Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door Entity
Vandaag om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
  

Auteur Topic: Opstelruimte bij ProRail te weinig?  (gelezen 6688 keer)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Gepost op: 21 januari 2020, 09:02:28 »
Haha, heb jij dan nog een paar honderd meter opstelspoor in je achtertuin over?

Als het allemaal zo makkelijk was, dan stonden die stellen niet op dat soort lokaties...  ::)
Die meters hadden wij(de NL bevolking) maar dat hebben we door ProRail laten verpatsen. In Zaandam genoeg meters (ex vanGend en Loos)maar nu staan er huizen en zetten we de spullen in Wormerveer in het veld neer. En zo zijn er vast nog wel van die locaties waar het op korte termijn verdienen voor ging op lange termijn planning.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2020, 10:01:36 »
Op Zaandam staat ook materieel opgesteld. En in Wormerveer staan de stellen langs een perron, niet in een weiland.
Groeten Joop, machinist Lls

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2020, 12:19:14 »
Natuurlijk goed praten maar Wormerveer station staat gewoon aan de rand van het durp en is gemakkelijk uit het veld bereikbaar. En ja er staat nog wel iets in Zaandam maar die honderden meters zijn daar wel weggegooid en dus staan ze nu in het open veld.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2020, 13:11:20 »
Niks goed praten, alleen even weerleggen wat jij geschreven hebt.
In Zaandam genoeg meters (ex vanGend en Loos)maar nu staan er huizen en zetten we de spullen in Wormerveer in het veld neer.
Want dat klopt dus niet helemaal. Dat het station van Wormerveer aan de rand van het dorp ligt weet ik ook wel.
Groeten Joop, machinist Lls

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2020, 15:24:41 »
Toch heel benieuwd waar je dan de meters spoor laat,die toch echt door de blokken Wormerveer,Krommenie,Assendelft ,Westzaan en Zaandijk op het emplacement van Zaandam zijn gebouwd. Ik denk dat er zeker 4 * 300m lag.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2020, 18:43:35 »
In de hoofdstraat staat  wordt snachts groente en fruit op straat gezet voor de winkeltjes idem kratten frisdrank etc
restaurantjes laten hun terrasmeubilair gewoon op het terras staan .
Ik dacht eerst wat is iedereen toch eerlijk!
De oplossing was 2 guardien die snachts de wacht houden
mobieltje om  de gendarmerie te bellen .
Er gebeurt dus niks
Mischien een idee om in nederland in te voeren ? uiteraard dan met een paar herders honden
o ja betaling wordt hoofdelijk omgeslagen over de middenstanders
groet kees

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2020, 19:16:14 »
>>o ja betaling wordt hoofdelijk omgeslagen over de middenstanders<<


Die het weer gaan doorrekenen naar de klanten? No way. Dan betaalt de burger de prijs voor de S**T van de vandalen. Dat gebeurt al te veel vandaag de dag.
Jeroen

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2020, 20:19:58 »
ik denk dat voorkomen beter is dan genezen
de kosten van die vandalen zijn groot en moet ook betaald worden
denk ook aan de indirecte kosten zoals verzekeringspremies etc
Maar voordat ik ga uitweiden over sociale controle etc  stop ik ws te ver off topic
groetjes
kees

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2020, 23:46:38 »
Die meters hadden wij(de NL bevolking) maar dat hebben we door ProRail laten verpatsen. In Zaandam genoeg meters (ex vanGend en Loos)maar nu staan er huizen en zetten we de spullen in Wormerveer in het veld neer. En zo zijn er vast nog wel van die locaties waar het op korte termijn verdienen voor ging op lange termijn planning.
Daar zitten wel een paar foute aannames bij, er zijn praktisch nooit opstelterreinen opgebroken.
Een opstelspoor is namelijk wel wat anders dan de meters rechtuit kaal (goederen-) spoor die vroeger overal en nergens lagen.

Een opstelspoor moet bijvoorbeeld voorzien zijn van looppaden, instapbordessen en voldoende terreinverlichting, en aanvullend voorzieningen hebben voor het reinigen en controleren van treinen. Voor dat soort terrein is ook nog een milieuvergunning nodig.

De truc die men hier uithaalt is aan het eind van de dag treinen uitlaten lopen op een opstelterrein, daar laten reinigen en evt de trein controleren en daarna doorbrengen naar een aantal stations waar de treinen vervolgens overnachten aan een perron wat die avond toch al niet meer in gebruik is.


Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2020, 01:13:05 »
Toch heel benieuwd waar je dan de meters spoor laat,die toch echt door de blokken Wormerveer,Krommenie,Assendelft ,Westzaan en Zaandijk op het emplacement van Zaandam zijn gebouwd. Ik denk dat er zeker 4 * 300m lag.
En daar zijn nog 2 sporen , met bovenleiding van over. De rest heeft geen bovenleiding. Toevallig vanavond nog even langs geweest, omdat mijn dienst dat vereiste ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2020, 01:16:03 »
ik denk dat voorkomen beter is dan genezen
Helaas is het niet te voorkomen Kees. Bij ons op Lelystad Opstel lopen in de nacht 4 machinisten, 3 storingsmonteurs en 8 schoonmakers rond. En toch zien die spuitbusterroristen kans treinen onder te kalken..  >:(
Groeten Joop, machinist Lls

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2020, 10:23:24 »

Ja en die kennen de roosters misschien nog wel beter dan de planner. Weten precies wanneer weke trein komt en nog belangrijker ,wanneer ze een bakkie doen. Maar in tegenstelling tot het Zaandamse er zit geen brede sloot om het terrein
Daar zitten wel een paar foute aannames bij, er zijn praktisch nooit opstelterreinen opgebroken.
Een opstelspoor is namelijk wel wat anders dan de meters rechtuit kaal (goederen-) spoor die vroeger overal en nergens lagen.

Een opstelspoor moet bijvoorbeeld voorzien zijn van looppaden, instapbordessen en voldoende terreinverlichting, en aanvullend voorzieningen hebben voor het reinigen en controleren van treinen. Voor dat soort terrein is ook nog een milieuvergunning nodig.

De truc die men hier uithaalt is aan het eind van de dag treinen uitlaten lopen op een opstelterrein, daar laten reinigen en evt de trein controleren en daarna doorbrengen naar een aantal stations waar de treinen vervolgens overnachten aan een perron wat die avond toch al niet meer in gebruik is.



Ik begrijp je steun aan NS en ProRail maar in mijn voorbeeld was het er op Zaandam ooit volop ruimte , ja het terrein werd natuurlijk niet meer voor Cargo gebruikt . Maar ,dat schreef ik ook , korte termijn gewin ging voor langere vooruitzichten. Zaandam was goed overzichtelijk en belangrijker nog ,redelijk afgesloten door brede sloten en op de weg toegang altijd werklui. Dus ja weggegooid en nu treuren dat op een volledig buiten de looproute en bewoning liggend perron onverlaten kleurtjes aanbrengen zijn gewoon krokodillentranen.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2020, 11:56:25 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2020, 11:08:22 »
@Luit. Er wordt niet gewerkt met roosters. Het is een komen en gaan van treinen. ;) Opstel heeft aan de gehele noordkant een hekwerk. Aan de zuidkant ligt de Hanzelijn en welke aan 1 kant ook geheel voorzien is van hekwerk. Maar dat stopt ze echt niet.

Er komt in de 3 hoek bij Heerhugowaard een nieuw opstelterrein. Duurt nog wel even, maar als dat klaar is hoeft NS zijn materieel niet meer op parkeren op Zaandam en Wormerveer.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2020, 11:15:31 »
Dat plan is er door Joop? Ik neem aan dat dat dan gaat over de driehoek ten westen van de bestaande baan, vanaf het viaduct over de Westerweg in noordelijke richting.

De sporen zuidelijk van Amr zijn die niet bruikbaar te maken? Liggen wel dicht bij de bebouwing natuurlijk, dus grote kans dat daar dan weer de zelfde problemen ontstaan als bij Hnk...
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2020, 11:16:42 »
Joop, ik snap helemaal niks van jouw verhaal. Er lopen volgens jou continu 15 man rond en toch zien ze die spuiters niet? Kan niet waar zijn.