Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Materieel verzameling van Michiel(NDS) door Keska
Vandaag om 17:26:39
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Ronald Halma
Vandaag om 17:02:05
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald Halma
Vandaag om 17:01:07
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:20
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 16:50:18
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Had de NS4903 rangeerlicht? door gerhards
Vandaag om 16:37:45
Ucci en IB1 met Itrain door Joz
Vandaag om 16:21:20
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ArjanB
Vandaag om 15:54:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 14:40:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:13:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:42:31
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
  

Auteur Topic: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne  (gelezen 8896 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #60 Gepost op: 29 June 2020, 11:17:36 »
Wie had het nou over geldstromen?

Marc (ex-DR V100) zodra hij beweerde dat mensen in Zeeuws-Vlaanderen zo weinig terugkregen voor hun belastinggeld.
Je bent niet de enige op wie wordt gereageerd.  ;)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #61 Gepost op: 29 June 2020, 11:19:53 »
De gaswinning en de gevolgen daarvan is een geval apart.

Klopt. De zeeuwen kunnen klagen wat ze willen, maar ze hebben het zo slecht nog niet. In Groningen wordt de gaswinning inderdaad afgebouwd, maar de zoutwinning opgeschaald met hetzelfde effect. De acceptabele bodemdaling in Groningen (65 cm) is vanuit Den Haag nu op 1,10 m vastgesteld en als er niks gebeurt kan NedMag tot 2045 daar zout winnen, huizen laten verzakken en Groningen blank zetten.

Bodemdaling, dat moet je in Zeeland eens proberen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #62 Gepost op: 29 June 2020, 11:26:13 »
Een gevangenis zoals het er nu naar uit ziet, zou inderdaad de aannemers helpen,
Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden en waarvoor dan 2 jaar lang allerlei busjes de A58 op- en afscheuren vanuit de rest van het land.
Nieuwe inwoners trekken en/of bestaande houden is de enige manier om voorzieningen op peil te kunnen houden.
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #63 Gepost op: 29 June 2020, 11:50:34 »
Zolang de dammen in Zeeland het houden hebben ze droge voeten in Dordrecht en Rotterdam (t/m Breda zo'n beetje) dus niet alleen bescherming voor de Zeeuwen.

Beetje raar voorbeeld, Dordrecht heeft vooral profijt van de Haringvlietdam en die ligt in Zuid-Holland. Overigens heeft Dordt zijn eigen ringdijk met gemiddelde kruinhoogte van 4,5m+NAP (1953 was 3,75m+NAP). Rotterdam wordt vooral beschermd door de laatste Deltawerken Hartelkering en  Maeslandkering en het eerste Deltawerk, de Hollandse IJsselkering.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #64 Gepost op: 29 June 2020, 11:59:48 »
Volgens mij zitten er nog wel wat lage punten in die Ringdijk... oude centrum met name.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #65 Gepost op: 29 June 2020, 12:16:35 »
Klopt, de Voorstraat is de enige zeedijk die niet op Deltahoogte is. Maar met schotten komen we een heel eind. Overigens hebben we in Dordt vaker last van hoogwater van de rivieren. Maar meer dan een last is het niet. En dat betreft echt maar een deel van de oude binnenstad. En dat staat er al zo lang, dat blijft nog wel even.  :laugh:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #66 Gepost op: 29 June 2020, 12:45:37 »
...de ontsluiting heeft plaats gevonden en Vlissingen heeft daarvoor investeringen gedaan die nu in het water dreigen te vallen (wie gaat zijn bedrijf beginnen naast een grote gevangenis). Ook dat moet gecompenseerd worden....
Waarom zouden bedrijven worden afgeschrokken door een gevangenis? Er staan er behoorlijk wat in Nederland hoor. Misschien dat er geen 5 sterren hotel direct naast zal gaan zitten, maar "gewone" industrie zal zich er niets van aantrekken lijkt me...
Ik heb jaren in Zoetermeer gewerkt. Daar staat het gevang gewoon tussen de woningen en bedrijfspanden. Niks aan de hand. :)

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom we een nieuwe gevangenis bouwen. Ik dacht dat NL een overschot aan cellen had...

Die uiteraard Europees aanbesteed moet worden ...
En de bouw van een kazerne niet?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2246
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #67 Gepost op: 29 June 2020, 19:50:25 »
Ik zag net in de PZC dat volgende een onderdeel is van het steunpakket;

 OPENBAAR VERVOER: Een vaste intercity van en naar de Randstad. Ook komt er een proeftuin voor slimme mobiliteit in Zeeland, wordt de stationsomgeving van Vlissingen verbeterd en komt er geld voor een goederenspoor Terneuzen-Gent.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #68 Gepost op: 29 June 2020, 20:20:52 »
Wim,

De bouw van een kazerne is militair, dus ik verwacht dat daar geen Europese regels voor aanbesteding voor gelden.

Gr, Bert

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: Snellere Zeeuwse lijn als compensatie voor marinierskazerne
« Reactie #69 Gepost op: 29 June 2020, 20:42:42 »
Daar heb je een punt Bert!
Een kazerne valt wellicht buiten die regels vanwege strategisch belang.
Maar dan was hij door een Nederlandse aannemer gebouwd. Dat hoeft niet perse een Zeeuwse aannemer te zijn.
Groet, Wim
« Laatst bewerkt op: 29 June 2020, 20:44:17 door Wim Hesselink »
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256