Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
  

Auteur Topic: ns 2900  (gelezen 21322 keer)

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: ns 2900
« Reactie #45 Gepost op: 11 March 2008, 11:00:02 »
Ik dacht dat hij de juiste afmetingen en een tekening zocht  ;D
update ; ik heb hem hier per ongeluk geplaatst, op een andere forum
vroeg men om gegevens van oude diesellocs die bij de staats mijnen hebben gereden   >:(

Dick Bolt
« Laatst bewerkt op: 11 March 2008, 12:23:26 door Peter Korsten. Reden: Citaat gerepareerd. »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #46 Gepost op: 11 March 2008, 12:37:58 »
Maar als je de hoogte van de cabine goed hebt en de verhoudingen goed, zou het toch ongeveer moeten kloppen?
Ik twijfel aan de juistheid van de Trawos kap
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ns 2900
« Reactie #47 Gepost op: 11 March 2008, 12:43:48 »
Daar hoef je niet aan te twijfelen: die klopt gewoon niet.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #48 Gepost op: 11 March 2008, 12:49:46 »
Maar als basis en vooral de cabine is toch wel geschikt ?
« Laatst bewerkt op: 11 March 2008, 15:25:54 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ns 2900
« Reactie #49 Gepost op: 11 March 2008, 23:11:44 »
Ja, dat klopt, maar dan houdt het ook wel op.

Ooit wil ik die cabine en een groot deel van de huif in styreen laten plotten. Vanwege de vele rechte hoeken en vlakken van vooral de cabine is geplot styreen zo'n beetje het uitgelezen materiaal. Beetje Evergreen strips erop, hop.

De roosters zouden ook uit styreen gemaakt kunnen worden, maar dat ziet eigenlijk niet uit. Daar zou geëtst messing een geschikter materiaal zijn, of anders gegoten kunsthars. Nog zoiets dat ik eerst uit dien te zoeken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #50 Gepost op: 11 March 2008, 23:17:05 »
Ik zie dat het grootste verschil met de daadwerkelijke lok de korte huif is, smaller en breed uitlopend naar de cabine.

Als ik dat aanpas komt het wel geloofwaardig over, dacht ik zo
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ns 2900
« Reactie #51 Gepost op: 11 March 2008, 23:33:34 »
De roosters in de deuren op de huif kloppen ook van geen kanten. Tedo op dit forum heeft uiteindelijk alleen de bovenkant van de Trawos-huif in zijn 2900-project gebruikt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #52 Gepost op: 12 March 2008, 07:40:57 »
Tedo heeft ook de voorzijde van de bovenkant aangepast.
Trawos heeft roosters van een roco 2200 gebruikt, dat klopt inderdaad niet, net als het aantal roosters ::)
Vr. groeten,
Bob

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ns 2900
« Reactie #53 Gepost op: 12 March 2008, 08:41:26 »
Die roosters zouden zich goed lenen om in geëtst messing of gegoten kunsthars te maken.

Vreemd, precies dezelfde opmerking heb ik gisteren in een ander draadje geplaatst...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #54 Gepost op: 12 March 2008, 12:48:36 »
Tja dat heb je met 2 draadjes die veel overeenkomen. (ik raak ook af en toe de draad kwijt  ;) )
Vr. groeten,
Bob

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re: ns 2900
« Reactie #55 Gepost op: 12 March 2008, 14:56:07 »
om het nog ingewikkelder te maken ;D,
 het is toch het een en het zelfde draadje, scroll maar 4 berichten naar boven :D


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: ns 2900
« Reactie #56 Gepost op: 12 March 2008, 21:54:02 »
Eh... eh... eh... :-[ :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: ns 2900
« Reactie #57 Gepost op: 13 March 2008, 00:03:25 »
Tedo heeft ook de voorzijde van de bovenkant aangepast.

Klopt; eigenlijk is alleen de bovenzijde van de huif waar de uitlaat zit nog origineel Trawos  ;)
Grtz!
Tedo

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #58 Gepost op: 13 March 2008, 08:10:14 »
Ik verander de deuren in de huif van trawos kap niet. maar de ventilator roosters aan de bovenkant en zijkant pas ik wel aan.
Die zijn te beeld bepalend.

Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: ns 2900
« Reactie #59 Gepost op: 18 May 2008, 17:05:42 »
Is er nooit een boek verschenen over de locomotieven die bij de Limburgsche mijnen werden gebruikt ?
« Laatst bewerkt op: 18 May 2008, 17:28:56 door Bob »
Vr. groeten,
Bob