Ben er inmiddels achter dat ik niet echt weet wat bedoeld wordt met 'Booster'. Is dat wellicht een constante spanningsbron (DC) van 15 tot 18 Volt?En moet dan onder 'Trafo' de regelbare rijspanning worden aangesloten of kan daar gewoon de wisselspanning van de Trix trafo worden aangesloten?
Hallo Piet,We hebben een hele mooie encyclopedie, zie de knop linksboven.Daar vind je o.a. https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=XTr%C3%A9me_keerlus-moduleGr, Bert
Waarom zitter er eigenlijk 2 keerlussen in?Als je vertrekt vanaf het station, op het rechter spoor, dan kom je via de keerlussen weer op hetzelfde spoor terecht maar in de verkeerde richting. Het lijkt mij logischer om op het linker spoor het station weer binnen te komen. Een half hondenbot is dan voldoende en je hebt dan maar één keerlus-
Uit deze reactie trek ik zo ongeveer de conclusie dat je nog geen digitale centrale met trafo e.d. hebt. Of sla ik de plank mis?
Beste piet,Zet eens een foto neer van de versie die jij hebt. Dan kunnen we meekijken. Het begint nu een beetje op een raad-discussie te lijken Groet Ronald.
Er is slechts 1 keerlus.
Die oplossing is niet zo moeilijk hoor Piet. Je hoeft namelijk niet de gehele lengte van de lus te gebruiken. Plaats hem bijvoorbeeld net na de bochtwissel aan de linkerkant in de binnenbaan waar je in je plan "keerlus" hebt geschreven en neem dan een totale sectie lang genoeg voor je langste trein. Hoewel dat een recht segment is, is dat dan gewoon je "keerlus". De naam suggereert dat het om een daadwerkelijke lus gaat maar dat hoeft helemaal niet. Als de twee uitgangen van hetzelfde wissel maar ergens onderbroken zijn. Is de afstand tussen die twee uitgangen klein dan heb je het hele stuk nodig maar als die afstand veel langer is dan je langste trein (zoals bij jouw plan) kun je er gewoon een sectie van gebruiken.Groeten,Bert