
Ik net een mail gehad van Piet Keppel en hij loopt met het idee om finescale wielen voor de wagens te laten maken.
Voor de helft van Weinert, maar nog niks zeker dus pin me er niet op vast.
En als ie verstandig is trekt ie zich niks van aan van elk commentaar.
Opbouwende kritiek is altijd welkom.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #124 Gepost op: 31 mei 2021, 22:48:38 »
(y) ;D ;D ;D ;D  :angel:

Maar goed, alle gekheid op een stokje: het zou de firma sieren als ze al die dingen terughalen en op een Leerdamse keukentafel zelf al die NEM-schachten gaan vervangen. Ze zullen zelf, zijnde de ontwerpers van die Gs’en, het beste weten hoe je die dingen het snelst en vakkundig, zonder het model te verkl...., van nieuwe mechanieken voorziet en de boel dan weer netjes dichtnaait. Dan kun je niet aan de modelspoorders vragen die net net een godsvermogen hebben neergelegd voor dat model....

Rob

Ze zitten heel simpel en goed in elkaar.
Wel eens een probleem met mechaniek gehad.
Maar alles bij elkaar prima spul.

En bij elke fabrikant moet je altijd wat van binnenuit vastlijmen omdat het er zo ingeramd is, dus scheef.
Ook LS.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2021, 22:58:56 door Arnold van Heyst »

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #125 Gepost op: 31 mei 2021, 23:05:51 »
@RuudNS,

Je zegt het zelf eigenlijk al;  je vind de Exacttrain wagens iets te hoog geprijsd.  Je hebt wagens in je collectie waar de koppelafstand groter is. Dat moeten dan ook wel goedkopere wagens zijn.

Maar voor de bedragen die " exact " vraagt mag je toch verwachten een model te krijgen dat er perfect uitziet, goed rijdt en mooi kort koppelt.

Ik blijf erbij;  prijs omlaag, of kwaliteit omhoog. Er zijn treinen van goedkopere merken die wél mooi kortkoppelen.....

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #126 Gepost op: 01 juni 2021, 17:29:11 »
@RuudNS,

Iedereen moet zelf bepalen wat hij voor een bepaald model overheeft. En het heeft niets te maken met het afzeiken van initiatieven om Nederlandse modellen uit te brengen. Maar modellen uitlevereren waar de koppelingen gewoon gelijk goed zijn is minder moeite en gezeik als uitleveren met koppelingen die later nagestuurd en gemonteerd moeten worden.

Het is niet voor het eerst en dat maakt het lullig. Als bedrijf leer je toch van fouten van vroeger ? Jezelf Exact train noemen en in een hoog prijssegment gaan zitten roept verwachtingen op die ze voor mij niet waarmaken. Dat is mijn mening.

Als ik zin heb om goederenwagens te pimpen koop ik goedkoop spul op Marktplaats ( en normaal ook op de beurs in Houten ) en als er dan een keer wat fout gaat, jammer dan. Maar een gloednieuwe dure goederenwagen waar iets afbreekt omdat er andere koppelschachten onder moeten is niet echt mijn kopje thee.....

Vriendelijk groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2021, 17:32:06 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #127 Gepost op: 01 juni 2021, 20:05:57 »
@RuudNS,

Ik vind het veel verschil. Bij Artitec doen ze echt alles om problemen op te lossen als er iets niet goed gaat. Bij de eerste run van de AB7500 van Exacttrain zijn de problemen met koppelen en vouwbalgen die te ver van elkaar stonden nooit helemaal opgelost. De kopers van de eerste serie hadden gewoon pech. En de AB7500 is met een prijs van € 89,50 nog steeds een stuk duurder als een Artitec plan E of ovaalramer die maximaal € 65,00 kosten.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #128 Gepost op: 01 juni 2021, 20:22:51 »
Ik heb zo'n eerste serie  AB7500 en heb een nieuwe losse koppelboom gekregen, net als bij de Artitec plan E. Daar is geen verschil.
Die fancy balg is een miskleun die ze kennelijk niet willen opgeven, want dat was bij de latere uitgaven precies zo.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #129 Gepost op: 01 juni 2021, 21:53:25 »
Wat Henk zegt over de vouwbalg is dus precies wat ik bedoel over de houding van Exacttrain. Wel de hoofdprijs voor de rijtuigen vragen en die te korte vouwbalgen....dat lossen de kopers maar fijn zelf op.

En nu weer koppelproblemen met de goederenwagens. Dus ik sla deze maar weer over.

Vriendelijke groet Ruud B.
 
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2397
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #130 Gepost op: 01 juni 2021, 21:53:59 »
Bij de nieuwe oplage is de boom ook niet goed.

Akkoord. Het punt dat ik wilde maken was echter dat je van een fout zou moeten leren. Att heeft dat gedaan en het probleem met de koppelboom van de eerste serie kwam bij de volgende series niet meer voor. Die waren gewoon goed. Het probleem bij de nieuwe oplage is een ander probleem. Ook niet goed, maar toch niet hetzelfde.

Bij Exacttrain daarentegen gaat het om hetzelfde probleem bij twee verschillende modellen. Plus wat Ruud B al zegt: het is een ander prijssegment.

Grtz, Ton

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #131 Gepost op: 01 juni 2021, 22:06:37 »
De AB's worden sinds een tijdje in diverse uitvoeringen door een andere firma (wel uit Leerdam, dus ik vermoed enige banden) aangeboden op MP voor € 72,50 (een paar weken geleden nog € 69,50). Ook ketelwagens, Gbs'en en Oppeln's...

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021
« Reactie #132 Gepost op: 31 juli 2021, 13:09:39 »
Ik heb van Piet Keppel vernomen dat de kk schacht aangepast zal worden.
Slaat dat op nog te leveren modellen of (ook) losse onderdelen om reeds geleverde aan te passen? Heeft iemand nog iets gehoord hierover?
Groet, Frank

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, en buitenlandse varianten.
« Reactie #133 Gepost op: 31 juli 2021, 13:14:09 »
Op de nog uit te leveren handel voor zover ik weet.
Of ze vervangende gaan doen weet ik niet.
Misschen dat de heren Keppel er meer over kunnen vertellen?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 17:29:00 door Arnold van Heyst »

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, en buitenlandse varianten.
« Reactie #134 Gepost op: 03 augustus 2021, 09:52:47 »
We hebben de koppeling aangepast voor volgende batch. Of er aparte koppelbomen komen zijn we met de fabrikant aan het bespreken. Ik denk dat het wel gaat lukken.
Zodra we eruit zijn communiceren we. Het loopt in china anders dan we normaal gewend zijn. Gs 2 de batch is 2 maanden vertraagd. (komt nu oktober/november) Begin volgende maand komen na veel vertraging de gbs-en van NS, DB en SBB. Van DB komen voor het eerst wagens met rembordes. Wij zijn de eerst fabrikant die deze wagen maakt. Van NS komen de vredestein, bruine frico en tijdperk III met reparatie vlakken op wagen geschilderd. Ziet er wel moor uit. Begin oktober komen de klagenfurt/duisburg wagens.
mvrgt
piet