Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rail away door Eelco Storm
Vandaag om 06:29:49
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 05:57:51
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: 5233 doornummer bij aansluiten booster  (gelezen 932 keer)

Ronald Schreuder

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
5233 doornummer bij aansluiten booster
« Gepost op: 02 October 2020, 11:30:14 »
Hallo,

Ik heb 6 x Viessmann 5233 onder mijn baan hangen, aangesloten op de loco net aansluiting van de Intellibox 2 dmv de S88LN van Rosoft.
Deze zijn in I-Train genummerd van 1.01 tm 1.16, 2.01 tm 2.16 enz tot 3.06. met de adressen 1 tm 38. De laatste 2 contacten van melder 5 en de gehele melder 6 worden niet gebruikt.
Dit werkt al jaren prima.

Ik wil nu 4 x 5233 erbij hangen, en dan melder nummer 6 tm 10 voeden met een booster, voor een nieuw baangedeelte.

Op de een na laatste melder wordt 1 uitgang gebruikt en de laatste melder blijft voorlopig leeg.

Mijn vraag is nu kan ik die nieuwe melder doornummeren als 3.09 tm 3.16, 4.01 tm 4.16 enz?
Worden de adressen dan 41 tm 65?

Dit zijn dus 65 terugmeldcontacten. moet ik dit nummer invullen in de IB/S88LN als laatste contact, of het totaal aantal aanwezige meld punten (80)?

Bijgaand een schema, hoop dat het duidelijk is.

Mvg Ronald


Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5570
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #1 Gepost op: 02 October 2020, 12:14:19 »
Gewoon beginnen bij 4.01 en doornummerren tot en met 5.16

Ook al is een melder niet aangesloten, hij zit er wel.

Ken zelf alleen de S-88 (met de lintkabel aansluiting) en de S-88N rechtstreeks op de S-88 bus van mijn Ecos, maar daar moet ik echt het totaal aantal melders aangeven (aangesloten of niet). Dat lijkt mij ook in jouw situatie.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 729
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #2 Gepost op: 02 October 2020, 21:48:36 »
volgens mij klopt t niet helemaal, omdat je in de telling je lege adressen niet meeteld. Maar die zijn hardwarematig wél aangesloten op j ecentrale, dus de S88  moet gewoon meegeteld.
Ze zitten allemaal op één lange string die via de S88LN print naar je centrale loopt, toch?
Dan moet je bij het programmeren van de S99LN print opgeven 1. je beginadres (dus 1), en 2. het totaal aantal adressen in de string (64 dus (8x8)).

Ik denk dat t dan helemaal goed komt.

groet
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Ronald Schreuder

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #3 Gepost op: 03 October 2020, 11:57:22 »
volgens mij klopt t niet helemaal, omdat je in de telling je lege adressen niet meeteld. Maar die zijn hardwarematig wél aangesloten op j ecentrale, dus de S88  moet gewoon meegeteld.
Ze zitten allemaal op één lange string die via de S88LN print naar je centrale loopt, toch?
Dan moet je bij het programmeren van de S99LN print opgeven 1. je beginadres (dus 1), en 2. het totaal aantal adressen in de string (64 dus (8x8)).

Ik denk dat t dan helemaal goed komt.

groet
Nico

Beste Nico,
Alles zit achter elkaar op 1 string inderdaad.
Ik heb 10 x 5233, dus wordt het totaal aantal adressen toch 80 (10x8)?