Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:28
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:23:06
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18

Auteur Topic: Vertragingen ICE  (gelezen 13006 keer)

Maartenw

• Offline Offline
    • Valleitrein
Re:Vertragingen ICE
« Reactie #30 Gepost op: 04 August 2009, 10:36:25 »
Een goede morgen allemaal,

Mijn posting van gisteren leverde een aantal interessante reacties op. ;)
Ik wil wel voorop stellen dat het niet de bedoeling is spoorvervoerders de grond in te boren.
Het ging trouwens maar om 1 vervoerder: ICE Internationaal.
De spoorwegmedewerkers hebben echt wel hun best gedaan, maar deze worden ook weer aangestuurd, regelmatig door managers zonder affiniteit met spoorvervoer.
Ik denk wel dat ze het onderschat hebben, er werd gezegd dat we door het innemen van de reizigers van de gestrande ICE een vertraging van 30 min zouden hebben, het werd 85 min.
Tijdens het (45 min.) Innemen, werden er geen mededelingen meer gedaan, dit zorgde toch wel voor onbegrip. Ja op het laatst riepen ze wel om dat er meer ruimte moest worden gemaakt omdat nog niet iedereen erin kon, nou en dat ging in ons rijtuig echt niet meer. :-[
Mijn medereizigers waren nu behoorlijk negatief over de ICE, en dat is jammer want dan wordt meteen het hele spoorvervoer erbij betrokken. Daarom hoe sneller afgesleept hoe beter.
Je kunt wel je geld declareren, maar ja dat maakt natuurlijk voor veel reizigers lang niet alles goed, zeker voor buitenlandse touristen ???.

Ik was benieuwd of er iemand is, die weet waarom de defecte ICE niet meer verder kon.

Nog 2 vraagjes:

Kan een andere ICE3 en defecte ICE wegslepen en met wat voor een snelheid, of zijn ze daarvoor niet geschikt?

Je hoort regelmatig over problemen met de ICE (ICE3, ICE-T), de vraag rijst dan bij me op: is de TGV / Thalys betrouwbaarder?

Bij de onverwachte tussenstop in Emmerich heb ik nog wel 2 foto’s gemaakt die ik nu meteen maar plaats. Mijn ICE (406 010) en de afsleeploks br 218.

Ik wil afsluiten met nog iets positiefs over de ICE: de Interrailkaart is geldig in alle ICE’s (y) dat in tegenstelling tot de TGV/ Thalys. In deze treinen moet een toeslag kopen, en dan gaat het niet over een paar euro maar over tientjes.
Met vriendelijke groet, Maarten

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #31 Gepost op: 04 August 2009, 10:41:01 »
Maarten, je doet voorkomen als of je precies weet hoe het allemaal zit terwijl uit de zelfde reactie blijkt dat je er totaal geen verstand van hebt en alleen maar dom spoorvervoerders de grond in aan het trappen bent, welkom op het forum ::).
Ik hoop dat dit niet je enige bericht op het forum gaat zijn maar ook nog eens voor nuttige bijdragen zorgt, verder sluit ik me aan bij de post van Rene W. hierboven.

Michiel, waarom reageer je hierop als door een wesp gestoken?

In een reeds aanwezig en relevant draadje plaatst Maarten een relaas van zijn laatste ervaring als reiziger met de ICE dat ik met belangstelling heb gelezen. Het lijkt wel of jij je persoonlijk aangevallen voelt, soms is het ook gewoon een zootje op de rails...   
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #32 Gepost op: 04 August 2009, 12:09:51 »
De wervelstroomremmen van ICE-3 worden in Nederland niet gebruikt. Daar is de infrastructuur niet geschikt voor. De bouwers hebben daar rekening mee gehouden, dus kunnen deze remmen worden uitgeschakeld. Dan blijven in normaal bedrijf nog de ED remmen (op de motor) en de schijfremmen over. De motorremmen werken bij afslepen uiteraard ook niet, de schijfremmen gelukkig wel.

Afslepen van een ICE-3 met een huis-tuin-en-keuken lok gaat dus prima. (wel de hulpkoppeling meenemen natuurlijk!)

Groeten
Edgar
Men heeft een defecte ICE-3M (F?) al eens afgesleept met een Thalys ;) Puur op lucht door de scharfenberg dus ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Edgar

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 04 August 2009, 12:33:58 »
Men heeft een defecte ICE-3M (F?) al eens afgesleept met een Thalys ;) Puur op lucht door de scharfenberg dus ;)

Voor zover ik weet is het nog nooit gedaan, maar het kan wel. De koppelingen zijn mechanisch en luchttechnisch gelijk. Er staat mij bij dat het een toelatingseis is om op franse LGVs te mogen rijden. Wellicht is het voor (Frankfurt-) Straatsburg - Parijs ook getest.

Edgar
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #34 Gepost op: 04 August 2009, 13:15:10 »
Weldegelijk hoor ;)

Nico Spilt Even een stukje scrollen ;)
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 04 August 2009, 14:43:12 »
Kan een andere ICE3 en defecte ICE wegslepen en met wat voor een snelheid, of zijn ze daarvoor niet geschikt?
Maarten, als een ICE3M bijvoorbeeld geen Nederlandse pantograven meer heeft( en ja dat heb ik een keer gezien), dan is zo'n stel mechanisch te koppelen en door div. soorten ander materieel af te slepen. In dit geval is was het een VIRM VI die de ICE van Arnhem naar Leidschendam mocht slepen.
Daar wil ik wel bij opmerken dat in Arnhem volgensmij al het Nederlandse materieel toegelaten is en dat geld niet voor een grensbaanvak als Zevenaar-Emmerich.

Er kunnen ook defecten/storingen zijn waarbij afslepen niet zomaar kan( ik denk dan aan problemen met remmen, assen en evt. ook elektronica) of met veel beperkingen over korte afstand. Personeel met bekendheid op dat materieel zal je meer kunnen vertellen over welke storingen of defecten er zoal voor kunnen komen en hoe ze daar mee om gaan.

Ps; ik vind het prettig te lezen dat je deze post op een heel andere toon schrijft als die van gister, daarom is mijn reactie nu dus ook anders ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 04 August 2009, 14:58:31 »
En daar krijg ik nou een ontzettende sik van: dat technische geleuter over koppelingen en afstelloks die niet beschikbaar zijn. Je moet verstand van techniek hebben om mee te kunnen praten. ONZIN !!
Je koopt als simpele reiziger een kaartje en in de prijs is o.a. snelheid verdisconteerd. Je mag van een ICE verwachten dat bij problemen je snel wordt geholpen, anders had je met het boemeltje kunnen reizen.  Dat geleuter over storingen ,daar zit je niet op te wachten.  2,5 uur wachten op zo'n klein stukje is regelrechte flauwekul.

gr,

jos
Dit zijn verwachtingen die je best kunt hebben maar die niet terecht zijn. Daar komt bij dat een trein een trein is, bij defecten of storingen maakt het bij de afhandeling niet uit in, kan met ieder soort materieel net zo lang duren. Dat je als reiziger niet op defecten zit te wachten is logisch, maar dat geld nog veel meer voor het personeel want die zitten met een trein vol reizigers die graag verder willen.

Je zult er begrip voor moeten hebben dat defecten of storingen er soms voor zorgen dat je niet of pas met hulp van buiten af na een tijd verder kunt. Dat is vervelend maar dat komt nu eenmaal voor, dat hoort bij het leven en als je dat niet acceptabel vind is er maar één optie met eigen vervoer gaan.
Ik weet het het is simpel gedacht maar het is gewoon zo, in de huidige maatschappij moet alles snel snel snel en er mag niks stuk gaan want dan is de wereld te klein.

Ik kan zelf niet anders als met het OV reizen en ja gaat er iets kapot, valt er wat uit of is er een stremming, tja dan is dat zo en dan komt er wel weer een volgende bus of trein of ga je via een andere route. Ik baal er dan wel van meestal wel van maar kan er echt niet mee zitten, dat kan nu eenmaal gebeuren, het hoort erbij en als ik reis houd ik er zoveel mogelijk rekening mee.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Julius

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 04 August 2009, 16:33:03 »
5; ander materieel inzetten is niet zo simpel als jij doet voorkomen, welk regionaal materieel je had willen gebruiken weet ik niet maar in Ahbo( Arnhem Berg Opstel) staat op regionaal gebied bijna alleen maar materieel van Syntus overdag en dat is een andere vervoerder. Reserve materieel voor ICE's zul je in Nederland toch in Amsterdam ergens moeten regelen. Dat materieel moet dan ook nog eens toegelaten zijn op Zevenaar-Emmerich en je moet daar dan ook nog personeel met bekendheid op het betreffende materieel en baanvak hebben. Voordat je dat geregeld hebt en het spul daar hebt was jou trein met het extra volk alweer op weg.
Eigenlijk zeg je hiermee dat er geen makkelijk aanspreekbare reserve in Nederland beschikbaar is – en dat is in mijn ogen ook een belangrijke zwakke schakel van de internationale verbinding via Emmerich. De ICE-stellen hebben de naam nogal onbetrouwbaar te zijn, maar daarin speelt natuurlijk voor een belangrijk deel mee dat de gevolgen bij problemen vaak meteen zo groot zijn. Dat komt naar mijn idee door een optelsom van factoren: in Nederland staat geen reserve klaar, er rijdt geen andere (buurland)trein via deze route en er is evenmin een fatsoenlijke busverbinding Arnhem-Emmerich.

Mensen zijn dus volledig aangewezen op de ICE-verbinding, zodat problemen al snel tot grote vertragingen voor de reizigers leiden, tenzij er in allerijl nog iets geregeld kan worden. Soms rijdt er dan een vervangende trein naar Emmerich, al dan niet met aansluitend Duits materieel, maar ook is er in het verleden nog wel eens teruggegrepen op een bus(!) Arnhem-Emmerich of Arnhem-Oberhausen. De mensen achter zulke spoedacties verdienen natuurlijk alle lof voor de snelheid waarmee nog iets geregeld kan worden, maar ideaal is met name die laatste oplossing natuurlijk niet. De inzet enige tijd terug van een loc 189 met wat rijtuigen vanuit Duitsland was dat dan weer wel – maar daar moet je natuurlijk wel weer de spullen voor hebben en daarmee zijn we weer terug aangeland bij het gebrek aan reserve.

Een reserve zou in mijn ogen een stuk van de kwetsbaarheid wegnemen, maar is ongetwijfeld nogal kostbaar. Kennelijk vindt men de voordelen niet opwegen tegen de meerkosten van zo'n reserve of is er een ander bezwaar tegen dat ik over het hoofd zie. :-)
Ik heb toch liever getrokken treinen, bij een defect is een andere loc zo geregeld en mocht de airco in het ene rijtuig het niet doen dan verhuis je gewoon naar het volgende rijtuig.
Qua betrouwbaarheid denk ik inderdaad dat een getrokken trein minder problematisch is. Hiermee kom je weer op een heel ander aspect van de hele situatie, namelijk de vraag wat de hele verandering van EC- naar ICE-verbinding eigenlijk toevoegt. In mijn ogen niet zo veel en is het eerder een achteruitgang, ook los van de betrouwbaarheid, maar dat is enige tijd terug al eens voorbij gekomen in dit draadje. In 2009 is het ICE-aanbod niet veel anders dan het daar genoemde in 2007, alleen rijdt de eerste trein nu 8.08 ipv 7.37, tot Frankfurt en niet meer op zondag. De komst van extra nachttreinen is minder relevant in dezen, omdat die voor de kortere afstand niet interessant zijn.
Je zult er begrip voor moeten hebben dat defecten of storingen er soms voor zorgen dat je niet of pas met hulp van buiten af na een tijd verder kunt. Dat is vervelend maar dat komt nu eenmaal voor, dat hoort bij het leven en als je dat niet acceptabel vind is er maar één optie met eigen vervoer gaan.
Als die laatste opmerking je uitgangspunt is bij zo'n verbinding, ben je erg goed bezig en kun je er volgens mij net zo goed meteen mee stoppen. Defecten en storingen kunnen altijd voorkomen, dat is helemaal waar, maar mij lijkt toch dat betrouwbaarheid van een verbinding en afhandeling van problemen een speerpunt moet zijn.
Als reiziger zou ik de eerder genoemde 2,5 uur ook belachelijk lang vinden, maar zonder de details van de situatie te kennen valt m.i. geen genuanceerd oordeel te vellen over of dat anders/sneller/beter had gekund.

Julius
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 19:13:30 door Julius »

fbezembinder

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 04 August 2009, 19:48:14 »
Kijk het is heel simpel, althans in zoverre... Ik ben met de ICE een aantal keer op reis geweest waaronder naar Ulm en Offenburg (Schwarzw.) en voor zo'n reis ben je tussen de 150 tot 225 euro kwijt en dan verwacht ik simpelweg ook een serviceniveau wat stukken hoger ligt dan dat ik bijv. per Stoptrein/Intercity/IRE of RB reis en moet zeggen dat ik binnen Duitsland weinig tot geen problemen heb gehad op die reisafstand. Misschien een beetje vertraging, maar ach mag het op een afstand van 753 km?, vind ik van wel! Maar nu een ander verhaal: het valt namelijk op dat altijd als de trein vanuit Amsterdam vertrekt dat ie gemiddeld 10 minuten vertraging heeft, vervolgens rij je tussen utrecht en de Veenendaal-aansluiting met de gemiddelde snelheid die gelijk ligt aan die van een naaktslak in winterslaap, dan gaat het gas er even op totdat... je tussen Ede-Wageningen en Arhem rijd want dan ga je weer precies naar die snelheid van die naaktslak terug... En als je dan mazzel hebt en er zit geen goederentrein voor kun je met 140 richting Oberhausen, vanaf Oberhausen tot aan Frankfurt a.m. gaat het fantastisch, zeker de schnellfahrstrecke is geweldig! En de rest van de reis loopt vaak ook voorspoedig, je komt iniedergeval nooit onder de 140 km op de stukken tussen de andere haltes in, natuurlijk laat de infrastructuur dit niet overal toe ivm de bochten en wissels bij tussen stations die gepasseerd worden en zo kom ik vaak met nooit meer dan 30+ op m'n eindbestemmng aan. De terugreis is precies het zelfde verhaal en gaat vaak goed tot aan Emmerich en dan begint het verhaaltje weer achterstevoren, het probleem zit hem niet bij Hispeed of het personeel dat op de trein aanwezig is want die zijn vaak zeer welwillend, al vind ik het serviceniveau in een Duitse trein ligt toch wat hoger als dat in de treinen in Nederland. Maar het probleem ligt toch echt bij Prorail denk ik want zij zien iedere trein als een trein en maken denk ik geen onderscheid tussen ICE/IC/Stoptrein of Sprinter en daar gaat het fout!, nl. de prioriteiten worden hier verkeerd gelegd en wat dat betrefd zouden ze nog eens wat kunnen leren van de oosterburen want daar gaat het toch stukken makkelijk valt mij op.

Totzover mijn relaas over de ICE

MVG. Frank
------\       /------
  ---O-\    /-O---
    -----\I/-----

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #39 Gepost op: 04 August 2009, 22:33:48 »
In Nederland is het, over het algemeen, dat een trein, goederen of personen, die op tijd rijdt blijft rijden. Heb je eenmaal vertraging, dan ben je de klos. Bovendien, een goederentrein aan de kant zetten voor jouw ICE levert een hele hoop extra treinen vertraging op, inclusief je eigen trein. Enne, de goederentrein rijdt in het goederengat, waar hij toch echt voorrang heeft op de personentreinen :)
Verder heeft de treindienstleider toch echt de meeste invloed op de rijwegen :)

Nou eenmaal niet alles op het Nederlandse spoor draait om de ICE. ;)
Railion 6513

Tischbahning.de

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #40 Gepost op: 04 August 2009, 23:17:22 »

Laurent, ik denk dat ik je moet teleurstellen.
De ICE3 kan alleen mechanisch aan de Thalys gekoppeld worden, dat geld ook voor ander materieel met het zelfde type scharffenberg koppeling.
Alleen werken de remmen bij de af te slepen ICE niet om dat het 2 totaal verschillende remsystemen zijn.
Als zo een din gwordt afgesleept door een ander treinstel zoals de Thalys en de VIRM, dan is alleen het trekkende treinstel beremd.
Dus dan kun je echt niet te hard met dat ding gaan rijden als je maar op je halve treinlengte remen hebt.

Daarbij zijn ook de BR218 loc's, die zijn omgebouwd om ICE's af te slepen voorzien zijn van diverse software om storingen in de ICE3 tijdelijk op te lossen door ze te omzeilen.
De BR218 beschikt ook over voldoende middelen om de Wervelstroomschijfremmen te bedienen.
Maar hiervan wordt alleen gebruik gemaakt als je de ICE echt niet van zijn plaats krijgt.

Anders gewoon aan een aan ander (liefst gelijkwaardig treinstel) koppelen en afslepen die hap.
Is er geen gelijkwaardig treinstel voorhanden, dan kan het dus wel met de VIRM of een Thalys, maar dan hangt je ICE maar als een vaatdoek er achter.

JOS.
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 23:20:15 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

meesterpaul

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 04 August 2009, 23:19:07 »
Kom ook regelmatig met vertraging de grens over hoor :-\
varieerend van  enkele minutjes tot een half uur.
een hoop dingen hangen idd van Prorail af.
Net als zevenaar ook, daar zit je tegen de rode achterlichtjes te kijken van de Lint van Syntus.
Naar duitsland toe net zo.
als je met de 121 rijdt soggens, dan vertrek ej om 08:08 uit arnhem en die stoptrein om 08:02.
maargoed voor duiven zit je al op de bumper en dan mag je er in Zevenaar voorbij.
wat de storingen betreft, de ICE blijft erg storingsgevoelig.
vooral met warme dagen laat die et nog wel eens afweten.
Het is 1 en al computer, dus nog een heel gepruts ook.
nadeel is dat je geen enkel raampje open kan doen, en zodra je hem stroomloos maakt het dus gelijk loeiheet wordt.

maargoed al met al: het rijdt geweldig ;D ;D

ps:
hier even een cabinefoto, van de ICE die ook in belgie en frankrijk mag rijden.
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 23:24:20 door meesterpaul »
ik ben niet nieuwschierig, ik wil alleen alles weten :-)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #42 Gepost op: 04 August 2009, 23:21:57 »
Die verrekte Lints ook he.  ;D ;D ;D

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 04 August 2009, 23:29:17 »
Laurent, ik denk dat ik je moet teleurstellen.
De ICE3 kan alleen mechanisch aan de Thalys gekoppeld worden, dat geld ook voor ander materieel met het zelfde type scharffenberg koppeling.
Alleen werken de remmen bij de af te slepen ICE niet om dat het 2 totaal verschillende remsystemen zijn.
Als zo een din gwordt afgesleept door een ander treinstel zoals de Thalys en de VIRM, dan is alleen het trekkende treinstel beremd.
Dus dan kun je echt niet te hard met dat ding gaan rijden als je maar op je halve treinlengte remen hebt.

Daarbij zijn ook de BR218 loc's, die zijn omgebouwd om ICE's af te slepen voorzien zijn van diverse software om storingen in de ICE3 tijdelijk op te lossen door ze te omzeilen.
De BR218 beschikt ook over voldoende middelen om de Wervelstroomschijfremmen te bedienen.
Maar hiervan wordt alleen gebruik gemaakt als je de ICE echt niet van zijn plaats krijgt.

Anders gewoon aan een aan ander (liefst gelijkwaardig treinstel) koppelen en afslepen die hap.
Is er geen gelijkwaardig treinstel voorhanden, dan kan het dus wel met de VIRM of een Thalys, maar dan hangt je ICE maar als een vaatdoek er achter.

JOS.
Klinkklare onzin wat je nu weer verteld, élk treinstel is luchttechnisch gewoon beremd af te slepen zolang het geen defecten in het remsysteem vertoont.
Sterker nog, met een stoomlok met hulpkoppeling sleep jij zonder moeite beremd een ICE en Thalys tegelijk af als je wilt.

Het basis princiepe van een treinrem is nog altijd gelijk, daar is eigenlijk nog nooit wat aan veranderd.
Het enige wat niet zal werken zijn zaken als een toegevoegde rem zoals een ElectroDynamische rem [ED rem] of een Electro Pneumatische rem [EP rem]

Als jij zegt dat een ICE en Thalys twee verschillende remsystemen hebben mag je me dat nu uit gaan leggen maar ik vermoed dat je dat niet kunt....

Darnaast merk je op dat "je niet zomaar te hard zou moeten rijden als je trein maar half beremt is" maar zo werkt dat niet, daar zijn gewoon formules voor die je rempercentage berekenen en dus je max toegelaten snelheid...
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 23:33:39 door Thom »

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 04 August 2009, 23:36:27 »
 :o staat daar nu een flitskast  ::)

https://images.beneluxspoor.net/bnls/300zone.jpg

@Thom "je bent mij voor. Je kan gewoon met een Virm bv elk willekeurig treinstel wegslepen met een zelfde type koppeling, je moet wel even de electrische koppeldoos afsluiten.
maakt bij verschillende soorten treinen niet zoveel uit echter want die hebben meestal die electrische dingen op een andere plek zitten."

Moet je wel een gelijksoortig treinstel wegslepen zet dan wel de electrische koppeldoos dicht zodat de storing niet over kan springen in je goede treinstel. !!!!
Verder gewoon pneumatisch remmen met die hele handel.

Gaat weer lekker he Jos.  ;D
« Laatst bewerkt op: 04 August 2009, 23:41:10 door rene w. »