Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 13:34:22
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 13:33:01
20 en 21 april MobExpo door bollen neus
Vandaag om 13:32:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 13:29:10
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 13:29:09
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door bollen neus
Vandaag om 13:27:19
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Mudhen
Vandaag om 13:26:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 13:20:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 13:14:41
Starten met messing kits door Tomasso
Vandaag om 13:11:19
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 12:59:13
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
  

Auteur Topic: Einde Fleischmann Profi Gleis aangekondigd.  (gelezen 8877 keer)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Einde Fleischmann Profi Gleis aangekondigd.
« Gepost op: 25 februari 2020, 10:38:53 »
Las net dit op het web  :o

Belangrijk nieuws van Fleischmann

Tot onze spijt moeten wij mededelen, dat de productiemachines voor de FLEISCHMANN H0-rails 6106 en 6112 na 40 jaar niet meer werken. Helaas hebben we twee defecte machines welke onherstelbaar beschadigd zijn.

In de afgelopen maanden zijn pogingen gedaan om een ​​reparatie-optie te vinden - helaas niet gelukt. Hierdoor kunnen de twee zojuist genoemde tracks niet meer worden gereproduceerd.

Dit betekent dat het FLM H0-trackbereik in de toekomst niet meer volledig beschikbaar zal zijn. Om deze reden moesten we de moeilijke beslissing nemen om over het algemeen te stoppen met het produceren van de FLEISCHMANN H0-track in de toekomst.

Alle artikelen die nog op voorraad zijn, zijn uiteraard beschikbaar zolang de voorraad strekt.

✔️Wilt u uw huidige Fleischmann Profi-rails assortiment nog veilig stellen en e.e.a. op voorraad nemen? Stuur ons een e-mail of PB en wij sturen u een offerte op maat.

✔️Check de beschikbaarheid hier:
https://www.fleischmann.de/en/productsearch/0-0-0-0-0-0-0-005007-0/products.html



Wel jammer, hoewel het al oud rails is maar wel stevig en slijt amper.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 23:48:10 door Bert van Gelder »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

MMTB

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
    • Rheinberger Strassenbahn Betriebe
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2020, 10:51:52 »
Het gaat zo te zien om de flexrails en een ontkoppelrails. Zonder die twee kan je nog steeds een prima baan maken
Duitse tramstad in H0, een speelbaan in spoor 0 en een nieuwe beursbaan in 0e

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2020, 11:03:39 »
Het gehele Profi rail programma wordt geschrapt staat er. Men wil een compleet assortiment aanbieden of anders geen assortiment.
Groeten,
Richard

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2020, 11:34:06 »
Zonde vond het mooie rails, wel een raar besluit, je kan toch de ontbrekende rails toch op nieuw ontwerpen en word je gedwongen om over te stappen naar roco rails, niet iedereen is in staat om bv de rail te voorzien van grind bedding.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2020, 11:36:18 »
Het zat in de lijn der verwachtingen dat na het schrappen van Fleischmann H0 het railassortiment niet eindeloos doorgeproduceerd zou worden. En investeren in nieuwe mallen zeker niet meer aan de orde is. Spijtig, maar voorlopig is er nog genoeg op voorraad of tweedehands te vinden denk ik.
Als ik zie wat er nog steeds aan 50 á 60 jaar oude Modellgleis te koop is denk ik dat het wel mee gaat vallen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 11:48:54 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2020, 11:39:26 »
mooi, eindelijk afgelopen met DC-rail naar marklin-wielnormen waardoor t nooit werkt.

En dr is gewoon rail met bedding van roco, trix en piko... En zo moeilijk is ballasten nou ook weer niet, tis gewoon lekker ouderwets viespeuken zoals je dat vroeger nooit mocht van je moeder, heerlijk. Als je n boterham met hagelslag kan maken moet ballasten ook lukken. pro-tip: bewaar de faller/revell/uhu/whatever lijmflesjes met naald als ze leeg zijn, perfecte dingen om lijm mee in de ballast te druppelen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2020, 11:51:33 »
En anders gewoon weer op de 1960 methode: houtlijm op je spaanplaat smeren, rails er op leggen, grijsbruin faller zaagsel er op en wat niet vast zit na t drogen met de stofzuiger verwijderen. ;D
RETROBAHN A.G.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2020, 11:55:51 »
Piko is ook 2.5mm... floris.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2020, 11:58:33 »
Floris, dank voor de pro(fi) tip. Ga ik proberen. Zit nu nog steeds te knoeien met pippetjes uit oogdruppel flesjes :laugh:
Groeten,
Richard

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2020, 12:27:44 »
Piko is ook 2.5mm... floris.
ja, dus?

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2020, 12:55:37 »
Zonde vond het mooie rails, wel een raar besluit, je kan toch de ontbrekende rails toch op nieuw ontwerpen

Het zal ongetwijfeld een kwestie van geld zijn. Kennelijk is de verkoop van Profi tegenwoordig zo laag dat het goedkoper is er helemaal mee te stoppen dan nieuwe machines te laten komen. Gewoon de moeite niet waard blijkbaar.
Reinier

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15386
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2020, 13:12:51 »
Begrijpelijk... een nieuw mal kan zomaar een ton (of meer) kosten. De situatie bij Fleischmann is niet echt rooskleurig en daarmee is het denk ik economisch gezien een wijs besluit.

Treurig voor hen die het een fijn railsysteem vinden maar het is railtechnisch echt niet meer van deze tijd. En ja, er zijn voldoende goede alternatieven. Voordeel is nu dat je 2e hans Profirail echt nog wel wat waard is... en gewild! ;D :)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2020, 13:17:47 »
Het zal ongetwijfeld een kwestie van geld zijn. Kennelijk is de verkoop van Profi tegenwoordig zo laag dat het goedkoper is er helemaal mee te stoppen dan nieuwe machines te laten komen. Gewoon de moeite niet waard blijkbaar.

Euhhhh als je de prijzen van flm profi ziet... 6131 bijv 4.50 per rail... wat 5 jaar terug de helft koste.
En de hebben ook flex rail met beton bielsen, ontkoppelrails wie zit daarop te wachten?

Flm was altijd al erg duur tov kwaliteit check Roco materieel goedkoper en beter.

Jammer dat ze niet flm profi dan als budget rail onder Roco cerkopen, voor de starters perfect.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2020, 13:21:26 door ZwolsBas »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2020, 13:30:36 »
Nu weet de kenner wat het waard gaat worden  ;)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5010
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Einde FLM Profi Gleiss in zicht?
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2020, 13:32:47 »
Jammer dat ze niet flm profi dan als budget rail onder Roco verkopen, voor de starters perfect.
Het is qua productietechniek al veel te duur: eerst bielzenmat gieten, dan de bedding, dan railstaven inbrengen met relatief veel handwerk.. Ik heb jaren geleden (heel veel jaren geleden..) een promo filmpje gezien over hoe het gemaakt werd en ik denk dat de hoeveelheid handwerk niet wezenlijk is afgenomen. Dat is met voorsprong de duurste component in productie.
Wanneer dan de matrijzen slijtage gaan vertonen, is het logisch dat Roco besluit om er niet meer mee door te gaan, het bedrijf moet winst maken en kan van sentiment nou eenmaal niet leven. Helaas. Nog los van de inmiddels achterhaalde maatvoering, de lat ligt tegenwoordig hoger.
RETROBAHN A.G.