Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Arjan6511
Vandaag om 08:19:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:15:18
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 07:59:14
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 01:25:17
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
  

Auteur Topic: Revisie SGB 1136  (gelezen 12376 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #15 Gepost op: 07 January 2020, 09:58:44 »
Een goederentrein of een G1206/V100/2200/werktreinen e.d gaan/mogen ook niet harder dan 100KM/u
Daar zijn gewoon paden voor beschikbaar.
Mvg Jamie

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #16 Gepost op: 07 January 2020, 10:45:32 »
Na de buitendienststelling zo'n twintig jaar geleden heeft geen 1100 meer in de keuring gezeten om weer te rijden dus die Vmax 100km/h is ook nog niet aan de orde geweest. In het verleden lieten we de ritten met de 1501 ook niet veel sneller inleggen dan 100km/h. Sneller werd alleen gereden als ie een keer voor een IC zat als conditie rit.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #17 Gepost op: 07 January 2020, 12:15:12 »
Wat ik begrepen heb is dat gezien de problemen met de slingergang en daardoor beschadiging van het spoor de maximaal toegelaten snelheid 100 km/h is voor deze loks, waarmee ze inderdaad niet in normale dienstregeling zijn in te passen. Daardoor is de mogelijke inzet op de hoofdlijnen zeer beperkt, wat ze als rijdend museummateriaal veel minder interessant maakt.
Onwaar verhaal, de 1100'en hebben gewoon tot einde dienst 135 als max snelheid gehad, en ook dat kun je niet ineens beperken aan een voertuig wat gewoon een toelating heeft.

Bij het Spoorwegmuseum trouwens idemdito, daar liggen alle ritten op de vrije baan doorgaans ook ingelegd met 100 km/u.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5401
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #18 Gepost op: 07 January 2020, 12:21:13 »
Myth busted ;D ik laat mij toegereikte info graag corrigeren met feiten. Anyway, het zou wel mooi zijn als de 1136 een betere locatie krijgt dan de buitenlucht.
RETROBAHN A.G.

bellojan

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #19 Gepost op: 07 January 2020, 16:13:50 »
Volgens mij is de 1100 van het spoorwegmuseum wel rijvaardig.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #20 Gepost op: 07 January 2020, 17:09:55 »
Nog niet helemaal, maar daar word wel naar toe gewerkt.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #21 Gepost op: 07 January 2020, 21:32:58 »
Als jullie allemaal donateur worden van de SGB en/of het project van de Allan-loods herbouwen actief steunen dan wordt de kans dat de 1136 en de vele, vele andere mooie objecten sneller onder dak komen een stuk groter :)

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #22 Gepost op: 07 January 2020, 23:48:14 »
Het dak van de 1122 zeer slecht,niet meer te redden ?
Wat dan nu met de 1122 ?
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #23 Gepost op: 08 January 2020, 17:08:30 »
Wat verwacht je van een lok met een slecht dak en zonder tractiemotoren nog :p?

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1922
    • Flickr pagina
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #24 Gepost op: 08 January 2020, 17:30:26 »
Leuk klimrek voor jou maken Thom!  ;D (y)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #25 Gepost op: 08 January 2020, 22:20:06 »
Da's wel één van de weinige bestemmingen nog vrees ik die nuttig zijn  ;D

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #26 Gepost op: 08 January 2020, 22:58:02 »
Komt er dus op neer dat het meest waarschijnlijke lot de sloper is. Reden te meer om zuinig op de 2 1100en van de sgb te zijn. De 1125 van het nsm is prachtig,maar met botsneus in huisstijl is hoe de meeste mensen hem toch herinneren. Rijdend zou prachtig zijn,maar statisch zou al mooi zijn.
Groetjes Patrick

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #27 Gepost op: 08 January 2020, 23:25:39 »
De 1107 is er ook nog, dus uiteindelijk zijn er nu nog vier lokken met botsneus in dezelfde uitvoering.

FS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #28 Gepost op: 08 January 2020, 23:34:16 »
Wat zijn de plannen voor de 1107. Is deze bewaard als onderdelenleverancier zoals de 1111 was voor de 1125

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re: Revisie SGB 1136
« Reactie #29 Gepost op: 09 January 2020, 00:12:29 »
Op dit moment zijn er geen plannen voor, maar er zijn ook zeker geen plannen om hem te plukken. De loc is er nog en staat droog binnen. De tijd zal het leren.