Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: 5233 doornummer bij aansluiten booster  (gelezen 886 keer)

Ronald Schreuder

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
5233 doornummer bij aansluiten booster
« Gepost op: 02 October 2020, 11:30:14 »
Hallo,

Ik heb 6 x Viessmann 5233 onder mijn baan hangen, aangesloten op de loco net aansluiting van de Intellibox 2 dmv de S88LN van Rosoft.
Deze zijn in I-Train genummerd van 1.01 tm 1.16, 2.01 tm 2.16 enz tot 3.06. met de adressen 1 tm 38. De laatste 2 contacten van melder 5 en de gehele melder 6 worden niet gebruikt.
Dit werkt al jaren prima.

Ik wil nu 4 x 5233 erbij hangen, en dan melder nummer 6 tm 10 voeden met een booster, voor een nieuw baangedeelte.

Op de een na laatste melder wordt 1 uitgang gebruikt en de laatste melder blijft voorlopig leeg.

Mijn vraag is nu kan ik die nieuwe melder doornummeren als 3.09 tm 3.16, 4.01 tm 4.16 enz?
Worden de adressen dan 41 tm 65?

Dit zijn dus 65 terugmeldcontacten. moet ik dit nummer invullen in de IB/S88LN als laatste contact, of het totaal aantal aanwezige meld punten (80)?

Bijgaand een schema, hoop dat het duidelijk is.

Mvg Ronald


Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5311
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #1 Gepost op: 02 October 2020, 12:14:19 »
Gewoon beginnen bij 4.01 en doornummerren tot en met 5.16

Ook al is een melder niet aangesloten, hij zit er wel.

Ken zelf alleen de S-88 (met de lintkabel aansluiting) en de S-88N rechtstreeks op de S-88 bus van mijn Ecos, maar daar moet ik echt het totaal aantal melders aangeven (aangesloten of niet). Dat lijkt mij ook in jouw situatie.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #2 Gepost op: 02 October 2020, 21:48:36 »
volgens mij klopt t niet helemaal, omdat je in de telling je lege adressen niet meeteld. Maar die zijn hardwarematig wél aangesloten op j ecentrale, dus de S88  moet gewoon meegeteld.
Ze zitten allemaal op één lange string die via de S88LN print naar je centrale loopt, toch?
Dan moet je bij het programmeren van de S99LN print opgeven 1. je beginadres (dus 1), en 2. het totaal aantal adressen in de string (64 dus (8x8)).

Ik denk dat t dan helemaal goed komt.

groet
Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Ronald Schreuder

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
Re: 5233 doornummer bij aansluiten booster
« Reactie #3 Gepost op: 03 October 2020, 11:57:22 »
volgens mij klopt t niet helemaal, omdat je in de telling je lege adressen niet meeteld. Maar die zijn hardwarematig wél aangesloten op j ecentrale, dus de S88  moet gewoon meegeteld.
Ze zitten allemaal op één lange string die via de S88LN print naar je centrale loopt, toch?
Dan moet je bij het programmeren van de S99LN print opgeven 1. je beginadres (dus 1), en 2. het totaal aantal adressen in de string (64 dus (8x8)).

Ik denk dat t dan helemaal goed komt.

groet
Nico

Beste Nico,
Alles zit achter elkaar op 1 string inderdaad.
Ik heb 10 x 5233, dus wordt het totaal aantal adressen toch 80 (10x8)?