Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 05:59:51
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
RTM in 0m door Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Trix DXI van DC naar AC door wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
  

Auteur Topic: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?  (gelezen 4650 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3988
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #30 Gepost op: 07 April 2020, 18:39:14 »
Hoi Klaas ,
Ik snap het.
Op mijn werk hadden we niet alleen te maken met de Europese stekers ,maar ook Amerikaanse stekers , vanwege de Amerikaanse fabrikant.
 Op onze werkbanken hadden we 115 V-60 Hz en 115V 400 Hz contactdozen., en overgangen van Eur>Am.
Maar van polarisatie heb ik nooit gehoord (Tot nu dan    ;)  )
Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 2137
    • Baan in Los Angeles
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #31 Gepost op: 07 April 2020, 20:09:11 »
Nu we toch aan het 'dwalen' zijn in dit draadje ;-)

Dat van die stekkers heb ik hier dus ook last van. Veel transformatoren die ik hier gebruiken kunnen 110V-240V aan, 50-60Hz.
Maar ja, die stekkers.

In eerste instantie dus met verlopen gewerkt:



Maar daar was ik al gauw klaar mee. Dus toen ik in Thailand door de bouwmarkt heen liep, toch maar even wat Thaise stekkerdozen aangeschaft die beiden aankunnen:



Deze foto laat dus ook meteen de boosters zien waar ik het overhad, en her en der versprijdt over de baan liggen. Iedere booster heeft z'n eigen kleine voeding, en deze zijn op de 110V aangesloten die op vele plaatsen beschikbaar is gemaakt. Ook handig als je eens ergens op de baan met de dremel of soldeerbout aan de gang wilt gaan: geen verlengsnoer nodig. En verder kan ik de baan met 1 schakelaar van de stroom afhalen, ook soms handig, en alles achter een UPS, mocht de spanning weer eens een paar seconden uitvallen.

Moet er dus alleen voor waken dat specifieke 220-240V er niet op aangesloten wordt...