Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:10:47
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 187636 keer)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #480 Gepost op: 17 mei 2020, 21:48:12 »
Beter de folders in de gaten houden.

Tegen de feestdagen toch wel bij de Duitsers te vinden.  (y)
En wat denk je van de tuincentra  ::)

Hele dorpen bouwen die na, met ook een hele wand aan Piko materiaal.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #481 Gepost op: 17 mei 2020, 21:52:21 »
@Marcel,

Ander doel, en andere doelgroep.
In de UK kun je het spul het hele jaar door kopen. Bij wijze van spreken op elke hoek van de straat. En Martin heeft natuurlijk ook gelijk. Je moet het vuurtje wel een beetje aansteken of onderhouden bij kinderen.

Gr, Hans

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 338
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #482 Gepost op: 17 mei 2020, 21:55:28 »
Goedenavond,

Toch wil ik even als 27 jarige een bijdrage in dit draadje gooien. Ik ben het met Wil eens dat er op de gemiddelde modelspoorbeurs, de gemiddelde leeftijd aan de hoge kant ligt. Toch denk ik dat we met zijn allen een uitstervende hobby hebben. De meeste van mijn leeftijd hebben er geen geduld voor en gaan liever naar buiten om de boel onveilig te maken. Of zitten veel liever binnen om te gamen (al doe ik dat ook als ik op me bestellingen moet wachten) omdat een pc enz aansluiten eenvoudiger is dan een modelbaan opzetten wat mij brengt aan de andere kant.

Toch ben ik het ook met Hans eens omdat ouders zelf er niet vaak kaas van hebben gegeten om een treinbaan op te zetten met alle elektronica erbij, of zelf ook het geduld/interesse voor hebben. Bij mij is modelspoor en treinen er bijna letterlijk met de paplepel ingegaan en zo ben je een hele modelspoorverzameling rijker in bijna 20 jaar. Dat terwijl mijn broer het plots erg kinderachtig allemaal vond omdat hij ermee uitgelachen werd. Ondanks zijn abrupte stop ben ik gewoon doorgegaan, ook ondanks alle pesterijen en minachtingen in mijn richting van leeftijdsgenoten. Waardoor ook deze hier onbewust ''schuldig'' aan maken.

Qua startsets is er in mijn ogen ruime keuze zoals hier ook genoemd. Het jammere is echter wel dat een aantal winkeliers deze uit elkaar halen en apart gaan verkopen. Maar het is ook niet verplicht om via een startset te beginnen, heb ik ook niet gedaan. Gewoon een trafo, rails, locomotief en wat wagons, welke ik tot op heden heb.

MVG, Hielke

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #483 Gepost op: 17 mei 2020, 21:57:04 »
Richard, ik ben ook de hele periode tot aan afgelopen woensdag niet bij mijn ouders (80 en 85) geweest (en ook de verjaardag van mijn moeder gemist)... maar de 13e was mijn vader jarig en met goed overleg en gepast afstand houden zijn we er wel even geweest. En dat vonden ze beide maar wat fijn. Dus; het kan best als je je een beetje aan de geldende regels en voorschriften houdt en voorzichtigheid in acht neemt :)

Erg fijn dat jullie elkaar weer hebben kunnen zien Ronald en er één verjaardag wel samen gevierd kon worden! Mijn eigen moeder heeft een slechte gezondheid en is al bevattelijk voor alles en nog wat, daarnaast woont ze hier 140 km vandaan en kom ik via mijn werk in contact (op afstand maar toch) met mensen waardoor toch een risico bestaat. Er moet gewoon nog even gewacht worden. Ook haar arts raad bezoek van buitenaf voorlopig nog even af.
Groeten,
Richard

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #484 Gepost op: 17 mei 2020, 22:16:52 »
Begrijp ik helemaal. Mijn ouders zijn zeker niet gezond en hebben samen een aantal kwalen die niet Corona-proof zijn. En hebben we in goed overleg toch een bezoek gepland :)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #485 Gepost op: 17 mei 2020, 22:21:34 »
Toch mooi dat dat gelukt is (y)
Groeten,
Richard

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2844
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #486 Gepost op: 17 mei 2020, 22:49:47 »
Op Facebook van de modelspoor club noord-Holland wordt er flink gezeken over het geklaag hier 🤷🏼‍♂️ Snap ook niet waarom dr mag toch over gepraat worden🤔

Gr robin

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #487 Gepost op: 17 mei 2020, 23:38:10 »
Als wij hier willen zeiken dan zeiken we hier en daar moeten ze niet zo over zeiken, de zeikerds.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #488 Gepost op: 17 mei 2020, 23:42:03 »
Houdt u het nog droog?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #489 Gepost op: 18 mei 2020, 08:52:36 »
Als wij hier willen zeiken dan zeiken we hier en daar moeten ze niet zo over zeiken, de zeikerds.

Dan ga ik naar het toilet voor mijn broek nat wordt.  ;) ;D
Groeten

Olav

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #490 Gepost op: 18 mei 2020, 09:13:50 »
Erg fijn dat jullie elkaar weer hebben kunnen zien Ronald en er één verjaardag wel samen gevierd kon worden! Mijn eigen moeder heeft een slechte gezondheid en is al bevattelijk voor alles en nog wat, daarnaast woont ze hier 140 km vandaan en kom ik via mijn werk in contact (op afstand maar toch) met mensen waardoor toch een risico bestaat. Er moet gewoon nog even gewacht worden. Ook haar arts raad bezoek van buitenaf voorlopig nog even af.
Idem voor mij. Ik zit op 200+ km van ze af. En met de trein momenteel 3 uur enkele reis en dan nog een klein stukje voor en na transport. Heb van beide recent hun verjaardag ook moeten missen. Ze zijn beide 80+ en dan doet het wel zeer dat je niet even op bezoek kan gaan.
Hoop binnenkort als de dienstregeling veranderd toch een bezoekje te plannen.

Dan interesseert een beursbezoek toch minder. Die komen (hopelijk) ooit wel weer. Wat dat betreft is het maar een hobby.
Gr.
Eric

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #491 Gepost op: 18 mei 2020, 09:27:30 »
Precies  :) Het zijn mensen van de dag geworden en kunnen zomaar omvallen. Mijn ouders zijn zich daar terdege bewust van maar vonden het toch best wel fijn dat ik samen met Wanda even een bakkie kwam doen met wat lekkers erbij. En als je dat doet met wat ons geleerd wordt kan dat best.

Hoop binnenkort als de dienstregeling veranderd toch een bezoekje te plannen.

Ik heb het geluk dat ze op 10 km afstand zitten en met goed weer dat zelfs nog op de fiets kunnen ;) Sterkte ermee ;)

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #492 Gepost op: 18 mei 2020, 11:11:28 »
Raar dat een redelijk aantal van de mede forum leden denken dat dit een uitstervende hobby is omdat er geen startsets zijn of omdat er geen beurzen zijn of omdat het hoofdzakelijk ouderen mannen zijn of gewoon omdat we zelf oud worden en er dan een moment is dat we stoppen......

Even van de andere kant bekijkend;
- Natuurlijk komen de beurzen terug en zeer zeker ook de modeltrein hobby beurs (net zo goed als een huishoudbeurs). Of dit nu nog dit jaar gaat gebeuren dat is onbekend maar ik gok dat sowieso 2e helft 2021 ze er weer zullen zijn. En op elke beurs zie je een heleboel jongere mensen met kleine kinderen.
- Kiddy treinen in parken zoals in Nienoord in Groningen en Hoedekenskerke (en er zijn er meer) zijn altijd druk bezocht met ouders met, juist ja, kleinere kinderen.
- Er zijn volop leuke en goede startsets te koop voor jongeren en ook oudere jeugd. Natuurlijk zouden ze meer bij Bart Smits mogen liggen of was het maar een Kruidvat maar je hoeft geen computer deskundigen te zijn om ze op het internet te vinden.
- En als laatste als ik zo op YouTube kijk zijn er zo toch nog een heleboel jongere mensen met deze hobby bezig.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2020, 12:29:32 door Bert van Gelder »
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #493 Gepost op: 18 mei 2020, 11:15:10 »
Op Facebook van de modelspoor club noord-Holland wordt er flink gezeken over het geklaag hier 🤷🏼‍♂️ Snap ook niet waarom dr mag toch over gepraat worden🤔

Gr robin

Volgens mij is het nog geen corona-maatregel dat men verplicht dit draadje op ons mooie forum moet volgen  ;)

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2020, 13:01:51 door Arjan6511. Reden: 2e zin verkeerd begrepen. @dank Rick »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10554
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #494 Gepost op: 18 mei 2020, 11:43:02 »
Raar dat een redelijk aantal van de mede forum leden denken dat dit een uitstervende hobby is omdat er geen startsets zijn of omdat er geen beurzen zijn of omdat het hoofdzakelijk ouderen mannen zijn of gewoon omdat we zelf oud worden en er dan een moment is dat we stoppen......
Eens!  (y)
In mijn tienerjaren was het nou ook niet echt heel sexy om met (model)treinen bezig te zijn. En op verjaardagen werd ook wel verzucht dat het allemaal erg duur en kwetsbaar spul is, meer voor volwassenen dan speelgoed. What's new? Ik zie genoeg jonge aanwas. Beurzen zijn altijd wel het domeinen van de oudere jongeren geweest. De handel moet het geld toch verdienen aan de mensen die het geld hebben, en dat zit toch vaak meer bij de 40+'ers.
No dress rehearsel, this is our life.