Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 11:02:26
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 11:00:58
Straalcabine, hoe en wat door MathynK
Vandaag om 10:58:07
Veevervoer ss/ ns door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:52:56
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 10:48:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:52:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:52:13
Module vliegveld Jan van Mourik door NS264
Vandaag om 09:39:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:34:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:08:09
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door Jelmer
Vandaag om 08:00:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Lolke Bijlsma
Vandaag om 06:37:00
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
Vandaag om 06:03:07
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 03:24:13
tandwiel lux modellbau door Olav
10 September 2025, 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
10 September 2025, 22:56:39
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
10 September 2025, 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
10 September 2025, 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 September 2025, 21:42:40
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
10 September 2025, 21:32:12
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
10 September 2025, 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
10 September 2025, 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
10 September 2025, 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
10 September 2025, 19:06:47
Da's Daz 2 door NS264
10 September 2025, 18:37:27
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
10 September 2025, 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
10 September 2025, 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
10 September 2025, 17:47:49
  

Auteur Topic: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!  (gelezen 1676 keer)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Gepost op: 10 February 2008, 21:04:27 »
Hallo,

Op de site van Rolandrail kwam ik deze foto tegen.

Weet iemand wat deze duitse rijtuigen in Nederland deden  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:03 »
Aan de ns laten zien hoe een intrieur eruit ziet. Dit omdat de ddm of ddar een rivisie nodig hebben.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:24 »
De rijtuigen zijn naar de HTMU loods in Utrecht geweest.

Hier zijn naar verluidt proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

 Voordat de DB rijtuigen in ons land zijn geweest zijn er ook twee SBB dubbeldekkers naar de HTMU gekomen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 21:16:15 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2008, 21:14:46 »

Hier zijn naar verluit proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

Jeroen

Als je goed kijkt zie dat het stuurrijtuig zijn deuren lager heeft zitten dan het rijtuig zelf. Hoe kunnen allebei de bakken dan een gelijkvloerse instap hebben?

Daan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5385
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #4 Gepost op: 10 February 2008, 21:19:47 »
In Duitsland heeft men lagere perrons dan in Nederland. In het stuurstandrijtuig heeft men een plek voor rolstoelers en voor fietsen, vandaar dat in dat rijtuig de instap lager is.

Ik neem aan dat er nu wel een verdere studie bij NSR zal komen naaar de inrichting en de positie van deuren in hun materieel.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #5 Gepost op: 11 February 2008, 23:31:19 »
heeft schijnbaar ook te maken met de orientering van de NS met betrekking to de bestelling van nieuwe treinen. Dit is wat Siemens en Bombardier momenteel bieden. Men zal dus vast nog wel bij Stadler en Alstom op bezoek gaan.