Dan zal ik die hint weggeven ;Geen scenery.Geen auto's of vrachtwagen of bussen of iets anders op rubber banden Het is dus wel degelijk spoorwegmateriaal
Om het nog wat makkelijker te maken, hint 2 :De modellen hebben geen motor. Volgende week weer een hint
Tja...(hint) je moet wel wat schrijven over 10 verschillende uitvoeringen die in 1 keer uitkomen.
Volgende hint We krijgen veel vragen : Is het al geraden?Dat maken we niet bekend. Dat zie je vanzelf in de Railhobby De regel blijft gelden, wie het eerst, de meest juiste en complete beschrijving weet te geven wint 2 verschillende modellen.Dus bv : Bollenwagen, is niet voldoende.
In eerste instantie dacht ik dat een goederenwagen een logische gedachte zou zijn. Maar met al deze hints komen de stalen bolkoprijtuigen uit de jaren 1935 - 1939 toch steeds meer in beeld. Daar kun je makkelijk 10 versies van uitbrengen. En in model had je alleen de ombouwsets van Philotrain (zelfbouw of kant en klaar) en de vermomde Plan D rijtuigen van Roco. Stephan (prutser) en Martin (Taigagaai) zijn me overigens voor geweest met deze gedachtegang.Er zijn drie typen gebouwd, ABCd, ABd en Cd. De eerste uitvoering was groen met zilvergrijs dak. Dat is in 1939 groen met een donkergrijs dak geworden. Die versie is er met lage en hoge klasseborden geweest. Enzovoorts. Gerard van de Weerd somt op http://www.seinarm.nl/Staal/Bolkoprijtuigen.aspx alle mogelijkheden op. Keuze genoeg als je los van de serienummers 10 verschillende uitvoeringen wilt uitbrengen.Groeten, Peter