Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.  (gelezen 50606 keer)

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #285 Gepost op: 12 januari 2020, 18:52:41 »
Bedankt, René.

Dat wist ik niet en zal wel ten misnte een paar keer wat ermee spelen.

Daniel

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #286 Gepost op: 12 januari 2020, 19:31:24 »
De Mica die ik bedoel is waarschijnlijk hetzelfde (y)

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #287 Gepost op: 13 januari 2020, 06:37:28 »
 (y)

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #288 Gepost op: 23 januari 2020, 08:14:06 »
.

.                                                       WAARSCHUWING !!!


Zoals je misschien hebt gemerkt, gebruik ik constant twee Flickr-accounts.
De reden daarvoor is dat ik een paar jaar geleden de toegang tot de eerste verloor vanwege de elastische aard van de geheugenfunctie van mijn eenzame hersencel: ik kon me plotseling niet meer herineren het wachtwoord en geen van de alternatieven om toegang te krijgen tot mijn toenmalige Yahoo e-mail, (tegen die tijd de eigenaar van Flickr)
Vanaf dat moment heb ik alleen als bezoeker toegang tot de meer dan 20.000 foto's in de oude Flickr, maar de hele privéfoto's zijn voor mij vervolgens verloren gegaan.
Dus ik nam een nieuw account, maar bleef ook betalen voor het oude om de fotos niet kwijt te raken.
Nu is het beleid van Flickr weer aan het veranderen en met mijn AOW kan ik me geen twee accounts meer veroorloven, dus ik kijk of het mogelijk is om beide accounts te verenigen. Dat had ik eerder zonder succes geprobeerd en tot nu toe er is geen teken van een beter resultaat.
We zullen zien hoe dat gaat, maar de WAARSCHUWING is reëel: er is een serieuze kans dat ik alle foto's die ik op dit en andere forums heb gepost kwijtraak, dus, in het geval dat je ze wilt behouden, raad ik je aan om een ​​kopie op tijd te nemen, want als ik Flickr verlaat, zijn alle oude foto's verdwenen.

Ik overweeg om het oude account los te laten en het nieuwe te behouden, maar weet nog niet zeker wat ik ga doen, omdat de onzekerheid over veel aspecten van internet, waaronder Flickr, groeit en de betrouwbaarheid in hetzelfde tempo afneemt.

Ik betreur deze situatie, maar zoals altijd zijn de dingen zoals ze zijn en men kan alleen doen wat mogelijk is.  :-\

Daniel, Magoo & Wallet



BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #289 Gepost op: 23 januari 2020, 08:22:03 »
Top resultaat, op een paar foto's zou je zweren dat je naar een echt strand keek.
Beste strand golven die ik tot nu toe gezien heb.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #290 Gepost op: 23 januari 2020, 08:34:10 »
Bedankt, Bart,

maar in alles wat ik do hebben anderen altijd al veel beter gedaan. 
Vooral de mensen van de militair modelisme zijn ongelooflijk efficiënt in het reproduceren van dingen met extreme subtiliteit. En Magoo, hier, kan met zijn bijna Braile modelbouw niet concurreren.
Gelukkig is competitie iets dat helemaal niet bestaat in L'Île du Présent dus leuk dat je het leuk vondt! (y)

Daniel
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2020, 09:08:34 door Daniel Caso »

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #291 Gepost op: 23 januari 2020, 09:44:11 »
Nou, de fascia had een gelukkige week en was niet aleen gemaakt maar ook een laag grondferf gekregen. Ik weet nog niet welke kleur ga di kregen ... als het ooit beschilderd wordt.

Maar nu naar de echte nieuws:

Nu naar het echte nieuws:

Gisteravond kreeg de rivier en de twee sloten een extreem royale laag glanzende acryllak

P1130894 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

...en zo zagt het uit toen ik naar bed ging:

P1140540 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140541 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140542 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140543 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Hier een paar foto's van de fascia:

P1140545 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


.                                                       WAARSCHUWING !!!


Zoals je misschien hebt gemerkt, gebruik ik constant twee Flickr-accounts.
De reden daarvoor is dat ik een paar jaar geleden de toegang tot de eerste verloor vanwege de elastische aard van de geheugenfunctie van mijn eenzame hersencel: ik kon me plotseling niet meer herineren het wachtwoord en geen van de alternatieven om toegang te krijgen tot mijn toenmalige Yahoo e-mail, (tegen die tijd de eigenaar van Flickr)
Vanaf dat moment heb ik alleen als bezoeker toegang tot de meer dan 20.000 foto's in de oude Flickr, maar de hele privéfoto's zijn voor mij vervolgens verloren gegaan.
Dus ik nam een nieuw account, maar bleef ook betalen voor het oude om de fotos niet kwijt te raken.
Nu is het beleid van Flickr weer aan het veranderen en met mijn AOW kan ik me geen twee accounts meer veroorloven, dus ik kijk of het mogelijk is om beide accounts te verenigen. Dat had ik eerder zonder succes geprobeerd en tot nu toe er is geen teken van een beter resultaat.
We zullen zien hoe dat gaat, maar de WAARSCHUWING is reëel: er is een serieuze kans dat ik alle foto's die ik op dit en andere forums heb gepost kwijtraak, dus, in het geval dat je ze wilt behouden, raad ik je aan om een ​​kopie op tijd te nemen, want als ik Flickr verlaat, zijn alle oude foto's verdwenen.

Ik overweeg om het oude account los te laten en het nieuwe te behouden, maar weet nog niet zeker wat ik ga doen, omdat de onzekerheid over veel aspecten van internet, waaronder Flickr, groeit en de betrouwbaarheid in hetzelfde tempo afneemt.

Ik betreur deze situatie, maar zoals altijd zijn de dingen zoals ze zijn en men kan alleen doen wat mogelijk is.  :-\

Daniel, Magoo & Wallet





« Laatst bewerkt op: 23 januari 2020, 10:00:20 door Daniel Caso »

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #292 Gepost op: 23 januari 2020, 09:54:03 »
Vanochtend het water was al halfdroog, wat mooi is omdat voor een zó dikke laag lak ik verwachte niet vee;l verschiel met vanacht:

P1140552 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Zoals je kan zien, minimale variaties in de positie van de lamp veranderen heel wat:

P1140554 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140555 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140556 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

In een paar dagen de melkachtige  vleken zullen totaal verdwenen

P1140557 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140558 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140559 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140560 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140561 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140562 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140563 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140564 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1140565 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr



Maar vergeet niet dit goed te lezen omdat in een paar dagen kunnen alle mijn foto's verdwijnen zijn, ook van de andere forums!

.

.                                                       WAARSCHUWING !!!


Zoals je misschien hebt gemerkt, gebruik ik constant twee Flickr-accounts.
De reden daarvoor is dat ik een paar jaar geleden de toegang tot de eerste verloor vanwege de elastische aard van de geheugenfunctie van mijn eenzame hersencel: ik kon me plotseling niet meer herineren het wachtwoord en geen van de alternatieven om toegang te krijgen tot mijn toenmalige Yahoo e-mail, (tegen die tijd de eigenaar van Flickr)
Vanaf dat moment heb ik alleen als bezoeker toegang tot de meer dan 20.000 foto's in de oude Flickr, maar de hele privéfoto's zijn voor mij vervolgens verloren gegaan.
Dus ik nam een nieuw account, maar bleef ook betalen voor het oude om de fotos niet kwijt te raken.
Nu is het beleid van Flickr weer aan het veranderen en met mijn AOW kan ik me geen twee accounts meer veroorloven, dus ik kijk of het mogelijk is om beide accounts te verenigen. Dat had ik eerder zonder succes geprobeerd en tot nu toe er is geen teken van een beter resultaat.
We zullen zien hoe dat gaat, maar de WAARSCHUWING is reëel: er is een serieuze kans dat ik alle foto's die ik op dit en andere forums heb gepost kwijtraak, dus, in het geval dat je ze wilt behouden, raad ik je aan om een ​​kopie op tijd te nemen, want als ik Flickr verlaat, zijn alle oude foto's verdwenen.

Ik overweeg om het oude account los te laten en het nieuwe te behouden, maar weet nog niet zeker wat ik ga doen, omdat de onzekerheid over veel aspecten van internet, waaronder Flickr, groeit en de betrouwbaarheid in hetzelfde tempo afneemt.

Ik betreur deze situatie, maar zoals altijd zijn de dingen zoals ze zijn en men kan alleen doen wat mogelijk is.  :-\

Daniel, Magoo & Wallet


« Laatst bewerkt op: 23 januari 2020, 10:03:17 door Daniel Caso »

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #293 Gepost op: 23 januari 2020, 10:22:41 »
Hoi Daniel, ik ga de foto's opslaan. Het is veel inspiratie voor mij. Bedankt voor je bericht.

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #294 Gepost op: 23 januari 2020, 11:31:34 »
Bedankt Patrick.

Maar opslaan door de Flickr BB link  of andere Flickr manier zal ook straks waardeloos worden dus je moet eigen opnames van maken en opslaan of een manier dat ik helemaal niet ken.
Iedereen heb mij toesteming om dat te doen, zelfs zonder het aan mij te melden.

Daniel

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #295 Gepost op: 23 januari 2020, 12:52:25 »
Hoi Daniel, heb de foto's gedownload en opgeslagen (y)
Zo kan ik nog eens terug kijken.
Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #296 Gepost op: 23 januari 2020, 14:03:59 »
Ik snap niet hoe je dat doet maar ga ook niet 'weer' (...!) proberen te leren.

De 'schone lei' heeft altijd zeer aardig voor mij gewerkt en steeds een deur geopend naar iets nieuw dus als alles wil weg wel jammer maar geen drama.
Het zal wel hier behoorlijk rustiger worden maar. tjá, het is zoals het is.
We zullen zien.

Daniel

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #297 Gepost op: 23 januari 2020, 21:15:23 »
Nou, Flickr zegt dat ik sommige of alle foto's van mijn oude account kan downloaden en ze vervolgens naar het nieuwe account kan uploaden ... als ik kan inloggen op het oude account.

Ik heb ze net een bericht gestuurd met de vraag: waarom zou ik de tweede accounts hebben als ik toegang zou krijgen tot het eerste?

Dat betekent dat ik met een steen heb gepraat en het gesprek is teruggekeerd naar het beginpunt.

Het is echt ... ( :police: Nee Daniel, het is niet toegestaan dergelijke woorden op het forum te gebruiken.)  >:(

>:(

>:( >:(

>:( >:( >:(

Daniel Caso

  • Gast
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #298 Gepost op: 23 januari 2020, 22:20:24 »
Het lijkt dat deze draad is ineens en zonder waarschuwing verhuisd naar 'no man's land'. Dus jhet is geen baan en geen diorama meer.
Nou, zulke dingen zijn altijd goed om mijn ego klein te houden. Dat kan geen kwaad en is altijd welkom. (y)


Meer belangrijke nieuws: het lijkt dat de Flickr team gaat wel een weg openen zodat na twee jaar ik weer bij mijn oude Flickr kan in-logen.
Als dat werkt zal een geweldige gebeurtenis zijn en Mr. Wallet zal dan vieren.

Het enige probleem is dat ze willen dat ik een hoop details over de privé foto's van toen bescrhrijf en de 'elastische' geheugen functie van mijn 'lone brain cell' is nu in paniek. Maar het zal wel goed komen... hoop ik.

Daniel

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: 1/32 schaal, 'Papier Berken", andere bomen , grassen en meer.
« Reactie #299 Gepost op: 24 januari 2020, 06:51:42 »
morgen Daniel

Ben zelf aan het kijken of ik de gel hier kan vinden, ze is niet langer meer in tube maar in een pot. Ver der zag ik dat Amsterdam ook een multicolor glitter flocken heeft, zeer fijn poeder, heb je die al eens geprobeerd?

Gr Joke