Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 10:18:20
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!  (gelezen 1644 keer)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Gepost op: 10 February 2008, 21:04:27 »
Hallo,

Op de site van Rolandrail kwam ik deze foto tegen.

Weet iemand wat deze duitse rijtuigen in Nederland deden  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:03 »
Aan de ns laten zien hoe een intrieur eruit ziet. Dit omdat de ddm of ddar een rivisie nodig hebben.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5372
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2008, 21:12:24 »
De rijtuigen zijn naar de HTMU loods in Utrecht geweest.

Hier zijn naar verluidt proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

 Voordat de DB rijtuigen in ons land zijn geweest zijn er ook twee SBB dubbeldekkers naar de HTMU gekomen.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 10 February 2008, 21:16:15 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2008, 21:14:46 »

Hier zijn naar verluit proeven gehouden met de gelijkvloerse instap vanaf een nagemaakt perron. Het reizigersmaterieel moet vanaf 2030 voldoen aan de eis van eeen gelijkvloeerse instap, om mindervalide reizigers de mogelijkheid te geven om zelfstandig te reizen.

Jeroen

Als je goed kijkt zie dat het stuurrijtuig zijn deuren lager heeft zitten dan het rijtuig zelf. Hoe kunnen allebei de bakken dan een gelijkvloerse instap hebben?

Daan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5372
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #4 Gepost op: 10 February 2008, 21:19:47 »
In Duitsland heeft men lagere perrons dan in Nederland. In het stuurstandrijtuig heeft men een plek voor rolstoelers en voor fietsen, vandaar dat in dat rijtuig de instap lager is.

Ik neem aan dat er nu wel een verdere studie bij NSR zal komen naaar de inrichting en de positie van deuren in hun materieel.

Jeroen   
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Duitse dubbeldekkers in Nederland??!
« Reactie #5 Gepost op: 11 February 2008, 23:31:19 »
heeft schijnbaar ook te maken met de orientering van de NS met betrekking to de bestelling van nieuwe treinen. Dit is wat Siemens en Bombardier momenteel bieden. Men zal dus vast nog wel bij Stadler en Alstom op bezoek gaan.