Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door T.Spat
Vandaag om 22:45:43
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door T.Spat
Vandaag om 22:42:42
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:40:29
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 22:38:17
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door ruben derks
Vandaag om 22:34:25
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:33:15
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 22:23:19
Camp 3 door Noordernet
Vandaag om 22:22:04
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 22:20:28
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 22:17:19
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 22:09:18
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 22:06:17
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 21:43:51
Ontraxs 2026 door Ronaldk
Vandaag om 21:19:43
Modelwensen 2026 door spoorzeven
Vandaag om 20:52:53
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 20:49:51
Stub switches door Ronald Halma
Vandaag om 20:06:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Peter J K
Vandaag om 20:05:31
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 19:31:49
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:55:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:42:25
Yamorc 7001 dood door Mar-Cas
Vandaag om 17:58:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 16:09:06
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
Vandaag om 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
Vandaag om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
Vandaag om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door mikeya
Vandaag om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
  

Auteur Topic: Digitaal aansluiten van een rondlopende baan  (gelezen 978 keer)

Nullem

  • Offline Offline
  • Berichten: 472
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
Digitaal aansluiten van een rondlopende baan
« Gepost op: 18 October 2020, 21:13:10 »
Waarschijnlijk is het een heel domme digibetenvraag, maar ik benieuwd naar een antwoord van de digispecialisten hier:
Ik heb een baan (in aanbouw) waarop ik straks rondjes kan rijden. De centrale voorziet deze baan van stroom middels een aftakking naar links en naar rechts onder de baan met meerdere verbindingen naar de rails



De vraag:
wat heeft de voorkeur: A en B verbinden of juist niet doen. En wat is de gedachte daarachter?
Of maakt het helemaal niets uit (omdat de rails al voor een doorverbinding zorgen)?

Alvast dank!

Frans
« Laatst bewerkt op: 18 October 2020, 21:20:58 door Bert van Gelder »
Groet!  Frans

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22769
Re: digitaal aansluiten van een rondlopende baan
« Reactie #1 Gepost op: 18 October 2020, 21:16:27 »
Daar zijn al heel wat berichten aan gewijd, maar de gebruikelijke conclusie is: maakt niet uit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27076
    • Pagina van klaas
Re: digitaal aansluiten van een rondlopende baan
« Reactie #2 Gepost op: 18 October 2020, 21:20:12 »
Doorverbinden van A en B heeft als voordeel dat op elk punt van de baan de stroom van twee kanten kan komen. Dus iets minder spanningverlies. Er zijn geen nadelen, dus ik zou het gewoon doorverbinden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Nullem

  • Offline Offline
  • Berichten: 472
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
Re: Digitaal aansluiten van een rondlopende baan
« Reactie #3 Gepost op: 18 October 2020, 22:03:21 »
Heren, dank!
Ik ga doorverbinden!
Groet!  Frans

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
Re: Digitaal aansluiten van een rondlopende baan
« Reactie #4 Gepost op: 19 October 2020, 00:41:16 »
Zoiets ben ik op mijn baan ook van plan. Eind dit jaar begin in met de laatste (10e) module. Ik maak het wel zodanig dat ik de rondgaande leiding kan onderbreken. Dat lijkt mij handig om een eventuele storing te kunnen lokaliseren.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.