Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door henk
Vandaag om 15:39:22
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 15:34:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Railpassie
Vandaag om 14:25:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 14:21:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
  

Auteur Topic: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne  (gelezen 8443 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #60 Gepost op: 29 June 2020, 11:17:36 »
Wie had het nou over geldstromen?

Marc (ex-DR V100) zodra hij beweerde dat mensen in Zeeuws-Vlaanderen zo weinig terugkregen voor hun belastinggeld.
Je bent niet de enige op wie wordt gereageerd.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #61 Gepost op: 29 June 2020, 11:19:53 »
De gaswinning en de gevolgen daarvan is een geval apart.

Klopt. De zeeuwen kunnen klagen wat ze willen, maar ze hebben het zo slecht nog niet. In Groningen wordt de gaswinning inderdaad afgebouwd, maar de zoutwinning opgeschaald met hetzelfde effect. De acceptabele bodemdaling in Groningen (65 cm) is vanuit Den Haag nu op 1,10 m vastgesteld en als er niks gebeurt kan NedMag tot 2045 daar zout winnen, huizen laten verzakken en Groningen blank zetten.

Bodemdaling, dat moet je in Zeeland eens proberen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #62 Gepost op: 29 June 2020, 11:26:13 »
Een gevangenis zoals het er nu naar uit ziet, zou inderdaad de aannemers helpen,
Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden en waarvoor dan 2 jaar lang allerlei busjes de A58 op- en afscheuren vanuit de rest van het land.
Nieuwe inwoners trekken en/of bestaande houden is de enige manier om voorzieningen op peil te kunnen houden.
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #63 Gepost op: 29 June 2020, 11:50:34 »
Zolang de dammen in Zeeland het houden hebben ze droge voeten in Dordrecht en Rotterdam (t/m Breda zo'n beetje) dus niet alleen bescherming voor de Zeeuwen.

Beetje raar voorbeeld, Dordrecht heeft vooral profijt van de Haringvlietdam en die ligt in Zuid-Holland. Overigens heeft Dordt zijn eigen ringdijk met gemiddelde kruinhoogte van 4,5m+NAP (1953 was 3,75m+NAP). Rotterdam wordt vooral beschermd door de laatste Deltawerken Hartelkering en  Maeslandkering en het eerste Deltawerk, de Hollandse IJsselkering.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #64 Gepost op: 29 June 2020, 11:59:48 »
Volgens mij zitten er nog wel wat lage punten in die Ringdijk... oude centrum met name.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #65 Gepost op: 29 June 2020, 12:16:35 »
Klopt, de Voorstraat is de enige zeedijk die niet op Deltahoogte is. Maar met schotten komen we een heel eind. Overigens hebben we in Dordt vaker last van hoogwater van de rivieren. Maar meer dan een last is het niet. En dat betreft echt maar een deel van de oude binnenstad. En dat staat er al zo lang, dat blijft nog wel even.  :laugh:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #66 Gepost op: 29 June 2020, 12:45:37 »
...de ontsluiting heeft plaats gevonden en Vlissingen heeft daarvoor investeringen gedaan die nu in het water dreigen te vallen (wie gaat zijn bedrijf beginnen naast een grote gevangenis). Ook dat moet gecompenseerd worden....
Waarom zouden bedrijven worden afgeschrokken door een gevangenis? Er staan er behoorlijk wat in Nederland hoor. Misschien dat er geen 5 sterren hotel direct naast zal gaan zitten, maar "gewone" industrie zal zich er niets van aantrekken lijkt me...
Ik heb jaren in Zoetermeer gewerkt. Daar staat het gevang gewoon tussen de woningen en bedrijfspanden. Niks aan de hand. :)

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom we een nieuwe gevangenis bouwen. Ik dacht dat NL een overschot aan cellen had...

Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden ...
En de bouw van een kazerne niet?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2156
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #67 Gepost op: 29 June 2020, 19:50:25 »
Ik zag net in de PZC dat volgende een onderdeel is van het steunpakket;

 OPENBAAR VERVOER: Een vaste intercity van en naar de Randstad. Ook komt er een proeftuin voor slimme mobiliteit in Zeeland, wordt de stationsomgeving van Vlissingen verbeterd en komt er geld voor een goederenspoor Terneuzen-Gent.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #68 Gepost op: 29 June 2020, 20:20:52 »
Wim,

De bouw van een kazerne is militair, dus ik verwacht dat daar geen Europese regels voor aanbesteding voor gelden.

Gr, Bert

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #69 Gepost op: 29 June 2020, 20:42:42 »
Daar heb je een punt Bert!
Een kazerne valt wellicht buiten die regels vanwege strategisch belang.
Maar dan was hij door een Nederlandse aannemer gebouwd. Dat hoeft niet perse een Zeeuwse aannemer te zijn.
Groet, Wim
« Laatst bewerkt op: 29 June 2020, 20:44:17 door Wim Hesselink »
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256