Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:08:03
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door Ronald Halma
Vandaag om 19:05:46
Modelbaan Beltheim. door Eric B
Vandaag om 19:01:39
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 18:57:27
Kleur van het dak,van een geelbander. door sneek
Vandaag om 18:55:39
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 18:50:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 18:44:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 18:44:05
Liliput verpakking en motor door Silvolde
Vandaag om 18:19:07
verlichting op mijn draaischijf zeten door keesm
Vandaag om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 17:28:43
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 17:27:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:27:24
Roco wagon openen door Stieven76
Vandaag om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:13:47
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:42:34
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
Vandaag om 14:30:43
Line-up foto's van modellen door eemstede
Vandaag om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0 door Ronald Halma
Vandaag om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat door Ronald Halma
Vandaag om 12:56:52
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Pauldg
Vandaag om 12:34:11
Van 2D afbeelding naar 3D model door morris1
Vandaag om 12:14:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:22:31
Fotodijkje en fotodiorama door Ronald Halma
Vandaag om 10:38:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 10:26:38
  

Auteur Topic: Brawa 2020  (gelezen 28426 keer)

ReneN

  • Gast
Brawa 2020
« Gepost op: 16 January 2020, 17:59:14 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3637
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #1 Gepost op: 16 January 2020, 18:23:20 »
Een 216 van Oldenburg is zeker leuk voor NL

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Brawa 2020
« Reactie #2 Gepost op: 16 January 2020, 18:59:03 »
Voor uitlevering van de 2019-modellen al nieuwe varianten van de n-rijtuigen aanmelden, doet vermoeden dat er veel is voorbesteld. Als de gekozen varianten niet alleen op papier, maar ook in model correct worden gerealiseerd, is een Fervet Bn440 wel een originele en exotische vondst. De Karlsruher stuurstand met vouwdeurtjes is de bekende ontwijkingsmanoeuvre om een gemoderniseerde stuurstand te brengen zonder de courante vormvariant(en) te hoeven maken, hopelijk wordt die moeite later alsnog genomen.
« Laatst bewerkt op: 16 January 2020, 20:27:16 door EN446 »

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 6072
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Brawa 2020
« Reactie #3 Gepost op: 16 January 2020, 19:02:02 »
Brawa komt met de Br 02 uit, heerlijk. (y)

Kan ik mijn Br 02 collectie uitbreiden.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3873
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Brawa 2020
« Reactie #4 Gepost op: 16 January 2020, 19:06:03 »
en eindelijk een correct weergegeven  2-aasige gesloten S-CHO goederenwagen van de NS.
Ook gelijk in tijdperk 4, dat biedt hoop op correcte Gs-t 'geelbanders' voor de Van Gend & Loostreinen van weleer (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re: Brawa 2020
« Reactie #5 Gepost op: 16 January 2020, 19:28:25 »
Ik zie ook een koelwagen met Frico Leeuwarden, heeft die zo bestaan?
Foto's van deze versie zijn mij niet bekend, maar dat zegt ook niet alles.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4751
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa 2020
« Reactie #6 Gepost op: 16 January 2020, 19:34:34 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1535
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Brawa 2020
« Reactie #7 Gepost op: 16 January 2020, 19:51:56 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 873
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: Brawa 2020
« Reactie #8 Gepost op: 16 January 2020, 19:54:59 »

Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
« Laatst bewerkt op: 16 January 2020, 21:09:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3637
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2020, 19:55:27 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)
Die van Brawa blijft mooi en zijn lang één van mijn favoriete DB-modellen geweest, eigenlijk tot de nieuwe V160 van Roco die nog wel een tikkeltje mooier zijn.
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3637
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2020, 19:55:57 »
Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
He verdorie, dat is nou jammer. Ik dacht het nummer al niet te herkennen van inzet in NL

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re: Brawa 2020
« Reactie #11 Gepost op: 16 January 2020, 20:15:09 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Als je de door Alstom omgebouwde locs bedoeld, ja! En daar word ik persoonlijk een klein beetje blij van want dat is dat weer een goede basis voor de in NL ingezette BR203's.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Brawa 2020
« Reactie #12 Gepost op: 16 January 2020, 20:18:02 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Ja dat was al bekend, je kon je voorkeurvariasnt kenbaar maken. Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1427
Re: Brawa 2020
« Reactie #13 Gepost op: 16 January 2020, 20:18:13 »
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

De Piko is vooralsnog een voorserievariant, hoewel ze dat grapje vaker uit hebben gehaald.

Met de Brawa V160 was weinig mis, de neus vind ik ook geslaagder dan de nieuwere Roco eerlijk gezegd...

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Brawa 2020
« Reactie #14 Gepost op: 16 January 2020, 20:24:50 »
Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(
Dat onderschrijf ik niet... maar ook hier teleurstelling  :-\ Maar es navragen op NB, nu de NL importeur er tussen uit is en we rechtstreeks met Brawa praten, over het hoe en waarom.