Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
  

Auteur Topic: Brawa 2020  (gelezen 20662 keer)

ReneN

  • Gast
Brawa 2020
« Gepost op: 16 januari 2020, 17:59:14 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2020, 18:23:20 »
Een 216 van Oldenburg is zeker leuk voor NL

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 193
Re: Brawa 2020
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2020, 18:59:03 »
Voor uitlevering van de 2019-modellen al nieuwe varianten van de n-rijtuigen aanmelden, doet vermoeden dat er veel is voorbesteld. Als de gekozen varianten niet alleen op papier, maar ook in model correct worden gerealiseerd, is een Fervet Bn440 wel een originele en exotische vondst. De Karlsruher stuurstand met vouwdeurtjes is de bekende ontwijkingsmanoeuvre om een gemoderniseerde stuurstand te brengen zonder de courante vormvariant(en) te hoeven maken, hopelijk wordt die moeite later alsnog genomen.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 20:27:16 door EN446 »

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4008
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Brawa 2020
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2020, 19:02:02 »
Brawa komt met de Br 02 uit, heerlijk. (y)

Kan ik mijn Br 02 collectie uitbreiden.

Kees.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Brawa 2020
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2020, 19:06:03 »
en eindelijk een correct weergegeven  2-aasige gesloten S-CHO goederenwagen van de NS.
Ook gelijk in tijdperk 4, dat biedt hoop op correcte Gs-t 'geelbanders' voor de Van Gend & Loostreinen van weleer (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1517
    • Dwangrail.nl
Re: Brawa 2020
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2020, 19:28:25 »
Ik zie ook een koelwagen met Frico Leeuwarden, heeft die zo bestaan?
Foto's van deze versie zijn mij niet bekend, maar dat zegt ook niet alles.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa 2020
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2020, 19:34:34 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Brawa 2020
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2020, 19:51:56 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: Brawa 2020
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2020, 19:54:59 »

Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2020, 21:09:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2020, 19:55:27 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)
Die van Brawa blijft mooi en zijn lang één van mijn favoriete DB-modellen geweest, eigenlijk tot de nieuwe V160 van Roco die nog wel een tikkeltje mooier zijn.
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2020, 19:55:57 »
Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
He verdorie, dat is nou jammer. Ik dacht het nummer al niet te herkennen van inzet in NL

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1794
  • gevorderd beginner
Re: Brawa 2020
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2020, 20:15:09 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Als je de door Alstom omgebouwde locs bedoeld, ja! En daar word ik persoonlijk een klein beetje blij van want dat is dat weer een goede basis voor de in NL ingezette BR203's.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Brawa 2020
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2020, 20:18:02 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Ja dat was al bekend, je kon je voorkeurvariasnt kenbaar maken. Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1085
Re: Brawa 2020
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2020, 20:18:13 »
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

De Piko is vooralsnog een voorserievariant, hoewel ze dat grapje vaker uit hebben gehaald.

Met de Brawa V160 was weinig mis, de neus vind ik ook geslaagder dan de nieuwere Roco eerlijk gezegd...

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Brawa 2020
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2020, 20:24:50 »
Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(
Dat onderschrijf ik niet... maar ook hier teleurstelling  :-\ Maar es navragen op NB, nu de NL importeur er tussen uit is en we rechtstreeks met Brawa praten, over het hoe en waarom.