Misschien wilde de bestuurder helemaal niet zo hard rijden.
Dit staat er in het rapport :De metro vertrekt van het perron en versnelt tot 57km/u, waar 70 km/u door de spoorbeveiliging wordt toegestaan.Op het punt waar de metro geacht wordt te gaan remmen vanwege een lagere maximumsnelheid in het betreffende baanvak, wordt niet direct geremd. Na vijf seconden gebeurt dit wel, op basis van een automatische trein beïnvloeding (ATB) omdat het voertuig op dat moment meer snelheid heeft dan is toegestaan in de baan. Dit veroorzaakt een wielslip. Een fractie later reageert het antiblokkeersysteem (ABS), dat deze slip corrigeert. Dat het ABS reageert in combinatie met het weer – het regent licht – zijn indicaties voor een glad spoor. Direct na deze automatisch geregelde ingrepen, remt de bestuurder ook.De metro realiseert nadat de remming is ingezet minder vertraging dan in een optimale situatie gebruikelijk is. Hierdoor botst de metro met nog ongeveer 45 km/u tegen het geplaatste stootjuk. De ATB greep in, even later werd er slip geconstateerd door de ABS, daardoor werd te weinig geremd (Trein slipte niet ,maar de remwerking was toen te weinig) en was de remweg te lang geworden. Zo zie ik het. Groeten ,Peter
Er heeft toch een automatische noodremming plaatsgevonden. Ik dacht dat als dat op het spoorwegnet gebeurde, de machinist zich daarover moet verantwoorden. Of heb ik dat mis?