Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen  (gelezen 45855 keer)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #105 Gepost op: 10 januari 2021, 15:16:20 »
@Leen,

Wat jammer dat deze prachtige loc zo’n zorgenkindje is.

Gr, Hans

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #106 Gepost op: 10 januari 2021, 17:19:17 »
Ik ben al dolblij dattie het weer doet. Er wordt door Leen nog een nader onderzoek ingesteld. Want het is wel bijzonder...
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #107 Gepost op: 11 januari 2021, 13:45:18 »
Even wat nostalgie uit een vervlogen tijdperk.... :'(
Normaal gesproken zouden we het afgelopen weekend met z'n allen op de Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk rondgelopen hebben, maar het wordt eentonig: helaas stak het "nieuwe nu" ook hier een stokje voor.  :-\ Hoewel de BMB geen plannen had om deze keer aan de NMD deel te nemen was het niet uitgesloten dat we in een of andere vorm toch weer met een bijdrage op de BNLS-stand aanwezig geweest zouden zijn. We zullen het nooit weten.


Het programmablad van de NMD 2020. Deze foto van Werner's BMB-bak "Ollerbrook Booth" staat ook nu weer op de NMD-website.

Nu we op de kop af een jaar later met een nogal leeg gevoel thuiszitten kijken we nog maar eens nostalgisch terug naar vorig jaar, toen de BMB met een mooie baanopstelling op de BNLS-stand tegenover onze Forumbaan opgesteld stond:


11 januari was vorig jaar op een zaterdag en de dag ervoor hadden we onze baan opgebouwd:


Dit is 'em geworden, de foto is genomen voordat de beurs begon:


Het was een waar modelspoorfeest en vooral op de zaterdag was het flink druk:


We hebben er twee dagen met veel plezier onze treinen rond laten rijden:


Na afloop gingen we zaterdag met zijn allen lekker ergens eten. O, wat hadden we het toch slecht!  ;):


Hier zie je onze Rijswijk-crew:


Het was voorlopig ons laatste optreden op een publieke beurs, we staan nu precies een jaar droog en denken nog steeds met veel plezier aan het weekendje Rijswijk terug.  (y)
De NMD 2021 staan nu gepland voor 24, 25 en 26 september a.s. Hopelijk kan het dan wel gewoon doorgaan....  ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2021, 17:42:22 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #108 Gepost op: 13 januari 2021, 20:54:22 »
Ik ben al dolblij dattie het weer doet. Er wordt door Leen nog een nader onderzoek ingesteld. Want het is wel bijzonder...

De Stirling Single van Thijs is maandag op de BMB-baan getest en liep daar goed maar wel hééél errug langzaam, ongeveer zoals een goederenlokje op een lokaalspoor. Er zit een ESU-decoder in maar toen CV 5 op 255 bleek te staan had ik even hulp nodig. Cees wees CV 53 als schuldige aan. Die stond op 32 en ik heb hem nu op 100 gezet. Hij loopt nu op een normale snelheid, maar ik ga het nog wel nog een keer op de BMB-baan testen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2021, 20:57:41 door St00mboy »

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #109 Gepost op: 13 januari 2021, 22:53:20 »
Hartstikke fijn dat je er naar gekeken hebt!  (y)  Ik was nooit achter die CV gekomen. Ik kom de Stirling tzt ophalen, terwijl er nog lekker rondjes gereden kunnen worden  ;D

BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #110 Gepost op: 19 januari 2021, 11:12:16 »
Overmorgen houden we de zevende BMB Mini-Rijdag. Er komt één BMB-deelnemer, de tweede heeft afgezegd.
Voor de vergeetachtigen onder ons is hier nogmaals de agenda:



Voor a.s. zondag hebben we nog een plek voor een deelnemer beschikbaar.
Na zondag hebben we geen mini-rijdagen meer gepland staan. Uitgaande van twee Mini-rijdagen per week - één doordeweeks en één in het weekend - is er dus nog genoeg plek voor nog een paar.
Hier nog even de spelregels:
1) We hebben tot maart toestemming om deze mini-rijdagen te houden.
2) De regels van het "nieuwe nu" zijn onverkort van toepassing. Er is een maximum van twee man tegelijk. Als je verkouden o.i.d. bent of wordt dan laat je weten dat je niet kan komen. Dat geldt uiteraard ook voor mij.
3) Omdat ik er zelf altijd bij zal moeten zijn zit er een beperking aan het aantal rijdagen van twee per week. We moeten daarom proberen met twee man tegelijk te komen, dat is ook gezelliger.
4) Een ingeplande datum is onder voorbehoud van dat ik op die bepaalde datum kan. Komt er iets tussen, dan laat ik het, calamiteiten daargelaten, tijdig weten en kunnen we een nieuwe datum plannen.
5) Kleed je warm aan. Ik gebruik zelf thermo-ondergoed. We houden de deur dicht, maar 's winters kan het na een uurtje of twee flink koud aan beginnen te voelen en met een kroeg om de hoek die gesloten is wordt je daarna niet meer warm.
6) Beneden het vriespunt houden we geen mini-rijdagen.


BMB-deelnemers zijn natuurlijk welkom, maar ik heb tegen Richard gezegd dat dat ook voor mensen van de Forumbaan geldt. Voor hun gaat immers ook niets door in deze trieste tijd. En ik wil niet zomaar mensen met een goed hartje uitsluiten: andere Britse spoorders, mensen die de BMB een warm hart toedragen of die met een andere goede reden graag willen komen zijn ook welkom. Indien iemand graag op een bepaalde dag wil komen kan hij het bijv. per PM laten weten, dan kijk ik wel of het uitkomt.

Het is een poging om ondanks deze saaie donkere dagen weer wat leuks te doen en ik hoop dat we het ook de komende maand met elkaar weer plezierig en succesvol kunnen maken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2021, 11:24:34 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #111 Gepost op: 19 januari 2021, 13:24:26 »
De BMB staat weer op de lijst voor deelname aan de eerstkomende Verzamelaarsbeurs in Utrecht. Deze beurs, die in april en november 2020 niet doorging, staat nu gepland voor 29 en 30 mei a.s., een afwijkend tijdstip dus:



Op dit moment valt er nog weinig over te zeggen - er kruipen nog teveel slangen op het pad - maar mochten we er heengaan, dan werken we ook deze keer weer samen met de Forumbaan om er een succes van te maken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2021, 13:51:48 door St00mboy »

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #112 Gepost op: 20 januari 2021, 09:00:29 »
We houden onze vingers gekruist en zullen een symbolisch kaarsje branden.
Hopelijk is de situatie tegen die tijd goed genoeg om weer wat te ondernemen.

Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5544
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #113 Gepost op: 20 januari 2021, 12:57:19 »
We houden onze vingers gekruist en zullen een symbolisch kaarsje branden.
Hopelijk is de situatie tegen die tijd goed genoeg om weer wat te ondernemen.

Gr.

Sjoerd

Echt kaarsje mag ook wel hoor. ;)
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #114 Gepost op: 20 januari 2021, 17:37:44 »
De zevende BMB Mini-Rijdag van morgen is afgelast. Na de eerdere afzegging van één BMB-deelnemer heeft vandaag ook de tweede afgezegd.
Hierdoor is de agenda weer aangepast:



Na zondag hebben we geen mini-rijdagen meer gepland staan. Uitgaande van twee Mini-rijdagen per week - één doordeweeks en één in het weekend - kunnen er nog wel een paar gehouden worden.
Hier nog even de spelregels:
1) We hebben tot maart toestemming om deze mini-rijdagen te houden.
2) De regels van het "nieuwe nu" zijn onverkort van toepassing. Er is een maximum van één man tegelijk. Als je verkouden o.i.d. bent of wordt dan laat je weten dat je niet kan komen. Dat geldt uiteraard ook voor mij.
3) Omdat ik er zelf altijd bij zal moeten zijn zit er een beperking aan het aantal rijdagen van twee per week. We moeten daarom proberen met twee man tegelijk te komen, dat is ook gezelliger.
4) Een ingeplande datum is onder voorbehoud van dat ik op die bepaalde datum kan. Komt er iets tussen, dan laat ik het, calamiteiten daargelaten, tijdig weten en kunnen we een nieuwe datum plannen.
5) Kleed je warm aan. Ik gebruik zelf thermo-ondergoed. We houden de deur dicht, maar 's winters kan het na een uurtje of twee flink koud aan beginnen te voelen en met een kroeg om de hoek die gesloten is wordt je daarna niet meer warm.
6) Beneden het vriespunt houden we geen mini-rijdagen.


BMB-deelnemers zijn natuurlijk welkom, maar dit geldt ook voor Forumbaan-deelnemers. Voor hun gaat immers ook niets door in deze trieste tijd. En ik wil niet zomaar mensen met een goed hartje uitsluiten: andere Britse spoorders, mensen die de BMB een warm hart toedragen of die met andere goede intenties graag willen komen zijn ook welkom. Indien iemand graag op een bepaalde dag wil komen kan hij het aan mij laten weten, dan kijk ik wel of het uitkomt.

Het is een poging om ondanks alles in deze saaie donkere dagen weer wat leuks te doen en ik hoop dat we het ook de komende maand met elkaar weer plezierig en succesvol kunnen maken.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2021, 21:21:42 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #115 Gepost op: 24 januari 2021, 18:43:30 »
Vandaag hebben wij in kleine kring de zevende BMB Mini Rijdag gehouden. BMB-er Cees was deze keer de gast. Aangezien de zon scheen kon de deur weer open en toen kwam BMB-er Cor ook nog even om de hoek kijken. We hebben naast onze Britse treinen ook Cees zijn begin jaren-'50 NS-trein laten rijden. Deze keer deden zich geen technische problemen voor, alles deed gewoon wat het moest doen.
Met dank aan Thijs konden we nu zelf een kopje koffie zetten:


We hebben gewoon weer een fijne rijdag kunnen beleven en met de deur open kregen we ook weer wat publieke belangstelling van de wandelaars die langsliepen. Ondanks de zon was het best nog fris, maar daar waren we gelukkig op gekleed.
Hierbij een indruk van het rijdend materieel:

De Hymek met de SR-trein:


<a href="https://www.youtube.com/v/sq1Z-a4VRAg" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/sq1Z-a4VRAg</a>

De NS-trein met de NS 3700:

<a href="https://www.youtube.com/v/uy7iIX7Yrg0" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/uy7iIX7Yrg0</a>

....en met de NS 6300:

<a href="https://www.youtube.com/v/M-Knm9aqrrk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/M-Knm9aqrrk</a>

...natuurlijk met de trein beladen met mijn favoriete drank  :angel::

<a href="https://www.youtube.com/v/Pwks-tpF8_c" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/Pwks-tpF8_c</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2021, 20:06:33 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #116 Gepost op: 07 februari 2021, 17:36:00 »
Wegens vorst zijn alle  ;) mini-rijdagen voor de komende week afgelast.
Dit is de nieuwe aangepaste agenda:



IJs, weder en corona dienende hebben we nu nog drie weken beschikbaar voor BMB mini-rijdagen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2021, 17:42:56 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #117 Gepost op: 14 februari 2021, 18:49:26 »
M.i.v. overmorgen kunnen er weer mini-rijdagen gehouden worden. Ik ga morgen eerst zelf de baan sneeuw- en ijspegelvrij maken.  ;)
Geïnteresseerden voor deelname kunnen zich per PM bij mij melden.

Dit is de nieuwe agenda:



IJs, weder en corona dienende hebben we nu nog twee weken beschikbaar voor BMB mini-rijdagen.

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #118 Gepost op: 17 februari 2021, 22:17:26 »
A.s. zondag vindt de 8e BMB Mini-Rijdag plaats. We hebben ons te houden aan het geldende protocol, dus er mag naast mij maar één BMB-er aanwezig zijn en we moeten vóór 21h00 weer thuis zijn.
De agenda is weer aangepast:



Leen.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2021, 20:24:01 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
« Reactie #119 Gepost op: 20 februari 2021, 14:31:27 »
Ja hoor, het is weer zo'n weekend. Normaal gesproken zouden we nu als bezoeker of misschien wel als deelnemer bij Rail in Houten aanwezig zijn geweest.
Vorig jaar was ik er als hulp van onze Vlaamse vrienden Samuël en Valentijn als deelnemer aanwezig:

Ik heb me dit weekend op Rail bij de twee banen "Innes Mill" en Luxor Sugarcane Valley" als assistent nuttig proberen te maken en heb me samen met Samuël en Valentijn prima vermaakt. Aan de beide banen is natuurlijk van alles te zien en sommige bezoekers genoten er zichtbaar van. Daarnaast blijf ik met de Schotse baan wat dichter bij mijn belangstelling voor het Britse spoor en daardoor misstond mijn nieuwe BMB-pet niet.  ;)
........................................
Innes Mill:




Wat zou er toch in die vaten zitten?:




Luxor Sugarcane Valley:

..............
Het zou misschien wel een aardig idee zijn als we volgend jaar eens met de Britse Modulebaan op Rail staan, wie weet.....

Toen op de zaterdag de andere BMB-ers langskwamen hebben we ons bij Alex aangemeld om dit jaar deel te nemen. We hebben summier de mogelijkheden besproken, maar verder zijn we er helaas niet mee gekomen, want al snel daarna stak het coronamonster zijn lelijke kop op. Nu zitten we allemaal weer het weekend achter de gebreide broek, het zoveelste..... :-\
Gelukkig heb ik als troost morgen een tweemans mini-rijdagje.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2021, 14:38:12 door St00mboy »