Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

trix vraagje door hmmglaser
Vandaag om 23:08:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 23:03:43
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
Vandaag om 22:58:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door 741230
Vandaag om 22:55:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 22:46:03
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
Vandaag om 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 22:32:49
Wissel decoder WD8D door Keessap
Vandaag om 22:32:14
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 22:24:24
Spoor 0 meterspoor door Marc tramt
Vandaag om 22:12:45
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:09:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:06:32
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:04:23
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:38:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:20:56
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
Vandaag om 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
Vandaag om 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
Vandaag om 19:14:00
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door Forever Rocofan
Vandaag om 18:53:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 18:45:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 18:22:05
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Spoor010
Vandaag om 17:54:53
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:42:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 17:30:47
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 17:28:09
RTM in 0m door BartvD
Vandaag om 17:17:38
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 16:52:10
Veevervoer ss/ ns door Mar-Cas
Vandaag om 14:21:04
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
Vandaag om 13:53:41
  

Auteur Topic: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne  (gelezen 8554 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4577
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Gepost op: 27 June 2020, 07:47:06 »
Citaat
De provincie Zeeland en het kabinet zijn het eens over de compensatie voor het afblazen van de vestiging van de marinierskazerne in Vlissingen. Op de plek waar die zou komen, krijgt Zeeland een zwaarbeveiligde rechtbank en een Extra Beveiligde Inrichting (gevangenis).

Ook wordt er een regionaal zorgcentrum in Vlissingen gevestigd, wordt de treinverbinding naar Rotterdam en Amsterdam sneller en komt er een kenniscentrum in de provincie op het gebied van voedsel, water en energie en een uitbreiding van de huisartsenopleiding.
Voor het gehele artikel, zie https://nos.nl/artikel/2338634-rechtbank-gevangenis-en-zorgcentrum-in-zeeland-in-plaats-van-marinierskazerne.html

Ik ben benieuwd hoe ze dit denken te doen. Er zijn nu 2 IC's per dag. Zouden ze "gewoon" teruggaan naar de oude situatie waarin je 1x per uur een IC had en 1x per uur een stoppertje? Of zouden er nu echt meer treinen gaan rijden?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4577
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #2 Gepost op: 27 June 2020, 09:01:08 »
Dank! Zo zo, dat valt niet tegen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26739
    • Pagina van klaas
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #3 Gepost op: 27 June 2020, 10:57:40 »
Mwah, kweenie of dat nou zo'n verbetering is. We hebben nu al 2 keer per uur een Intercity naar Amsterdam, en dat wordt er straks maar 1? Het verschil zal er wel in zitten dat het een echte Intercity wordt. Nu stoppen ze binnen Zeeland bij elk klompenhok.
Een echte verbetering zou zijn een nieuwe spoorlijn van Middelburg langs de Deltadammen richting Den Haag.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

arnout

  • Offline Offline
  • Berichten: 1721
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #4 Gepost op: 27 June 2020, 11:10:05 »
Over zo,n lijn werd in het boekje van stoom naar nieuwe stijl al geschreven.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #5 Gepost op: 27 June 2020, 11:21:43 »
60 minuten sneller van Vlissingen naar Amsterdam. 20 minuten sneller in Rotterdam. Dat lijkt mij een behoorlijke verbetering, die voor mij opweegt tegen een IC minder.

Dat betekent ICNG en via de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #6 Gepost op: 27 June 2020, 11:28:39 »
Waar verlaat de trein de HSL dan?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Riest AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #7 Gepost op: 27 June 2020, 11:54:26 »
Vanuit Amsterdam verlaat je de HSL voor Rotterdam, dat is al een aantal jaren bekend toch  ::)

Vanuit Rotterdam conventioneel naar Vlissingen. Wordt wel tijd dat diverse baanvakken in Nederland worden aangepast naar 160 km/h, gelijk in België.
« Laatst bewerkt op: 27 June 2020, 11:58:26 door Super Chief »
Groetjes Ries

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4577
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #8 Gepost op: 27 June 2020, 11:56:22 »
Aansluitend op Henk: Inderdaad. Dat wordt of via Breda rijden (weg tijdwinst), of een extra aftakkinkje bij Lage Zwaluwe (vele doekoes).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #9 Gepost op: 27 June 2020, 12:12:44 »
Vanuit Amsterdam verlaat je de HSL voor Rotterdam, dat is al een aantal jaren bekend toch  ::)


Dan kan ik dat uur tijdwinst naar Amsterdam niet plaatsen. Dat zou al in 2025 aan de orde zijn. Wat moet daarvoor gebeuren dat kennelijk in korte tijd kan worden gerealiseerd?

Is minder stops en dan bij Breda de HSL op voldoende?
« Laatst bewerkt op: 27 June 2020, 12:31:56 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #10 Gepost op: 27 June 2020, 12:28:56 »
Een echte verbetering zou zijn een nieuwe spoorlijn van Middelburg langs de Deltadammen richting Den Haag.
Dan zou ik eerder een lijn dwars door Zeeland aanleggen, via Zierikzee, Middelharnis en Hellevoetsluis. Daar zijn meer potentiele reizigers te vinden. Wel een dure grap met al die bruggen  ;)
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #11 Gepost op: 27 June 2020, 12:37:08 »
een nieuwe lijn aanleggen door heel zeeland met allemaal bruggen en tunnels voor uh... bijmekaar ongeveer de bevolking van Delft? Klinkt naar metro leger de charleroi, dus doen!  ;D

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #12 Gepost op: 27 June 2020, 12:39:18 »
En daarnaast dan gelijk een snelweg, ik ben ook voor (gaat naar Zeeland verhuizen)  ;D

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #13 Gepost op: 27 June 2020, 12:51:39 »
De Deltalijn.
Indienen naast de Lelylijn. Best kans van slagen, want het kabinet wil tientallen miljarden aan investeringen naar voren schuiven en de regio’s moeten ook wat.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #14 Gepost op: 27 June 2020, 12:54:24 »
Ik zeg ook niet dat het een verstandige investering zou zijn  ;D
En je zou het ook kunnen omkeren; de nieuwe lijn is niet zo zeer bedoeld om de inwoners van Zeeland snel naar de Randstad te brengen, maar om Randstedelingen snel naar de nieuwe "Law Delta" te krijgen  :P
Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256