Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door henk
Vandaag om 21:34:59
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 21:25:37
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:20:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 21:13:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
Vandaag om 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:40:08
Sikje 225 door timtrein
Vandaag om 19:36:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
Vandaag om 19:29:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 18:44:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:23:00
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:05:46
DCM motor van Märklin demonteren. door Bahn-AG
Vandaag om 18:00:57
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
Vandaag om 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 14:22:42
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
  

Auteur Topic: Brawa 2020  (gelezen 26589 keer)

ReneN

  • Gast
Brawa 2020
« Gepost op: 16 January 2020, 17:59:14 »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3607
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #1 Gepost op: 16 January 2020, 18:23:20 »
Een 216 van Oldenburg is zeker leuk voor NL

EN446

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Brawa 2020
« Reactie #2 Gepost op: 16 January 2020, 18:59:03 »
Voor uitlevering van de 2019-modellen al nieuwe varianten van de n-rijtuigen aanmelden, doet vermoeden dat er veel is voorbesteld. Als de gekozen varianten niet alleen op papier, maar ook in model correct worden gerealiseerd, is een Fervet Bn440 wel een originele en exotische vondst. De Karlsruher stuurstand met vouwdeurtjes is de bekende ontwijkingsmanoeuvre om een gemoderniseerde stuurstand te brengen zonder de courante vormvariant(en) te hoeven maken, hopelijk wordt die moeite later alsnog genomen.
« Laatst bewerkt op: 16 January 2020, 20:27:16 door EN446 »

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5768
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Brawa 2020
« Reactie #3 Gepost op: 16 January 2020, 19:02:02 »
Brawa komt met de Br 02 uit, heerlijk. (y)

Kan ik mijn Br 02 collectie uitbreiden.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Brawa 2020
« Reactie #4 Gepost op: 16 January 2020, 19:06:03 »
en eindelijk een correct weergegeven  2-aasige gesloten S-CHO goederenwagen van de NS.
Ook gelijk in tijdperk 4, dat biedt hoop op correcte Gs-t 'geelbanders' voor de Van Gend & Loostreinen van weleer (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re: Brawa 2020
« Reactie #5 Gepost op: 16 January 2020, 19:28:25 »
Ik zie ook een koelwagen met Frico Leeuwarden, heeft die zo bestaan?
Foto's van deze versie zijn mij niet bekend, maar dat zegt ook niet alles.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4716
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa 2020
« Reactie #6 Gepost op: 16 January 2020, 19:34:34 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1541
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Brawa 2020
« Reactie #7 Gepost op: 16 January 2020, 19:51:56 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: Brawa 2020
« Reactie #8 Gepost op: 16 January 2020, 19:54:59 »

Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
« Laatst bewerkt op: 16 January 2020, 21:09:15 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3607
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2020, 19:55:27 »
Ja! De 216! Net nu Piko er ook mee komt. Maar deze is van de juiste standplaats  (y)
Die van Brawa blijft mooi en zijn lang één van mijn favoriete DB-modellen geweest, eigenlijk tot de nieuwe V160 van Roco die nog wel een tikkeltje mooier zijn.
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3607
    • Flickr
Re: Brawa 2020
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2020, 19:55:57 »
Het nummer dat genoemd wordt is de "216 118-0". Deze was tot  14 januari 1974 in Oldenburg gestationeerd. Vanaf 15/1/1974 in Giessen.  Dus helaas weer niet het juiste nummer voor de inzet in Noord-Nederland.

Groeten,
Lolke
He verdorie, dat is nou jammer. Ik dacht het nummer al niet te herkennen van inzet in NL

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Brawa 2020
« Reactie #11 Gepost op: 16 January 2020, 20:15:09 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Als je de door Alstom omgebouwde locs bedoeld, ja! En daar word ik persoonlijk een klein beetje blij van want dat is dat weer een goede basis voor de in NL ingezette BR203's.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Brawa 2020
« Reactie #12 Gepost op: 16 January 2020, 20:18:02 »
Zie ik daar nu goed dat ze weer een gerenoveerde V100 gaan brengen?

Ja dat was al bekend, je kon je voorkeurvariasnt kenbaar maken. Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1374
Re: Brawa 2020
« Reactie #13 Gepost op: 16 January 2020, 20:18:13 »
Maar dat is weer niet de 216 natuurlijk, dus moeten we op Piko wachten voor een echt vergelijk - ik ben benieuwd

De Piko is vooralsnog een voorserievariant, hoewel ze dat grapje vaker uit hebben gehaald.

Met de Brawa V160 was weinig mis, de neus vind ik ook geslaagder dan de nieuwere Roco eerlijk gezegd...

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: Brawa 2020
« Reactie #14 Gepost op: 16 January 2020, 20:24:50 »
Helaas hebben de Nederlanders dat blijkbaar te weinig gedaan en dus geen NL-variant  >:(
Dat onderschrijf ik niet... maar ook hier teleurstelling  :-\ Maar es navragen op NB, nu de NL importeur er tussen uit is en we rechtstreeks met Brawa praten, over het hoe en waarom.