Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:43:18
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: ACTS 513-9 oude kleurstelling.  (gelezen 49630 keer)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
Re: ACTS 513-9 oude kleurstelling.
« Reactie #345 Gepost op: 16 September 2008, 15:12:20 »
Het begint nu weer op te lopen in een voor en tegen ruzie. Die lichtgeleiders komen gewoon voor de mensen die ze nog dienen te ontvangen. Hopelijk nog van mehano en anders worden ze zelf gemaakt. Uiteraard regelen we wij dit en hoeft de klant zelf niks te doen. Verder zou ik iedereen willen vragen om de reactie van chris op de vorige pagina op te volgen zodat mensen die wel een class 66 bij ons hebben gekocht hier de laatste stand van zaken kunnen lezen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #346 Gepost op: 16 September 2008, 15:12:38 »
Jammer trouwens dat er altijd figuren zijn die gaan lopen zaniken dat je niet mag klagen over een probleem terwijl ze er zelf geen belang bij hebben.
Wat is jouw belang hierin dan? Laten we hiermee stoppen, dit is reeds besproken toen ik het eerder aanhaalde; onderdelen van Mehano zijn gewoon erg slecht te verkrijgen, dat geldt ook voor hun NMBS modellen. Gert heeft overigens groot gelijk dat hij weer eens informeert, want kennelijk wringt daar de schoen.
Grtz!
Tedo

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #347 Gepost op: 16 September 2008, 15:20:16 »
Het gebrek aan communicatie lijkt mij ook het grootste probleem. Zie ook hieronder:

hier de laatste stand van zaken kunnen lezen.

Er viel nogal veel te lezen wat dat betreft de laatste tijd. :-*
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

• Offline Offline
« Reactie #348 Gepost op: 16 September 2008, 15:28:06 »
Wat is jouw belang hierin dan?

Omdat Gert van mij een lichtgeleider heeft gekregen omdat ik de mijne toch uit elkaar heb liggen, DAAROM. Dat had je zelf ook in dit draadje terug kunnen lezen! Gert is mij nu een lichtgeleider verschuldigd en die moet nu van Marcel en Manuel komen. Snappu?  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #349 Gepost op: 16 September 2008, 15:37:16 »
Helemaal duidelijk  ;D , maar jouw probleem is niet dat van Marcel en Manuel, aangezien je er zelf voor hebt gekozen je lichtgeleider(s) af te staan. Je hebt dus indirect belang...
Grtz!
Tedo

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #350 Gepost op: 16 September 2008, 15:38:27 »
Robert,

Dit heeft niets met zeuren te maken van diegenen die een lichtgeleider missen in hun loc, maar heeft alles te maken met het feit dat zij inderdaad RECHT hebben op een complete loc. Dit, omdat zij daarvoor betaald hebben en er nooit bijverteld is dat het breken van een lichtgeleider voor eigen risico zou zijn. Deze "gedupeerden" hebben dus gewoon recht op een complete loc. En als de communicatie vanuit de goedbedoelde heren M en M dan uitblijft of zeer summier is, vind ik dat de mensen die nog steeds zonder lichtgeleider zitten, logischerwijs gaan vragen waar die dingen blijven. Dat heeft geen moer met zeuren te maken.

Zonder me er verder mee te bemoeien kan ik Manuel en Marcel alleen maar een goedbedoeld advies meegeven: Meld met grote regelmaat (minstens 1x per week) aan de gedupeerden de stand van zaken en laat hoierin zien dat jullie er echt alles aan doen om deze mensen aan hun lichtgeleiders te helpen. Tot nu toe lees ik eigenlijk alleen maar we zijn bezig en het duurt lang en we beloven dit en we hebben het plan dat.........., maar komt er van uitvoer ogenschijnlijk niet zo veel terecht.

Dit citaat is hierin overduidelijk:
@Peter wij hebben zeker wel wat gedaan.
@Gert. We zullen er alles aan doen zoals manuel ook al aangaf. Waarschijnlijk zal het zelf fabriceren worden. Ze gaan in ieder geval niet uit onze prive class 66 komen omdat die er helemaal niks mee te maken hebben.

Geef dan ook aan WAT jullie dan gedaan hebben.
Bij voorbaat al aangeven dat de privé Class 66 niet gebruikt worden, roept alleen maar vragen op: wat gaan jullie dan doen als de lichtgeleiders niet geleverd worden door Rocky Rail en het zelf fabriceren mislukt?

Ik vind het echt heel jammer dat een ontzettend goed bedoeld initiatief op deze manier afgehandeld moet worden, want laten we eerlijk zijn: de locs zien er op de foto's echt fantastisch uit! Maar het afhandelen van de incompleet geleverde locs verloopt echt niet netjes naar jullie klanten toe. Bedenk dus enkele cretieve oplossingen en laat deze klanten het gevoel krijgen dat jullie echt aan een oplossing werken. Dan zullen ze ook vast niet moeilijk doen als realisatie iets langer duurt dan gehoopt was.

Succes ermee.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #351 Gepost op: 16 September 2008, 16:01:09 »
Het is logisch dat de mensen die een loc gekocht hebben vragen waar de lichtgeleiders blijven. Alleen snap ik niet wat de toegevoegde waarde is van sommige mensen die niet eens een loc gekocht hebben en dus helemaal niks met deze situatie te maken hebben. En zodra er nieuws is word dit ook zeker gemeld. EN aangezien we niemand willen blij maken met een dode mus zeggen we pas dat we ze hebben als hte ook echt 100% zeker is.

Verder zou ik niet inzien waarom ik mijn prive bezit beschikbaar zou moeten stellen. Dat gaat dan ook zeker niet gebeuren. Ook omdat er uiteindelijk lichtgeleiders zullen komen. Verder handelen we alles netjes af want iedereen krijgt zijn lichtgeleiders zodra we deze hebben. Maar helaas kunnen wij niet toveren dus vragen we nog meer geduld ondanks dat wij ook weten dat het allemaal wel erg lang duurt en vervelend is.

Tot slot willen we zelf ook dat deze geleiders zo snel mogelijk geleverd worden zodat het project zo snel mogelijk kan worden afgerond. In het vervolg zullen we wel 3 keer nadenken alvorens nog zoiets te ondernemen.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #352 Gepost op: 16 September 2008, 16:06:02 »
@Peter wij hebben zeker wel wat gedaan.

Dat staat anders niet je in je reactie. Daar staat alleen dat je geen tijd hebt, of iets van die strekking:
Citaat
...op het moment erg druk...
...hierdoor heb ik ook geen tijd voor modelspoor activiteiten...
...we proberen ook zo snel mogelijk met een oplossing te komen alleen deze is er nog niet.
...zodra we de tijd er voor gevonden hebben...
...mischien toch zelf de geleiders te gaan maken.
We hopen het probleem zo snel mogelijk opp te lossen.

Er staat helemaal niets concreets, behalve dat jullie geen tijd hebben.

Kijk, ook ik heb er geen direct belang bij, behalve dat mij de modelspoorhobby aan het hart gaat en ik dit met lede ogen aanzie. Maar ga me niet vertellen dat jullie iets gedaan hebben na het bovenstaande.

Verder zou ik niet inzien waarom ik mijn prive bezit beschikbaar zou moeten stellen.

Omdat je een onvolkomen product hebt geleverd en zich dit al maandenlang voortsleept. Er wordt een mogelijkheid geopperd hoe je je verplichtingen zou kunnen nakomen, aangezien jullie twee daar tot nu toe niet in geslaagd zijn.

Maar goed, we wachten maar weer tot volgende maand.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #353 Gepost op: 16 September 2008, 16:08:36 »
Nou er wordt zeker wel gewerkt hoor. Zowel ik als manuel zijn aan het proberen die lichtgeleiders te krijgen. Dus een beetje een voorbarige conclusie dat wij niks gedaan zouden hebben.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #354 Gepost op: 16 September 2008, 16:13:32 »
Maar we zijn zeker van plan zodra we de tijd er voor gevonden hebben om bij Rocky Rail langs te gaan en kijken wat we daar kunnen berijken.

Ik hoef niets te concluderen, alleen maar te citeren. Je zegt zelf dat je nog niet bij Rocky Rail bent langs geweest en dat het via de winkelier niet lukt, tja, daar waren we een maand geleden al achter.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #355 Gepost op: 16 September 2008, 16:14:43 »
Alleen snap ik niet wat de toegevoegde waarde is van sommige mensen die niet eens een loc gekocht hebben en dus helemaal niks met deze situatie te maken hebben.

Daar is het een forum voor...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #356 Gepost op: 16 September 2008, 16:15:22 »
Verder zou ik niet inzien waarom ik mijn prive bezit beschikbaar zou moeten stellen. Dat gaat dan ook zeker niet gebeuren.

Door het leveren van een lichtgeleiders uit eigen bezit kan je een of meerdere klanten helpen en je goede wil tonen.
Dat je dan zelf met een incomplete loc zit, ja dat is jammer en risico van het vak.
Een tevreden klant is ook een hoop waard.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #357 Gepost op: 16 September 2008, 16:22:23 »
Kunnen jullie geen mail sturen rechtstreeks naar Mehano?

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #358 Gepost op: 16 September 2008, 17:42:37 »
Als jij begrijpt wat ik snap dan zul jij snappen wat ik begrijp ;D
1 pagina terug rook ik een lichte urinelucht ;)

Mvg
Ruud

Deetrein

• Offline Offline
« Reactie #359 Gepost op: 16 September 2008, 17:47:49 »
Wanneer de boys hun privé loks demonteren voor de lichtgeleiders, bestaat natuurlijk de kans dat deze óók breken.
Dus mijn inziens geen goede oplossing.
In deze dus vervelend voor betrokkenen, maar wachten is de enige oplossing.
Of hangt jullie leven er vanaf ;D

Gun ze het voordeel van de twijfel, en iedere week mailen dat de lichtgeleiders er nog niet zijn lijkt me ook frustrerend.

Iedereen veel plezier verder met de hobby, op welke manier dan ook.

Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums