Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
kwaliteit B-Models
door
Martijn de Kuiper
Vandaag
om 15:57:32
Ecos ESU 50200 verbinden met Twin-Center.
door
cbx
Vandaag
om 15:56:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
EddyK
Vandaag
om 15:54:55
Westlandbaan
door
Tulpendaal
Vandaag
om 15:46:48
Station Delft N spoor 1/160 zelfbouw
door
Tulpendaal
Vandaag
om 15:44:34
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Erik Baas
Vandaag
om 15:31:02
Mail MK Modelbouwstudio
door
JohnT
Vandaag
om 15:19:05
Roco stoomlocomotieven met losse voorassen ontsporen op Fleischmann kruiswissels
door
Spoolder1972
Vandaag
om 15:12:48
Verbouwing Amsterdam Centraal
door
Martin Hornis
Vandaag
om 15:00:42
Modelspoorbaan Fleischmann
door
Rolando
Vandaag
om 14:53:56
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!!
door
Rolando
Vandaag
om 14:51:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Rolando
Vandaag
om 14:48:58
Spoorboekje Staatsspoor 1914 - Voornaamste buitenlandsche verbindingen Emmerik
door
Noordernet
Vandaag
om 14:36:27
DKM/Holland Rail 2400 hekjes
door
jandcargo
Vandaag
om 14:35:26
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:28:08
Roco Hbis voor postvervoer?
door
Duoblock
Vandaag
om 14:21:51
Vragen over keerlus, en benodigde digitale onderdelen.
door
Juroen
Vandaag
om 14:13:47
Gaatje te groot geboord – wat nu?
door
prutser
Vandaag
om 13:59:53
NS 6100 van GM&S
door
janw
Vandaag
om 13:48:18
Minitrix BR185 Rail4chem hapert
door
Kieft01
Vandaag
om 13:40:50
Klompentrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:36:43
Artitec 2021, HO en N. Nieuws van de fabrikant
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:31:41
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 13:05:39
Hoogte locloods 6476
door
saskia
Vandaag
om 12:59:22
ExactTrain 2021
door
HaHoHo
Vandaag
om 12:46:07
VERPLAATST: Hackers
door
Bert van Gelder
Vandaag
om 12:23:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 12:06:35
Falkenheim
door
Falcon10
Vandaag
om 12:04:33
Roco versterker 10761 opgeblazen, te repareren?
door
Pauldg
Vandaag
om 11:57:42
ABC en stroomdetectie combineren.
door
VvKan
Vandaag
om 11:42:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Br 03 193 de ombouw.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Br 03 193 de ombouw. (gelezen 814 keer)
puntenglijder
Offline
Berichten: 1679
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Br 03 193 de ombouw.
«
Gepost op:
27 oktober 2019, 13:31:01 »
Tja dan moet het toch maar eens gaan gebeuren.
De bouw van de 03 193, deze dame zal geen gemakkelijke klus worden.
De stroomlijn die deze lok heeft bezit vele rondingen, ook de enorme hoeveelheid aan klinknagels en rolluiken in de stroomlijn bekleding
worden nog een uitdaging.
Toch zal het wel goed gaan komen met haar.
Br 03-193 Micro-Metakit
by
Kees Borgers
, on Flickr
Om het nog iets moeilijker te maken heb ik besloten om de rolluiken open te laten zoals op de foto hier boven.
Br 03 193 Bw Altona
by
Kees Borgers
, on Flickr
Hier boven een originele foto van haar, met dank aan de Eisenbahn stiftung voor de foto.
Het slacht offer voor deze dame is de 01 196 van Roco.
Deze dame heeft de juiste maat loop wielen aan de voorzijde en de tender van haar is verdwenen achter de 03 204 in een eerdere ombouw.
De tender komt van een 01 10, ook van Roco, deze moet nog een geschaft worden.
Onder tussen is de 01 al deels gesloopt.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
Hier is de dame nog redelijk herkenbaar.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
Hier het onderstel met de inmiddels al kaal geslepen omloop, ook het schort aan de voorzijde is verdwenen.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
Hier nog even de onderdelen op een rij.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
En dan hier de omloop, ook is aan de voor zijde de binnen kant uit gevijld.
Het is de bedoeling om de ketel vanaf de onderzijde van de omloop naar boven te steken.
Later zal wel duidelijk worden wat ik hier mee bedoel.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
wob
Offline
Berichten: 1348
Aachenau West
Re: Br 03 193 de ombouw.
«
Reactie #1 Gepost op:
27 oktober 2019, 14:19:02 »
Succes toegewenst Kees!
Ik wist overigens niet dat deze 03 een 5-assige tender had. (Ik dacht dat alleen de 01.10 en consorten dat hadden)
Groet, Bas
Gelogd
puntenglijder
Offline
Berichten: 1679
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Br 03 193 de ombouw.
«
Reactie #2 Gepost op:
27 oktober 2019, 19:17:58 »
Bas bedankt voor de reactie.
Ook nu ga ik weer mijn best doen om er iets moois van te maken.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
Na een middag vijlen en passen zit het eerste deel van de ketel er op, dit was waarschijnlijk het makkelijkste klusje.
Ook moest de omloop aan de binnenzijde 4 mm worden uit gevijld.
Dit om de ketel van 22 mm onder de stroomlijn bekleding te laten passen.
Aan de onderzijde ziet het er zo uit.
Br 03 193 DRG
by
Kees Borgers
, on Flickr
De bekleding staat nog onder spanning en moet hier en daar nog even goed gevormd worden.
Later natuurlijk meer,
Kees
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Br 03 193 de ombouw.