Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Ronnor
Vandaag om 17:21:32
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:50:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door basjuh1981
Vandaag om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:36:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 15:55:12
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Hendrik Jan
Vandaag om 14:28:26
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Bert Jolink
Vandaag om 12:16:06
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 12:00:34
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door grossraumwagen
Vandaag om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:05:18
Station Roodeschool door Cor--24
Vandaag om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
  

Auteur Topic: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week  (gelezen 1641 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Gepost op: 02 november 2019, 09:54:22 »
Van en naar de haven van Rotterdam lopen meer dan 250 internationale spoorverbindingen. De railverbindingen zijn vooral geschikt voor transport van containers, droge bulk, stukgoed en chemische producten. De transittijden zijn kort: lading is binnen 3 uur voorbij de Duitse grens en binnen 24 uur bij andere Europese bestemmingen. Verschillende terminals hebben ook spooroverslagfaciliteiten waardoor lading op de terminal direct op een trein gezet kan worden.
Het railnetwerk van de Rotterdamse haven is per eind september weer gegroeid. Containerterminal APM is als railoperator een rechtstreekse verbinding gestart met Container Terminal Herne, gelegen in de buurt van Bochum en Gelsenkirchen. Hoogstwaarschijnlijk gaat de frequentie in november al naar zes keer per week.
De dienst wordt uitgevoerd door Rotterdam Rail Feeding (RRF), dat nu drie keer per week van de APM-II terminal op de Maasvlakte naar het Ruhrgebied rijdt en vice versa. De intentie is om de frequentie in november op te voeren naar zes keer per week. “Daarmee creëren we voor onze klanten een snelle, betrouwbare verbinding, die er nog niet was vanuit Rotterdam”, licht Roy de Haan, head of commerce management bij APM, toe. Sowieso zitten de spoorverbindingen bij APM in de lift. De shuttle op Duisburg wordt in november verdubbeld van drie naar zes omlopen per week. Daarnaast gaat de vorig jaar opgezette rechtstreekse spoordienst tussen de terminal op de Tweede Maasvlakte in Rotterdam en de Cabooter-terminal in Venlo, per 1 november naar acht omlopen per week. De verwachting is dat die frequentie per einde jaar nog eens verhoogd wordt tot twaalf of mogelijk veertien rondlopen per week. De Haan: “Dit zien we ook terug in onze cijfers. Vorig jaar vervoerden we wekelijks 700 containers via het spoor. Dit jaar is dat al gestegen naar 2.000 per week.” De shuttles op Herne en Venlo betreffen zogenoemde 'open treinen'. Het boeken op deze treinen kan daarom direct met APM. Bron: Port of Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alewijn

  • Sporen rond Charlois 1956 - H0
  • Offline Offline
  • Berichten: 2388
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #1 Gepost op: 02 november 2019, 10:44:43 »
Mooi om dit te lezen.

Spoorwegliefhebbers willen nog wel eens klagen over wat er allemaal verdwenen is. En dat is ook niet niks. Maar eigenlijk is het veel positiever om te zien wat er allemaal wel gebeurt. En dat is ook bijzonder interessant. Elk jaar rij ik wel een keer naar de Maasvlakte, dan zie je het met eigen ogen. Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6485
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2019, 11:07:51 »
Ik las even snel over een treinverbinding per 'Duitse herder', ik moet echt zorgvuldiger informatie opnemen.... :)
Boomshanka!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2019, 14:32:53 »
Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.
Beetje off topic,maar Alewijn,je zal daar de komende tijd nog wel meer groei gaan zien in het gehele goederenvervoer op Moerdijk.
Even een korte quote uit een brief van 18juli 2019 van het ministerie verkeer en waterstaat:
In de brief van december vorig jaar heb ik uw Kamer gemeld geld beschikbaar te stellen voor de aansluiting van de Rail Terminal Gelderland (€ 12 mln.) en voor het wegnemen van knelpunten op het emplacement in het Havenschap Moerdijk (€ 7 mln.). Inmiddels zijn voorbereidende werkzaamheden gestart voor het uitbreiden van het emplacement op Moerdijk.
Kortom meer groei is onderweg  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0