Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog  (gelezen 116771 keer)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #675 Gepost op: 10 februari 2023, 22:19:21 »
Dat los zitten van de uithangers herken ik ook van de "normale" masten.

Weer fraaie platen vandaag.
Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

GORILLUS

  • Gast
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #676 Gepost op: 16 februari 2023, 10:56:55 »
Ik schreef onderstaande tekst in het draadje Houten op Rails 10-11 februari.

Ik zit eigenlijk met verbazing en ook wel een stukje ergernis te lezen hoe de reacties over deze beurs in twee kampen zijn verdeeld.
Als je toevallig een andere mening hebt dan een ander dan dien je gecorrigeerd te worden, en liefst met onvriendelijk taalgebruik en meteen in een "kamp" als klager of affakkelaar neer gezet te worden.
Ik hoor bij het "kamp" klager en affakkelaar.
Ik had en heb nog steeds de mening (en die veranderd niet!) dat ik een bepaald idee mag hebben over wat ik op een modelspoorbeurs zou willen vinden en zien.
Als ik dan denk dat ik niet kan vinden wat ik zoek dan heeft het voor mij geen zin om zo'n beurs te bezoeken en dat mag ik dan kenbaar maken.
Ik respecteer degene wel die daar naar toe gaat en het wel leuk vindt, zijn draai er wel kan vinden wens ik veel plezier, want daar gaat het tenslotte toch om.

Waar ik me dus aan erger is als bijvoorbeeld iemand als Wim Vink een keurige opsomming geeft wat hij wel en niet leuk vond meteen als klager wordt weggezet.
Hij is daar geweest, heeft een mening en of je het er nou wel of niet mee eens bent, denk eens na wat je opschrijft en respecteer een andermans mening ook eens en blijf vriendelijk.
Ook andere personen die deze beurs niet leuk vonden of het idee hadden dat het niks voor hen was krijgen meteen een stempel.
De voorgaande beurs vond ik ook niet echt geslaagd, dit omdat er een aantal handelaren waar ik vaak spullen vind die ik zoek niet stonden, er grote open plekken waren en spullen zie waarvan ik denk wat doet dit op een modelspoorbeurs...

Maar dat is de maatschappij in 2023, als je een andere mening of idee hebt dan een ander dan dien je onvriendelijk op je mening te worden gewezen, zonder dat er verder nagedacht wordt dat jouw eigen mening ook maar een mening is en dat een ieder die mag hebben.
Natuurlijk kun je een ander beeld of geluid laten horen, maar doe normaal en hou eens op om iedereen in een hokje te plaatsen en af te fakkelen ;)
Dat heb ik recent nog zelf meegemaakt en daarvoor is een hobby niet de bedoeling, om je door anderen te ergeren aan je hobby.

Dat geeft dus te denken wat ik op zo'n forum als dit dus zoek.
Het bewonderen van andermans kunsten en nuttige informatie, of me ergeren aan het onvriendelijk taalgebruik, mail en opgelegde meningen.
Dat ergeren zeker niet maar doe ik dus wel.
Dus lijkt het mij beter als "klager" jullie alle ruimte te geven en mijn eigen geklaag, mening of bouwsels maar lekker achter wegen te laten.
Ik heb er gewoon geen zin meer in om mij te ergeren en hier op dit forum nog wat te posten en mij het plezier van mijn hobby te laten ontnemen.
En ook dit is mijn mening! en daar van kun je vinden wat je wilt, die mening veranderd toch niet. ;)
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2023, 11:17:06 door GORILLUS »

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #677 Gepost op: 16 februari 2023, 11:22:06 »
Richard ik begrijp heel goed dat je een beetje (of helemaal ) klaar bent met het forum!

Een aantal jaren geleden ben ik door al het "geneuzel" ook gestopt maar door de vele verzoeken om toch door te gaan ben ik weer gestart.
Maar omdat er sindsdien bij herhaling negatieve reacties op het forum geplaats worden neem ik voorlopig een afwachtende houding aan. Maar als het forum blijft zoals het nu is is de kans groot dat ik stop want ook ik heb gewoon geen trek in.
Met vriendelijke groet,
Wim

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #678 Gepost op: 16 februari 2023, 11:38:01 »
Hi Richard en Wim en misschien nog anderen,

Zelf vind ik het leuk om op dit (of dat) Forum te zijn of op beurzen rond te lopen.
Probeer hier en daar te helpen en dat "geneuzel" lees ik overheen of gooi het over mijn schouder naar achteren.
Ben positief ingesteld en ik laat mij niet beïnvloeden door "negatieve" figuren.

Zelf ben ik wel een beetje beurs moe, te veel van het zelfde maar (voorlopig) ook niets nodig.
Verder verheug mij op de beurs in Dortmund maar dat is een dagje uit met na afloop met meerdere soortgenoten gezellig eten in "ons" restaurant in de buurt van Oberhausen.

groet
Harald


741230

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #679 Gepost op: 16 februari 2023, 11:49:17 »
Ieder heeft zijn voorkeuren van hoe een leuke beurs zou moeten zijn en dat mag je best zeggen ook. De tafels met treinen zonder ovp loop ik altijd straal voorbij. Ik kijk er niet eens naar. Voor een ander is dat juist weer leuk. Verder maar niet teveel aantrekken van wat anderen zeggen, of vinden wat jij niet mag zeggen. Gewoon lekker je ding doen.  (y)
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #680 Gepost op: 16 februari 2023, 19:30:02 »
Pfff, je mag ook niet eens meer je mening geven over iemands mening... Waar gaat het heen met de wereld! Je wordt gelijk als wegzetter weggezet :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Biessendorf

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
  • Carpe diem
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #681 Gepost op: 16 februari 2023, 20:19:16 »
Vergeet "klager" niet en "polariserend"  ;D
Carpe Diem

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 452
  • Steel is king!
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #682 Gepost op: 17 februari 2023, 08:53:51 »
Ach, meningen die mij niet aan staan, leg ik schouder ophalend naast me neer. Ieder heeft in dit land recht op zijn eigen mening. Misschien zou het een en ander op dit forum wat makkelijker lopen wanneer de gebruikers ervan zich een beetje aan het motto van Hans/Sobat Kras houden en het forum zien als een buffet waar je van pakt wat je lekker/leuk vindt en de rest gewoon laat liggen. Zou de wereld en dit forum zeker verdraagzamer van worden.

Je hebt in dit forum specifieke zeurdraadjes en ook die van het serieuzere soort. Sla de eerste over als je daar geen zin in hebt.

PS, Houten, ook een mening; Ik heb er ruim 15 jaar gestaan als handelaar en mij zie je er (voorlopig) niet meer. Maar ook dat is geheel mijn eigen keuze en daar hoeft niemand iets mee (misschien de vroegere kopers).

En voor Richard, lekker doorgaan met bouwen, rijden, kopen en vooral hier af en toe delen van je toffe baan uit een geweldig tijdperk (gezien vanuit de techniek, niet de politiek).
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #683 Gepost op: 17 februari 2023, 08:55:42 »
 (y) (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

GORILLUS

  • Gast
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #684 Gepost op: 17 februari 2023, 10:46:29 »
Sorry mannen, maar ik ben er echt klaar mee.
Maandje geleden al gezeik gehad en daardoor was de lol er al af.
Als ik alle "vriendelijkheden" in de draadjes lees geeft het mij te denken wat ik hier doe.
De knutselpraktijken die ik met AndreDev samen doe zijn gewoon te volgen op onze website.

Groeten Richard

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2236
  • Duitsland TP III
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #685 Gepost op: 17 februari 2023, 11:27:50 »
Aan diegene die dit veroorzaakt hebben, HULDE!!!! Zijn er eindelijk bouwers die buiten de lijntjes durven te kleuren qua tijdperk worden hun bouwperikelen de grond ingeboord doordat zij vinden dat dit hier niet thuis hoort vanwege dat dit gevoelig ligt in de maatschappij of in hun ogen. Nou laat ik je dit zeggen, jammer voor diegene die er zo over denken maar het is eenmaal gebeurt en terugdraaien kan niet meer laat staan doodzwijgen. Bevalt je het niet, LEES DEZE DRAADJES DAN NIET OF REAGEER NIET!! Doen je oogjes ook niet zeer van de vele traantjes en krijg je ook geen last van je maag omdat je hieraan ergert. Ga je in modelbouwwinkels ook de verkoper te lijf omdat hij WW II bouwdozen verkoopt met Duits oorlogstuig? Maar dan koop je zeker wel het Amerikaans of Russisch oorlogstuig want die stonden wel aan de goede kant?

Richard en André,
Laten jullie door deze zielige persoontjes die zich veilig achter hun toetsenbord en alias verschuilen A.U.B. niet wegjagen want wat jullie maken is zeer bewonderenswaardig en ga hier mee door.

Ronald(bewonderaar van het eerste uur).
Grt, Ronald.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #686 Gepost op: 17 februari 2023, 12:59:53 »
Toch jammer dat weer een handjevol mensen zoveel kunnen duperen. Er gebeurd niks strafbaars, niets wordt verheerlijkt en toch net zolang doorgaan met zeiken, afbranden en zeuren totdat de persoon het zat wordt en de stekker er maar uittrekt. Ik hoop, net als Ronald, dat ze nu trots op zichzelf zijn en met een voldaan gevoel kunnen zeggen dat ze in modelbouwland weer wat populairder zijn geworden. !@#!@#$ deugmensen... bah.... De terreur van de grote minderheid "wint".

Andre, Richard, ik ben onder de indruk van wat jullie bouwen en heb genoten van wat jullie deelden, leuke humor, etc.... Ik vind het oprecht jammer dat dit besluit nu genomen is en hoop dat je weer wat plezier terug zult vinden. Ik blijf hopen op een terugkeer om weer te genieten van de voortgang.

Groet en een traan,

Edsko

Leolin

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #687 Gepost op: 17 februari 2023, 13:28:01 »
gewoon genieten van andermans bouwkunsten is ook een kunst
Ho baan Van Zolderdam naar Nergenshuizen

Groet,
Leon.

SvenW

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #688 Gepost op: 17 februari 2023, 13:37:02 »
Goh jammer dat deze situatie ontstaan is. Als je geen plezier meer uit je posts haalt is het (helaas) beter om afstand te nemen. Wellicht zijn er mensen/ bezoekers die onbedoeld een kwetsende opmerking maken. Communicatief gezien is niet iedereen even sterk bedeeld…(wat niet wegneemt dat je zomaar alles mag zeggen).

Richard en Wim, jullie hebben schitterende banen. Ik kijk (en kopieer) met veel plezier naar jullie kunsten. Zou het jammer vinden als dat niet meer mogelijk is.

Groeten Sven

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4039
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
« Reactie #689 Gepost op: 17 februari 2023, 13:55:37 »
Jammer Richard dat je stopt met je draadje.  :(

Aangezien ik het zelfde tijdperk heb als jij ,zal ik straks wel aan de beurt zijn.
Ik ben benieuwd wie mij gaat benaderen. ::)

Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat ik deze berichten zal ontvangen.

Kees.