Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Flickr niet meer gratis?  (gelezen 17866 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Flickr niet meer gratis?
« Gepost op: 20 december 2019, 13:18:22 »
Vanmorgen een zorgelijke mail van de Flickr directie ontvangen en inmiddels ook een bericht op Nu.nl. Komt er op neer dat het bedrijf verlies draait en dan.....je mag raden.
Velen van ons brengen hun hun foto's daar onder om ze alhier te kunnen delen, dus 1+1 = (tot nu toe) mooie zaak.

Als we nu massaal overstappen naar de procedure die BNLS zelf biedt? Wat vinden de beheerders daar van?

Frits Thies.

https://www.nu.nl/tech/6019209/fotodeeldienst-flickr-vraagt-gebruikers-in-dringende-mail-om-meer-geld.html
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2020, 09:51:23 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2019, 13:25:51 »
Ik lees de mail ook net. Als we opeens allemaal onze foto's bij BNLS gaan onderbrengen, gaat dat BNLS volgens mij bakken met geld kosten. En qua inkomsten heeft BNLS maar weinig te makken...

Als Flickr op zwart gaat, duikt er vast een alternatief op. Ik ga in elk geval niet meer betalen dan ik al doe.

Eelco

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2019, 14:07:42 »
en al die duizenden foto's die nu via Flickr hier op BNLS staan....weg, foetsie, niks meer, blanco, op, nul.

Ik heb zelf een goede backup van mijn foto''s, maar ga ik die met terugwerkende kracht elders onderbrengen en opnieuw linken aan BNLS ? Dat wordt een aanvullende hobby. Dus als Flickr op zwart gaat zijn de gevolgen enorm.

en ter info, ik heb een betaalde Pro-account bij Flickr die ik dagelijks gebruik en dat vnl voor publicaties op BNLS.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2019, 14:13:50 »
Sowieso is het altijd al een goed idee geweest om foto's gewoon op de BNLS server te zetten, zie ook het debacle met Photobucket. Doordat BNLS een maximum heeft gesteld aan de grootte van het bestand zal het met de opslag voorlopig ook nog wel goed gaan.

De mail van Flickr vind ik op zich niet vreemd. Ze willen er geen reclame-kermis van maken wat ik best wel heel netjes vind, en ze vragen alleen of zoveel mogelijk mensen over willen stappen op een betaalde PRO account. Ik zit zelf nog niet aan 1000+ foto's dus ik heb het nog niet nodig en ik weet de nieuwe prijs ook nog niet, maar ik vind $ 50,- per jaar niet erg veel voor onbeperkte opslag van je foto's  :)


Edit:  Overigens wordt er nog nergens gesproken dat de site ook echt op zwart gaat. Ze vragen voorlopig alleen om meer PRO gebruikers.

« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 14:16:34 door Rondje_HO »

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2019, 14:28:26 »
Ik heb zelf nog lang geen 1000 foto’s op Flickr staan, maar als een betaald abonnement zou helpen, vind ik het absoluut geen probleem over te stappen naar Pro.
De vraag is natuurlijk of er vervolgens voldoende mensen een Pro account nemen zodat Flickr uit de rode cijfers komt.

Het is ook de vraag of -ondanks een beperkte grootte van een bestand- de opslag van BNLS wel (ruim) voldoende groot is om voorlopig de foto’s te kunnen plaatsen op BNLS?

Ik heb ook een paar draadjes op het Spoor Nul forum en daar had ik mijn foto’s ge-upload naar hun server. Maar die server heeft een beperkte ruimte en een gegeven moment was de bijlage-limiet bereikt. Ik heb toen alle foto’s van het forum verwijderd en vervolgens via Flickr geplaatst.

Wanneer iedereen nu al zijn/haar foto’s op de BNLS server plaatst, hoe lang duurt het dan voordat de opslag ruimte van BNLS vol is?
Indien er meer opslagruimte nodig is, zal dan m.i. ook gepaard gaan met (verplichte) abonnementskosten om die opslag te bekostigen?
Met vriendelijke groet,
Peter

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2019, 14:33:51 »
Die klanten zijn er afgelopen jaar uit het vaste klantenbestand dus niet gekomen. En wat doet een verliesgevend bedrijf als er niet ineens vele nieuwe betalende klanten bij gaan komen? Dan gaat de prijs voor de reeds betalende klanten fors omhoog met gevolg dat een (groot) aantal afhaken. Moeten we daar op gaan zitten wachten tot ze ineens wel roepen. "we gaan op zwart" want we redden het echt niet.

Hoe ging dat recent ook al weer...iets met V&D, toen Hudson en nu ........inpakken en wegwezen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2019, 14:37:39 »
V&D en Hudson vind ik toch iets anders, die hebben meer te maken met een verschuiving van echte winkels naar online verkoop.

Ik heb geen idee hoe de verhouding is bij Flickr in PRO en gratis accounts. Als nu blijkt dat maar 10% een PRO account heeft dan valt er daar nog wel wat te winnen.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5411
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #7 Gepost op: 20 december 2019, 14:42:57 »
Sowieso is het altijd al een goed idee geweest om foto's gewoon op de BNLS server te zetten, zie ook het debacle met Photobucket. Doordat BNLS een maximum heeft gesteld aan de grootte van het bestand zal het met de opslag voorlopig ook nog wel goed gaan.

Alleen als je alleen je foto's hier wilt laten zien. Als ik op een ander forum foto's wil delen gaat dat niet vanuit de BNLS server. Daarom heb ik ook een Flickr Pro account, want ik heb aanmerkelijk meer dan 1000 foto's geplaatst. Ik ervaar hetzelfde als Frits: eerst Photobucket (voor 2010 staan mijn foto's wel op de BNLS server, maar daar schijnen ook wel eens foto's te verwdwijnen) en nu mogelijk op termijn ook weer Flickr. Een duurzamer middel zou kunnen zijn een eigen website.


mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2019, 14:55:49 »


Ik heb geen idee hoe de verhouding is bij Flickr in PRO en gratis accounts. Als nu blijkt dat maar 10% een PRO account heeft dan valt er daar nog wel wat te winnen.

Speculaas....daar kan je de klos van worden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt me echt een zaak voor het bestuur van BNLS. Het speelt natuurlijk niet op korte termijn, maar liever voorkomen dan genezen.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 14:58:02 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2019, 15:00:57 »
 Ter info, de integrale tekst van de mail:
-----------------------------------------------------------------------
 
 
Dear Flickr Pros,

First, and above all else: thank you. Thank you for being a part of our community. Thank you for caring about Flickr. Thank you for supporting Flickr. Thank you for being a Flickr Pro.
Two years ago, Flickr was losing tens of millions of dollars a year. Our company, SmugMug, stepped in to rescue it from being shut down and to save tens of billions of your precious photos from being erased.
Why? We’ve spent 17 years lovingly building our company into a thriving, family-owned and -operated business that cares deeply about photographers. SmugMug has always been the place for photographers to showcase their photography, and we’ve long admired how Flickr has been the community where they connect with each other. We couldn’t stand by and watch Flickr vanish.
So we took a big risk, stepped in, and saved Flickr. Together, we created the world’s largest photographer-focused community: a place where photographers can stand out and fit in.
And yet, Flickr—the world’s most-beloved, money-losing business—still needs your help.
We’ve been hard at work improving Flickr. We hired an excellent, large staff of Support Heroes who now deliver support with an average customer satisfaction rating of above 90%. We got rid of Yahoo’s login. We moved the platform and every photo to Amazon Web Services (AWS), the industry leader in cloud computing, and modernized its technology along the way. As a result, pages are already 20% faster and photos load 30% more quickly. Platform outages, including Pandas, are way down. Flickr continues to get faster and more stable, and important new features are being built once again.
Our work is never done, but we’ve made tremendous progress.
Flickr still needs your help. It’s still losing money. You, and hundreds of thousands of loyal Flickr members stepped up and joined Flickr Pro, for which we are eternally grateful. It’s losing a lot less money than it was. But it’s not yet making enough.
We need more Flickr Pro members if we want to keep the Flickr dream alive, and we need your help to share the story of Flickr.
We didn’t buy Flickr because we thought it was a cash cow. Unlike platforms like Facebook, we also didn’t buy it to invade your privacy and sell your data. We bought it because we love photographers, we love photography, and we believe Flickr deserves not only to live on but thrive. We think the world agrees; and we think the Flickr community does, too. But we cannot continue to operate it at a loss as we’ve been doing.
Flickr is the world’s largest photographer-focused community. It’s the world’s best way to find great photography and connect with amazing photographers. Flickr hosts some of the world’s most iconic, most priceless photos, freely available to the entire world. This community is home to more than 100 million accounts and tens of billions of photos. It serves billions of photos every single day. It’s huge. It’s a priceless treasure for the whole world. And it costs money to operate. Lots of money.
As you know, Flickr is the best value in photo sharing anywhere in the world. Flickr Pro members get ad-free browsing for themselves and their visitors, advanced stats, unlimited full-quality storage for all their photos, plus premium features and access to the world’s largest photographer-focused community.
Please, help us spread the word. Help us make Flickr thrive. Help us ensure Flickr has a bright future. Every Flickr Pro subscription goes directly to keeping Flickr alive and creating great new experiences for photographers like you. We are building lots of great things for the Flickr community, but we need your help. We can do this together.
We’re launching our end-of-year Pro subscription campaign on Thursday, December 26, but I want to give you a coupon code to share with friends, family, or anyone who shares your love of photography and community so they can enjoy the same 25% discount before the campaign starts.
We’ve gone to great lengths to optimize Flickr for cost savings wherever possible, but the increasing cost of operating this enormous community and continuing to invest in its future will require a small price increase early in the new year, so this is truly the very best time to help everyone upgrade to a Pro membership.
If you value Flickr finally being independent, built for photographers and by photographers, we need your help.

With gratitude,
Don MacAskill
Co-Founder, CEO & Chief Geek
SmugMug + Flickr
Please share coupon code 25in2019 or link below to give the gift of 25% off Flickr Pro now.
https://www.flickr.com/account/upgrade/pro?coupon=25in2019



Your use of Flickr is subject to the Flickr Terms & Conditions of Use and Community Guidelines
 
View in browser   |   Unsubscribe
© 2019 Flickr, P.O. Box 390123, Mountain View, CA 94039


 

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2019, 16:11:16 »
Tja... nu dat weer. Zouden ze niet heel simpel iets kunnen oplossen door de kwaliteit van de foto’s op het gratis account met 10 a 20 procent te verkleinen? Ik zou het niet eens merken en professionals hebben geen gratis account. Alles bij elkaar gaat dat massa’s serverruimte schelen en dan wordt de buisinesscase alweer heel anders.

Maar ik roep ook maar wat als onbenul natuurlijk...
Boomshanka!

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2019, 16:23:07 »
Nou, doe ze het voorstel.

Ik zie de correspondentie hier graag terug zodat we ons daar een mening over kunnen vormen en naar kunnen handelen.

IJmc

  • Offline Offline
  • Berichten: 1296
  • Take It Or Leave It
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2019, 17:28:29 »
Daarom ben ik ook met flickr gestopt.
En er is niet veel verloren als je al je orginelen nog hebt.
De flickr versies heb ik ook nog thuis.
Alleen de links werken niet meer voor enkele foto's op BNLS... :-\

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2019, 17:50:29 »
Net als Frits heb ik een betaald account. Als je het terug rekent is het weinig geld voor het gebruik van het platvorm. Ik weet, wij Nederlanders staan niet te trappelen om ergens voor te betalen maar je kan kiezen. Of niet hebben, of dood gegooid worden met reclame zoals nu bij Youtube gebeurd of gewoon een beetje betalen voor het product wat je af neemt. Ik kies voor het laatste.

Een oude wijsheid: "Voor niets gaat de zon op!" of zoals onze Engels taligen zeggen: "you don't get something for nothing".

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2019, 18:23:09 »
Alleen de links werken niet meer voor enkele foto's op BNLS... :-\

Enkele foto's  :o......Arnold, dat geldt dus kennelijk in jou geval als je het alleen ziet als externe gegevensopslag.
Ik, (met een goede backup voor mezelf) post dagelijks enkele foto's bij bouwverslagen. Ik schat ongeveer 1000-1500 stuks per jaar. Als ik die niet meer kan posten houdt je saaie tekst over en daar kan de zelfbouwer weinig mee. Dat betekent einde verhaal voor deze onderwerpen. Zo zullen er wel vele rubrieken zijn en als ook die minder worden, wordt de inhoud van BNLS aardig....... (vul maar in).

Ik betaal nu 53 euro per jaar (Pro account). Dat kan wat mij betreft omhoog (verdubbeling ?), maar zet dat zoden aan de dijk voor Flickr? Dat is aan hun. Het gaat mij er om dat we zelf een alternatief hebben in geval dat. Mag dan eventueel wat minder dan nu zijn, maar een alternatief moet er zijn.

« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 18:38:51 door FritsT »