... maar de rest , ballast wat niet op muisjes lijkt, rots en muur mallen, begroening, simpel schakelaartje en reed contactje en relaitjes, niet te krijgenMaar dat is logisch, ik hoor bij die 5 % Toch, als ik een behoorlijke treinen winkel zou hebben, zou ik niet op de 95 % richten, maar op de 100 %, met de hoop dat die 5 % niet alleen zijn prulletjes bij mij koopt, maar ook even rondkijkt en een impuls aankoop doet als er een mooi lokkie in de vitrine staat die niet te weerstaan is.
Een paar stellingen.De kwaliteitsverbetering in scenery via kleine aanbieders voor die 5 procent is er gekomen dankzij internet en de grote beurzen. Zo kan de doelgroep worden bereikt. In een modelspoorwinkel zit dat er niet in en ik denk gewoon om zakelijke redenen.Het hier gevraagde superbasale elektronische spul is er altijd al geweest. Alleen in een mooi doosje en met een merknaam erop die het mogelijk maakt een tientje voor een schakelaar of €20 voor een relais te vragen. Daar ga je geen schakelaars voor een euro en relais voor €2,50 naast leggen. Dat jij per se een reedcontact als kaal glazen buisje wil in plaats van zo’n mooi afgewerkt ding van Fleischmann, is ook eigenlijk onbegrijpelijk. Het scheelt maar €20 per stuk. Alles wat Floris wil is te vinden, je moet er alleen wat meer moeite voor doen. Nou ja, je moet thuis achter je computer kruipen en afwachten of eens in de zoveel weken naar Houten.
Overigens, voor veel modelspoorders is het basismateriaal al aanwezig.