Ik doe het simpeler, maar alleen op plaatsen waar een BM2 of 3 niet belangrijk is.
Bij sein op groen = overbrugging van de diodes gaat de trein weer rijden.
Ik heb nog een vraag over jouw schema: stel ik heb een trek-duw trein met de stuurstand voorop in blok 2 stil staan. Dan wordt het sein groen omdat blok 3 vrijkomt. De trein begint te rijden, komt blok 3 in en de stuurstand bereikt het eerste reed-contact. Blok 2 gaat op rood (en blok 1 op groen). Dan komt de achterop lopende lok bij Reedcontact afrem blok 2, dus dan lijkt mij dat de trein weer gaat afremmen. Zie ik dit fout of hoe heb je dit opgelost ?Veroniek
1/ Laat ik een maximale treinlengte nemen van 150 cm. Die begint te remmen na passeren van reedcontact 2 en moet dan minimaal geheel binnen de remsectie tot stilstand komen (dus achteroplopende loc of stuurstand met magneet binnen die sectie). Dus je reminstelling moet dusdanig zijn, dat er altijd minimaal 150 cm afgelegd wordt tijdens het remmen. Je werkt dus met ingestelde vaste remafstand ?
2/ remsectie is minimaal 150 cm. Inrijsectie is eigenlijk ook minimaal 150 cm, maar zoals je al zegt gebruik je zelf 100 cm. Dan heb je nog een stuk tussen reed1 en reed2. Of mag je reed1 en reed2 vlak achter elkaar leggen, als dan de hele trein maar in het blok is (dus 150cm vanaf begin blok)? Hoelang zijn dan jouw blokken in totaal minimaal ?
3/ voor zover ik kan beoordelen is het alleen geschikt voor éénrichtingsverkeer ?
Het enige nadeel van deze relais vind ik eigenlijk dat er geen eindschakeling opzit.