Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:33:39
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 13:10:42
Albert Modell 2025 door KNed
Vandaag om 13:06:50
Roco 2025 door KNed
Vandaag om 13:04:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 12:53:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
Wat spoor 1 brouwsels door Dave.......
Vandaag om 12:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 12:15:59
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:14:28
Veevervoer ss/ ns door hervé
Vandaag om 12:13:45
Een nieuw begin door hervé
Vandaag om 12:02:11
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:02:02
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 12:00:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:45:26
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:40:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:35:36
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 11:34:46
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:29:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 11:18:00
De projecten van Ruben (NL H0) door Jelmer
Vandaag om 11:06:52
RTM in 0m door Huup
Vandaag om 10:49:06
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Dick55
Vandaag om 10:26:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:05:08
Dönsdorfer Bauberichte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:48:48
Swalbenburg, N modulebaan door meino
Vandaag om 09:22:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:07:58
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 07:59:14
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door tothebeach
Vandaag om 06:33:25
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
  

Auteur Topic: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week  (gelezen 1768 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12473
    • sleutelspoor
Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Gepost op: 02 November 2019, 09:54:22 »
Van en naar de haven van Rotterdam lopen meer dan 250 internationale spoorverbindingen. De railverbindingen zijn vooral geschikt voor transport van containers, droge bulk, stukgoed en chemische producten. De transittijden zijn kort: lading is binnen 3 uur voorbij de Duitse grens en binnen 24 uur bij andere Europese bestemmingen. Verschillende terminals hebben ook spooroverslagfaciliteiten waardoor lading op de terminal direct op een trein gezet kan worden.
Het railnetwerk van de Rotterdamse haven is per eind september weer gegroeid. Containerterminal APM is als railoperator een rechtstreekse verbinding gestart met Container Terminal Herne, gelegen in de buurt van Bochum en Gelsenkirchen. Hoogstwaarschijnlijk gaat de frequentie in november al naar zes keer per week.
De dienst wordt uitgevoerd door Rotterdam Rail Feeding (RRF), dat nu drie keer per week van de APM-II terminal op de Maasvlakte naar het Ruhrgebied rijdt en vice versa. De intentie is om de frequentie in november op te voeren naar zes keer per week. “Daarmee creëren we voor onze klanten een snelle, betrouwbare verbinding, die er nog niet was vanuit Rotterdam”, licht Roy de Haan, head of commerce management bij APM, toe. Sowieso zitten de spoorverbindingen bij APM in de lift. De shuttle op Duisburg wordt in november verdubbeld van drie naar zes omlopen per week. Daarnaast gaat de vorig jaar opgezette rechtstreekse spoordienst tussen de terminal op de Tweede Maasvlakte in Rotterdam en de Cabooter-terminal in Venlo, per 1 november naar acht omlopen per week. De verwachting is dat die frequentie per einde jaar nog eens verhoogd wordt tot twaalf of mogelijk veertien rondlopen per week. De Haan: “Dit zien we ook terug in onze cijfers. Vorig jaar vervoerden we wekelijks 700 containers via het spoor. Dit jaar is dat al gestegen naar 2.000 per week.” De shuttles op Herne en Venlo betreffen zogenoemde 'open treinen'. Het boeken op deze treinen kan daarom direct met APM. Bron: Port of Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Alewijn

  • Sporen rond Charlois 1956 - H0
  • Offline Offline
  • Berichten: 2637
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #1 Gepost op: 02 November 2019, 10:44:43 »
Mooi om dit te lezen.

Spoorwegliefhebbers willen nog wel eens klagen over wat er allemaal verdwenen is. En dat is ook niet niks. Maar eigenlijk is het veel positiever om te zien wat er allemaal wel gebeurt. En dat is ook bijzonder interessant. Elk jaar rij ik wel een keer naar de Maasvlakte, dan zie je het met eigen ogen. Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7488
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #2 Gepost op: 02 November 2019, 11:07:51 »
Ik las even snel over een treinverbinding per 'Duitse herder', ik moet echt zorgvuldiger informatie opnemen.... :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Treinverbinding met Duitse Herne nu al naar 6x per week
« Reactie #3 Gepost op: 03 November 2019, 14:32:53 »
Ik woon zelf vlak bij de haven van Moerdijk. Daar is duidelijk groei, zeker in het containervervoer.
Beetje off topic,maar Alewijn,je zal daar de komende tijd nog wel meer groei gaan zien in het gehele goederenvervoer op Moerdijk.
Even een korte quote uit een brief van 18juli 2019 van het ministerie verkeer en waterstaat:
In de brief van december vorig jaar heb ik uw Kamer gemeld geld beschikbaar te stellen voor de aansluiting van de Rail Terminal Gelderland (€ 12 mln.) en voor het wegnemen van knelpunten op het emplacement in het Havenschap Moerdijk (€ 7 mln.). Inmiddels zijn voorbereidende werkzaamheden gestart voor het uitbreiden van het emplacement op Moerdijk.
Kortom meer groei is onderweg  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0