Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door Duikeend
16 april 2024, 23:44:28
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Quinzeedied
16 april 2024, 23:30:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 april 2024, 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
16 april 2024, 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
16 april 2024, 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
16 april 2024, 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
16 april 2024, 23:00:53
Station Roodeschool door Huup
16 april 2024, 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
16 april 2024, 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
16 april 2024, 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
16 april 2024, 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
16 april 2024, 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
16 april 2024, 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
16 april 2024, 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
16 april 2024, 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
16 april 2024, 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
16 april 2024, 21:43:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
16 april 2024, 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
16 april 2024, 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
16 april 2024, 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
16 april 2024, 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
16 april 2024, 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
16 april 2024, 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
16 april 2024, 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
16 april 2024, 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
16 april 2024, 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
16 april 2024, 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
16 april 2024, 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
16 april 2024, 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
16 april 2024, 19:02:56
  

Auteur Topic: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven  (gelezen 3658 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10565
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2020, 16:36:00 »
Nope. Je kunt vervoerders niet dwingen in te schrijven op een aanbesteding.
Vervoer op deze spoorlijn blijft echt wel doorgaan, vraag is hoe het juridisch ligt. Onderhands aanbesteden? Terug naar NS? Geen idee.
No dress rehearsel, this is our life.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2020, 19:19:58 »
Als op dit moment meer aanbestedingen zouden spelen, zou de kans m.i. groot zijn dat je een overeenkomstig scenario zou zien: geen inschrijvingen
Ok, soit: in de regio Waterland is men al bezig de verlengingstermijn in te laten gaan (of die is al ingegaan zelfs, ik ga al jaren amper nog met het OV), van de concessie. Niet omdat het zo goed gaat, maar omdat men de bui voor een nieuwe concessie wel ziet hangen in de huidige situatie.

Dat de regio Zaanstreek en Waterland 1 worden is nog altijd weinig interessant. Volop piekvervoer in de spitsen, daarbuiten weinig interessant. EBS heeft het de eerste keer ook puur gewonnen op het feit dat ze de enige waren (en daar handig gebruik van gemaakt toen het ze allemaal ineens te duur werd, het blijft een smerig spelletje waar de belastingbetaler geen donder mee opschiet)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4457
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2020, 19:26:17 »
Nee, ook ik heb geen belangstelling voor de consessie ;D

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2020, 19:36:55 »
Als blijkt dat vervoerders geen interesse hebben wordt het tijd dat de vervoersregio zelf de risicodrager wordt. Dat zullen de Arriva's van deze wereld niet leuk vinden maar de regio vraagt dan alleen maar om een vervoerder die een trein met machinist levert. Of zelf van die overtollige treinstellen aanschaft en het helemaal in eigen hand houdt.

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #19 Gepost op: 27 augustus 2020, 09:57:38 »
Citaat
...de regio vraagt dan alleen maar om een vervoerder die een trein met machinist levert. Of zelf van die overtollige treinstellen aanschaft en het helemaal in eigen hand houdt.

Voor de Zweed-o-logen hier: Werkt het voorstadsvervoer rond Stockholm niet met een dergelijke drie-eenheid?
Eén entiteit voor de infrastructuur, als tweede een 'materieelbedrijf' waar de concessieverlener een dikke vinger in de pap heeft en ten derde een exploitant die mbv infra en materieel de dienst uitvoert?

Voordeel is wel dat
1) de exploitant niet de lasten van het materieel in z'n nek heeft, wat vaak veel langer meegaat dan één concessieperiode,
2) bij wanprestatie vrij makkelijk de exploitant ingeruild kan worden zonder dat er een jaar gewacht moet worden op vervangend materieel,
3) de concessieverlener niet elke 5 jaar weer een bizar pakket aan nieuwe eisen stelt voor het materieel, want dan schieten ze zichzelf in de voet.

Eén stapje verder is natuurlijk alles weer onderbrengen bij één semi-publieke organisatie...maar dan heet het geen privatisering meer.

Roald
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2020, 10:04:11 door H0eGenaamd »
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

CHH

  • Offline Offline
  • Berichten: 53
Re: Toekomst Valleilijn, geen interesse van OV-bedrijven
« Reactie #20 Gepost op: 27 augustus 2020, 17:19:46 »
Een kijkje over de grens in Duitsland en wel het Bundesland Baden-Württemberg:

"Entscheidet sich ein Eisenbahnverkehrsunternehmen (EVU) im Rahmen des Vergabeverfahrens für ein Finanzierungsmodell des Landes Baden-Württemberg, leitet die SFBW (Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg) die Fahrzeugbeschaffung in die Wege, wird Eigentümerin und Verpächterin der Fahrzeuge und verpachtet diese an das jeweilige EVU."

Vrij vertaald:
Een spoorwegmaatschappij kan gebruik maken van een bepaald financieringsmodel door/van het Bundesland Baden-Württemberg, waarbij deze (via/via) het materieel (ook bussen) aanschaft en eigenaar wordt. Aansluitend verpachter aan de betreffende spoorwegmaatschappij.

Dit alles binnen “bwegt”. Zie ook
bwegt.de
sfbw.info

Partners van “bwegt” zijn ondermeer Abellio Rail Baden-Württemberg GmbH, Go-Ahead Baden-Württemberg GmbH, Agilis Eisenbahngesellschaft, DB-Regio AG.
Alles in de kleuren van “bwegt” wit/geel.


Cor H.
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2020, 17:23:05 door CHH »