Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Hobby lok welke condensator er uit? door rhberk
Vandaag om 15:59:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:56:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door rhberk
Vandaag om 15:51:33
Altburg. een analoge, opklapbare Mäklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:48:39
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:45:30
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 15:33:29
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:21:02
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:14:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:14:31
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door Bertbecker
Vandaag om 15:12:04
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:56:17
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 14:48:06
19 Toen door mass am see
Vandaag om 14:21:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Vonkentrekker
Vandaag om 14:21:01
losse onderdelen door Arjan6511
Vandaag om 14:16:12
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 13:56:03
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:20:32
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 12:46:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door ronald1956
Vandaag om 12:34:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:58:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 11:33:00
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 11:27:53
Smeren, vet, olie, enz door Herb73
Vandaag om 10:53:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:11:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:05
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 09:42:39
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 09:29:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 09:04:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 08:19:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 06:58:55
  

Auteur Topic: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?  (gelezen 4887 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4044
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #30 Gepost op: 07 April 2020, 18:39:14 »
Hoi Klaas ,
Ik snap het.
Op mijn werk hadden we niet alleen te maken met de Europese stekers ,maar ook Amerikaanse stekers , vanwege de Amerikaanse fabrikant.
 Op onze werkbanken hadden we 115 V-60 Hz en 115V 400 Hz contactdozen., en overgangen van Eur>Am.
Maar van polarisatie heb ik nooit gehoord (Tot nu dan    ;)  )
Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2172
    • Baan in Los Angeles
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #31 Gepost op: 07 April 2020, 20:09:11 »
Nu we toch aan het 'dwalen' zijn in dit draadje ;-)

Dat van die stekkers heb ik hier dus ook last van. Veel transformatoren die ik hier gebruiken kunnen 110V-240V aan, 50-60Hz.
Maar ja, die stekkers.

In eerste instantie dus met verlopen gewerkt:



Maar daar was ik al gauw klaar mee. Dus toen ik in Thailand door de bouwmarkt heen liep, toch maar even wat Thaise stekkerdozen aangeschaft die beiden aankunnen:



Deze foto laat dus ook meteen de boosters zien waar ik het overhad, en her en der versprijdt over de baan liggen. Iedere booster heeft z'n eigen kleine voeding, en deze zijn op de 110V aangesloten die op vele plaatsen beschikbaar is gemaakt. Ook handig als je eens ergens op de baan met de dremel of soldeerbout aan de gang wilt gaan: geen verlengsnoer nodig. En verder kan ik de baan met 1 schakelaar van de stroom afhalen, ook soms handig, en alles achter een UPS, mocht de spanning weer eens een paar seconden uitvallen.

Moet er dus alleen voor waken dat specifieke 220-240V er niet op aangesloten wordt...