Totaal aantal stemmen: 272
Poll gesloten: 24 March 2008, 23:27:58
Toch opvallend dat er nog een handjevol Trix-drierailers is, aangezien je het eigenlijk alleen nog tweedehands kunt kopen (tenzij Trix nog steeds een paar locs in drierail-uitvoering maakt).- Peter
3 rail is geen juiste benaming die is voor rails zoals Tillig deze levert.Een gezamelijke rails voor HO en HOm of HOe dan heb je 3 rails, waar je ook gezamelijk op kan rijden. Wie rijdt hiermee en hoe noem je dat?
Noem het maar gewoon wisselstroom en gelijkstroom, dat is tenslotte de basis ondanks digitaal.......
...want mijn baanontwerp waar ik mee bezig ben zit ik met ompolen (keerlus) echt te prutsen waar die moet komen of het ontwerp aanpassen en daar heb je bij wisselstroom geen last van.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik ben al lang bezig om mensen af te helpen van de gewoonte om over wisselstroom en gelijkstroom te praten, want dat is niet het wezenlijke verschil tussen de systemen. Het kenmerkende verschil is de manier waarop de trein stroom afneemt, dus het verschil tussen 2-rail en 3-rail.
Wat dacht je van de Roco nieuwtjesfolder Bart? Drierail heeft daarin een aparte afdeling gekregen en daar staat zelfs een soort drierail startset in.
@jwtreinenwelke 2 railsystemen ga je gebruiken? Marklin & ?