Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
23 april 2024, 15:53:47
  

Auteur Topic: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog  (gelezen 116370 keer)

Biessendorf

  • Offline Offline
  • Berichten: 1142
  • Carpe diem
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #690 Gepost op: 17 februari 2023, 14:12:12 »
Communicatief gezien is niet iedereen even sterk bedeeld…(wat niet wegneemt dat je zomaar alles mag zeggen).

Een stukje zelfreflectie zou de boosdoeners niet misstaan.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2023, 14:15:51 door Biessendorf »
Carpe Diem

william_2

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
    • Bouw van mijn baan
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #691 Gepost op: 18 februari 2023, 15:37:09 »
Hallo Richard,

ben meer een 'kijker' dan een 'poster' en vind het heel erg jammer dat je stopt met je draadje. Maar ik kan het me heel goed voorstellen dat je er op een gegeven moment 'klaar' mee bent.
En zoals al eerder genoemd: Hulde aan die paar die dit soort dingen voor elkaar krijgen. Niet alleen hier op het forum, maar ook in de grote mensenwereld.

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #692 Gepost op: 18 februari 2023, 22:55:50 »
Sorry mannen, maar ik ben er echt klaar mee.
Maandje geleden al gezeik gehad en daardoor was de lol er al af.
Als ik alle "vriendelijkheden" in de draadjes lees geeft het mij te denken wat ik hier doe.
De knutselpraktijken die ik met AndreDev samen doe zijn gewoon te volgen op onze website.

Groeten Richard


Ook vanuit mij een "jammer"  :-\  Het forum heeft momenteel een lastige balans met weinig "echte" bouwers en heel veel "ja, dat zeg jij nou wel maar is dat ook echt zo?", "Toevallig weet ik hoe het echt zit (maar ik zeg het lekker niet)" en "Nou, ik heb een sterk vermoeden dat ..."-roepers. En als er dan juist meer bouwers weggaan wordt die balans nog slechter en zijn er ook steeds minder nieuwe hobbyisten die hier hun kunsten willen komen vertonen. Net als de anderen zou ik dat best heel jammer vinden  :(

Oh, en vervelende PB's? Ik zou ze direct in mijn draadje kopiëren met naam en alles erbij  :P


Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1075
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #693 Gepost op: 19 februari 2023, 10:18:34 »
Hallo Richard. Ik volg je modelbouwkunsten al langere tijd en ben erg onder de indruk van wat jij allemaal maakt. Dat je stopt kan ik wel begrijpen, echter het merendeel van je volgers stel hiermee teleur. Laat je besluit niet afhangen van diegenen, die er een andere mening op na houden. Ik heb zelf ook niets met WO!! of welke andere dan ook. Ik bekijk het puur als spoorwegmodelbouw. Zouden die "deugers" ook alle filmpjes op YouTube ook zo benaderen? Dan hebben ze er meer dan een dagtaak aan. Als het je niet bevalt kijk dan niet is mijn mening.

Ik hoop dat je na een pauze de draad weer op pakt hier op het forum en ons weer laat genieten van je modelbaan.

Met vriendelijke groet,

Een naamgenoot Richard (Ric)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4032
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #694 Gepost op: 19 februari 2023, 11:01:37 »
Ik denk dat er meer periode 1 en 2 rijders gaan verdwijnen hier op het forum.

Dan hebben de tegenstanders hun zin, ook zal er een hoop zelfbouw en ideeën verdwijnen.
Vergeet niet dat de NS zelf ook fout is geweest in de oorlog, zij hebben mede voor de hongerwinter in 44 gezorgd.
Door niet meer voor de Duitsers te rijden ,stopte ook de aanvoer van levens middelen naar de grote steden.

Kees.

kawaaad

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #695 Gepost op: 19 februari 2023, 11:01:58 »
Beste Richard, heel jammer dat je wil stoppen met je draadje. Ook op dit forum begint het al op de maatschappij te lijken n.l de minderheid regeert.  Kom op, laat je niet kisten en blijf ons verblijden met je bouwen. Als je de klagers wil narren dan moet je juist doorgaan. Ik denk dat je daar 98% van je volgers erg blij mee maakt. En voor de klagers : moeten jullie niet zelf bouwen? in al die klaagtijd had je al iets mooi,s kunnen hebben. Dit forum is bedoeld voor hulp en ideen voor bouwers.!!!!!

mvg aad

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #696 Gepost op: 19 februari 2023, 11:07:15 »
laf om te PB en waarom de boel verpesten voor iedereen .
willen al die chagrijnige mopperpotten nou eens stoppen met hun gepost en gewoon niet reageren .
Jullie merken toch dat de overgrote meerderheid hier niet blij mee is ! Wat is de meerwaarde van iemand zijn lol in het verbouwen te verpesten .
groet kees

GORILLUS

  • Gast
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #697 Gepost op: 19 februari 2023, 12:03:34 »
Hoi mannen,
Ik zie hier boven een flink aantal reacties staan waar ik toch even op wil reageren.
Fijn om te lezen dat er dus een hoop mensen zijn die dat irritante gedrag van andere dus ook niet begrijpen.
Ik zal nu ook even wat dingetjes neerzetten wat we de afgelopen jaren al voor ons kiezen hebben gehad.

Beledigende pb-tjes, mensen die hier op het forum zitten en dingen lezen en dan via onze website gaan mailen, regelmatig voor nazi uitgemaakt worden en zelfs iemand die een klacht had neergelegd bij het CiDi.
Die organisatie benaderde ons dus en na een goed gesprek moesten ze vreselijk lachen om diegene die de aanklacht had gedaan.
Hoe vaak we al hele "vriendelijke" verwensingen hebben gehad...
Ook iemand die toen ie zag dat ik me na een periode voor de tweede keer aangemeld had op het forum mij ging vertellen dat ik eigenlijk hier niet meer mocht zijn.
Het klikspaantje van de klas zeg maar, andere worden heb ik daar niet voor.
Maar goed, zover gaan mensen dus om je het leven zuur te maken omdat je iets anders doet dan hen willen en denkt.
Voor ons is het dan moeilijk om altijd maar vriendelijk te blijven, we zijn ook wel eens uit ons slof geschoten tegen anderen.
Ruim en jaar geleden kwam ene Osterthun met allerlei kritiek op onze website, over de opbouw, taalfouten, dat ik soms wel eens meerdere puntjes achter een zin zet en dat het kinderlijk geschreven was.
Ik had net een overlijden in de familie dus zat niet op zo'n reactie te wachten en heb hem een mislukte schoolmeester genoemd.
Krijg je een erg dom antwoord terug, komt er op neer...( hee puntjes :angel:) hij voelt zich zelf geweldig en de rest van de wereld is in zijn oogpunt denk ik achterlijk.
Maar zo iemand wekt bij mij irritatie op, ik maak namelijk zelf wel uit hoe en wat ik schrijf en zou zo iemand wel eens in werkelijkheid voor mijn neus willen zien.
Dan wil ik graag het gesprek aan gaan met degene, is kijken of hij dan nog zo'n grote mond heeft.
Ik had over die mailtjes al eens eerder bedacht om ze openbaar te maken, maar dan heb je dat privacy geneuzel weer wat om de hoek komt kijken.
Komt er op neer dat je zelf dan meer gezeik krijgt dan de dader.
Andre en ik hebben wel een idee.
Wij zijn van plan om zwarte shirts te laten maken met daarop rode letters www.reichsbahn.nl en die een keer naar de beurs in Houten te dragen.
Verder niks anders er op, maar dan eens zien of de toetsenbordhelden me dan ook durven aan te spreken.

Feit blijft dat er op dit forum ook mensen zijn die een timmerman gaan vertellen hoe je moet timmeren, maar zelf nog geen spijker in een plank kunnen slaan.
Kritiek of discussie is op zich oké, maar blijf beleeft en gun een ander dus ook zijn ding en lol.
Je hoeft niet altijd iemand te verbeteren, soms is zwijgen prima en geniet van de dingen die je ziet.
Zolang dit sfeertje (net als in de buitenwereld) hier heerst wordt het er op dit forum niet beter op en zal het op de duur een éénheidsworst worden waarin de overgebleven mensen niets mogen zeggen en zeker niet de randjes mogen opzoeken, wat dan komt de corrigeerpolitie even langs.
Ook voor de moderatoren is dit denk ik moeilijk om in goede banen te leiden, sommige dingen gebeuren buiten het zicht .
Dus ik zeg niet nooit, maar de kans is heel erg klein dat ik hier nog wat ga posten, er veranderd denk ik toch weinig.

Groeten Richard



« Laatst bewerkt op: 20 februari 2023, 05:55:27 door GORILLUS »

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #698 Gepost op: 19 februari 2023, 12:06:58 »
Laat ik dan voor 1x er iets over kwijt.

Als een draadje mijn wel/niet zint lees ik het wel/niet (meer).
Ik ga daar niet lopen miepen.

En dan over WW2.
Mijn voorouders hebben genoeg ellende gehad daarvan, dat kan generaties verder doorwerken.
Ten tijden van hitler:
Fraaie treinen, de geschiedenis rond die despoot: "zum kotsen", om het mild uit te drukken.
Maar modeltanks/treinen kunnen erg fraai zijn en het is DE manier om geschiedenis onder ogen te zien.
Jammer dat je stopt want het is fraai.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2023, 13:32:17 door Arnie »

Biessendorf

  • Offline Offline
  • Berichten: 1142
  • Carpe diem
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #699 Gepost op: 19 februari 2023, 12:35:38 »
De woke minderheid heeft weer een overwinning behaald en zijn trots op zichzelf.

Na het lezen van dit artikel, alleen nog maar een sausje van zelfreflectie erover en we zouden weer een normale maatschappij kunnen hebben.  (y)
Carpe Diem

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 588
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #700 Gepost op: 19 februari 2023, 12:48:04 »
Hoi Richard,


Mijn mening voor wat het waard is.


Ik heb moeite met foto's waarop hakenkruizen staan al is de oorlog lang geleden. Ik heb ook geen klik met stoomtreinen maar vind wat je bouwt prachtig en heel sfeervol dus ik hoop dat je niet weggaat van dit forum.


Martin
Met vriendelijke groet, Martin

Riest AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #701 Gepost op: 19 februari 2023, 12:48:27 »
De site van Richard en André is te bezoeken, ook de oude  (y)

Dus hier mis je (bijna) niks, lopend buffet bevat hier nog een aantal lekkernijtjes…..

En mocht het hier nog wokerder worden, forum naam omdopen in:

Ben Natuurlijk Lekker Slimmerder

Groetjes,
Ries.

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2023, 13:58:02 door Riest AG »
Groetjes Ries

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #702 Gepost op: 19 februari 2023, 13:00:58 »
Ik heb moeite met foto's waarop hakenkruizen staan al is de oorlog lang geleden.

Ik ook, maar het is geschiedenis die men onder ogen -moet- zien.
2x dus ;D.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2023, 13:03:38 door Arnie »

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #703 Gepost op: 19 februari 2023, 13:01:37 »
Hi Richard,

Gewoon hier blijven laat je niet beïnvloeden doe jou leuke dingen.
Ik vind je teksten en de foto's altijd leuk en inspirerend.

groet
Harald

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 460
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #704 Gepost op: 20 februari 2023, 09:11:58 »
Jammer te lezen maar ik snap het volkomen.
Mij is het ook overkomen,
De hatelijke berichten en negatieve opmerkingen.
Zint het je niet dan lees je het niet.
Vind je iets mooi maar is het niet jou smaak dan kan je altijd iets moois plaatsen of je mond houden.


Zelf moest ik veel moed verzamelen de bouw van mijn nieuwe baan hier te gaan posten,
Gaat tot nu toe goed maar komt waarschijnlijk omdat er alleen hout te zien is en nog geen duitser of hakenkruis.


Maar we gaan het mee maken,
Gelukkig spreken we elkaar nog ;D .


Valt me dan wel op dat iedereen je hierin steunt maar de echte pestkop zich hier niet laat zien.