Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
"Nederlandse" modellen door TonM
Vandaag om 14:00:40
Piko lok digitaal rijdt direct weg door henk
Vandaag om 13:32:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week  (gelezen 1643 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Gepost op: 02 november 2019, 09:54:22 »
Van en naar de haven van Rotterdam lopen meer dan 250 internationale spoorverbindingen. De railverbindingen zijn vooral geschikt voor transport van containers, droge bulk, stukgoed en chemische producten. De transittijden zijn kort: lading is binnen 3 uur voorbij de Duitse grens en binnen 24 uur bij andere Europese bestemmingen. Verschillende terminals hebben ook spooroverslagfaciliteiten waardoor lading op de terminal direct op een trein gezet kan worden.
Het railnetwerk van de Rotterdamse haven is per eind september weer gegroeid. Containerterminal APM is als railoperator een rechtstreekse verbinding gestart met Container Terminal Herne, gelegen in de buurt van Bochum en Gelsenkirchen. Hoogstwaarschijnlijk gaat de frequentie in november al naar zes keer per week.
De dienst wordt uitgevoerd door Rotterdam Rail Feeding (RRF), dat nu drie keer per week van de APM-II terminal op de Maasvlakte naar het Ruhrgebied rijdt en vice versa. De intentie is om de frequentie in november op te voeren naar zes keer per week. “Daarmee creëren we voor onze klanten een snelle, betrouwbare verbinding, die er nog niet was vanuit Rotterdam”, licht Roy de Haan, head of commerce management bij APM, toe. Sowieso zitten de spoorverbindingen bij APM in de lift. De shuttle op Duisburg wordt in november verdubbeld van drie naar zes omlopen per week. Daarnaast gaat de vorig jaar opgezette rechtstreekse spoordienst tussen de terminal op de Tweede Maasvlakte in Rotterdam en de Cabooter-terminal in Venlo, per 1 november naar acht omlopen per week. De verwachting is dat die frequentie per einde jaar nog eens verhoogd wordt tot twaalf of mogelijk veertien rondlopen per week. De Haan: “Dit zien we ook terug in onze cijfers. Vorig jaar vervoerden we wekelijks 700 containers via het spoor. Dit jaar is dat al gestegen naar 2.000 per week.” De shuttles op Herne en Venlo betreffen zogenoemde 'open treinen'. Het boeken op deze treinen kan daarom direct met APM. Bron: Port of Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alewijn

  • Sporen rond Charlois 1956 - H0
  • Offline Offline
  • Berichten: 2388
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2019, 10:44:43 »
Mooi om dit te lezen.

Spoorwegliefhebbers willen nog wel eens klagen over wat er allemaal verdwenen is. En dat is ook niet niks. Maar eigenlijk is het veel positiever om te zien wat er allemaal wel gebeurt. En dat is ook bijzonder interessant. Elk jaar rij ik wel een keer naar de Maasvlakte, dan zie je het met eigen ogen. Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6489
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2019, 11:07:51 »
Ik las even snel over een treinverbinding per 'Duitse herder', ik moet echt zorgvuldiger informatie opnemen.... :)
Boomshanka!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2019, 14:32:53 »
Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.
Beetje off topic,maar Alewijn,je zal daar de komende tijd nog wel meer groei gaan zien in het gehele goederenvervoer op Moerdijk.
Even een korte quote uit een brief van 18juli 2019 van het ministerie verkeer en waterstaat:
In de brief van december vorig jaar heb ik uw Kamer gemeld geld beschikbaar te stellen voor de aansluiting van de Rail Terminal Gelderland (€ 12 mln.) en voor het wegnemen van knelpunten op het emplacement in het Havenschap Moerdijk (€ 7 mln.). Inmiddels zijn voorbereidende werkzaamheden gestart voor het uitbreiden van het emplacement op Moerdijk.
Kortom meer groei is onderweg  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0