Als je geen auto hebt dan doe je Dordt niet "even". Ik doe gewoon veel via internet en die paar euroos verzendkosten neem ik dan voor lief. Voor dat geld kan ik het meestal niet zelf gaan halen.
Begin dit jaar ging ik op jacht naar Sculptamold, nog niet eerder gebruikt maar ik las er goede berichten over op forums. In eerste instantie dacht ik het op de beurs in Rijswijk te vinden, maar dat viel tegen. Uiteindelijk besteld bij Bentink, dat schijnt zo'n beetje de enige in Nederland te zijn die dat heeft. Toch vreemd dat zulk geweldig landschapsmateriaal niet algemeen verkrijgbaar is.
....kreeg ik van één hobbycollega als antwoord dat hij het voor 16,08 euro kon bestellen bij Amazon.de i.p.v 16,99 die Bentink toen berekende.
Voor het aanleggen van een winkelvoorraad zijn drie zaken noodzakelijk: kennis (van producten en klantwensen), kapitaal (dat lang werkeloos kan staan) en durf. Ga er maar aan staan als winkeleigenaar. Ooit, nog in de vorige eeuw, heb ik van de eigenaar van de (inmiddels verdwenen) Wapstad in Rijswijk eens voorgerekend gekregen hoeveel geld er in de voorraad zat. Daar kon je een aardig huis voor kopen....
Wat een gelul, waar is iedereen tegenwoordig drukker mee dan? Aan de werkuren kan het niet liggen, die zitten nog rond de 40 uur, mijn ouwe had een 6 daagse werkweek. Basis van 65 naar 67 maar ja de gemiddelde leeftijd is van 73 naar 83 gegaan. Dus ook zo'n dooddoener. Net of je meer bouwt als je eerder pensioen krijgt..wat me opvalt is dat iedereen zich druk maakt om niet ter zake doende onzin als TV gluren en met je luie reet op de bank over het net surfen..maak dat wat minder en er is tijd zat..
Ik zou graag van een viertal personen (uit dit draadje) een lijst willen verkrijgen met de 50 onderdelen die ze vinden dat als basismateriaal aanwezig zou moeten zijn.Ik ga daar een samengestelde lijst van maken en zal dat dan hier presenteren.