Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Aankomst grootste containerschip ter wereld  (gelezen 40601 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #165 Gepost op: 13 juni 2021, 12:40:30 »
Wat ik uit de info van Hans haal is dat die schuit oorspronkelijk verschroot zou worden,maar nu toch een nieuwe eigenaar heeft gekregen.
Die vaart dus (nog)niet ergens een strand op om te wachten op de snijbrander  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2277
  • Bnlx treinendokter.
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #166 Gepost op: 13 juni 2021, 20:31:08 »
De meeste schepen krijgen voordat ze het strand worden opgevaren nog een andere naam. Het is bedrijfsmatig (commercieel) niet handig om geassocieerd te worden met afbraak, ondanks dat een eind even natuurlijk is als een begin. (Behalve dan de Duitse braadworst, die heeft twee einden  ;D  )
Het gegeven dat ze op t ogenblik net ten westen van Nood Sumatra met zeer economische vaart (5-6 Kts) richting het westen varen, is weinig hoopgevend. Achter de schermen zal er ongetwijfeld druk gepraat worden over welk strand het meeste voor het schip over heeft. (O.a. afhankelijk van ruimte en afvoer van ijzer en zaken die een tweede leven krijgen aan boord van andere schepen)

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #167 Gepost op: 16 juni 2021, 18:15:57 »
Als je een pakje uit China verwacht wens ik je veel sterkte ;D

Het Covid-19 virus steekt de kop weer op in Chinese havensteden en brengt nogal wat vertragingen in het scheepvaart verkeer te weeg.
Naar de oost kust van de V.S, en ook naar Europa


Voor de kust van Zuid-China liggen nu 67 containerschepen voor anker als gevolg van de verstoringen van de containeroverslag in de havens Yantian en Shekou (Shenzhen) en Nansha (Guangzhou). De Deense scheepvaartdeskundige Lars Jensen van consultant Vespucci Maritime monsterde de maritieme file maandagmorgen met behulp van Vesselfinder. Behalve de wachtende containerschepen is er volgens hem ook een ‘armada’ van wachtende bulk- en andere vrachtschepen in het gebied. Jensen is pessimistisch over een snelle oplossing voor de congestie in het Zuid-Chinese havengebied. Op de vraag van een van zijn Linkedin-volgers, of de situatie er op korte termijn weer terug naar normaal kan keren, antwoordt de consultant kort en krachtig: ‘Nee’. Onder meer de belangrijke Yantian International Container Terminals moest de werkzaamheden de afgelopen twee weken drastisch terugschroeven wegens overheidsmaatregelen tegen een nieuwe corona-uitbraak. De congestieproblematiek in Zuid-China, die door de genoemde Lars Jensen vorige week al werd omschreven als inmiddels ernstiger dan de Suez-blokkade van maart, lijkt ook bij te dragen aan een verdere opdrijving van de spottarieven in de containervaart.Op de Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) heeft het gemiddelde Shanghai-Europa-tarief vrijdag een nieuwe sprong gemaakt naar 6355 dollar per teu (was een week eerder nog 5887 dollar per teu). En volgens de Freightos Baltic Index is het gemiddelde China-Europa-tarief voor veertigvoets containers met 5% gestegen naar 11.000 dollar per teu.

Bron: Nieuwsblad transport
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #168 Gepost op: 16 juni 2021, 20:13:30 »
Heeft niet zo zeer met het Covid golf(je - wie het weet mag het zeggen) te maken. Maar meer met de zuigkracht van VS en Europa. Analisten voorspellen al een paar maanden versoepelingen van regels in Europa en VS en het (her) opstarten van de economie. Veroorzaakt een hele grote vraag in China en transport. Samen met de Indiase Covid leid dat tot ophoping van verscheping orders en verdere vertragingen in de afhandeling (doet mij denken aan de congesties in de PG in de jaren 70, 4 loshavens in 5,5 maanden)

Helaas modelspoor spul en sex toys zullen niet binnen 24 uur geleverd worden. Net als Arduino boards, 3d printers, etc. Effe wachten is het devies!
 
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #169 Gepost op: 09 juli 2021, 13:45:42 »
De meeste schepen krijgen voordat ze het strand worden opgevaren nog een andere naam. Het is bedrijfsmatig (commercieel) niet handig om geassocieerd te worden met afbraak, ondanks dat een eind even natuurlijk is als een begin. (Behalve dan de Duitse braadworst, die heeft twee einden  ;D  )
Het gegeven dat ze op t ogenblik net ten westen van Nood Sumatra met zeer economische vaart (5-6 Kts) richting het westen varen, is weinig hoopgevend. Achter de schermen zal er ongetwijfeld druk gepraat worden over welk strand het meeste voor het schip over heeft. (O.a. afhankelijk van ruimte en afvoer van ijzer en zaken die een tweede leven krijgen aan boord van andere schepen)

Jan-Peter

BERGE STAHL, IMO 8420804 (NB0281), is herdoopt in GEOSTAHL. Wacht op Karachi Anchorage op orders om op het strand gezet te worden.  Op 7 juni op Gadani Anchorage aangekomen en op 9-7-2021 op het strand gezet om op Plot 91-92. gesloopt te worden.

Twee dagen na vertrek uit het Great Bitter Lake in het Suezkanaal ligt de ‘Ever Given’ nog steeds ten anker op de rede van Port Said aan de noordkant van het kanaal in de Middellandse Zee.
10 juli 2021 0200utc
Volgens de Britse WK Webster-groep, die gespecialiseerd is in maritieme claims, wordt door duikers een onderzoek naar de conditie van het onderwaterschip uitgevoerd. Afhankelijk van de uitkomsten daarvan wordt besloten of er reparaties nodig zijn en of het schip in een keer naar zijn eindbestemming kan.
Volgens Webster wordt ook de bodem van de containerreus schoongemaakt, die ruim drie maanden in het Great Bitter Lake is vastgehouden. Op AIS is te zien dat het schip in internationale wateren ligt, net buiten de Egyptische twaalfmijlszone, zodat de Egyptische autoriteiten er geen zeggenschap meer over hebben. Als het schip de ankers licht, kan het in een dag of tien in een Noordwest-Europese haven zijn.
Rotterdam
Een woordvoerder van Havenbedrijf Rotterdam bevestigt dat het nog onzeker is dat het ‘blokkeerschip’ naar zijn oorspronkelijke bestemmingshaven Rotterdam zal komen. Ook de optie van een Britse haven wordt nadrukkelijk onderzocht. Duidelijk is wel dat de ‘Ever Given’ op grond van een eis van de cascoverzekeraar naar één loshaven gaat en niet zijn oorspronkelijk geplande rotatie zal afmaken.
Volgens de woordvoerder wordt die keus ingegeven door de vrees dat gedupeerde partijen in andere havens beslag zullen leggen. De rederij en de verzekeraars laten zich bij de keus van de loshaven leiden door de vraag waar de minste juridische complicaties zijn te verwachten. Het feit dat er grote verschillen zijn tussen de Nederlandse en Britse maritieme wetgeving speelt daarin een belangrijke rol.
Zeker is wel dat Havenbedrijf Rotterdam de binnenkomst van het op dit moment bekendste koopvaardijschip ter wereld niet ongemerkt voorbij zal laten gaan, als het koers zet naar Rotterdam. ‘Je kunt hem moeilijk onder het tapijt vegen’, aldus de woordvoerder. Het Havenbedrijf wil zo ‘ongewenste situaties’ voorkomen, zoals fotografen die met een bootje in de buurt van het containerschip proberen te komen.
Ongelegen
Als het schip naar Rotterdam komt, wordt het waarschijnlijk afgemeerd aan ECT’s Deltaterminal op de Maasvlakte, waar Evergreen vaste klant is. Omdat alle naar schatting 13.000 containers daar gelost en opgeslagen moeten worden, zal het schip geruime tijd een ligplaats bezet houden. Dat komt ongelegen in een periode waarin alle containerterminals in Noordwest-Europa op piekcapaciteit draaien en veel schepen vertraging oplopen.
Bovendien zullen de ‘Ever Given’-containers een forse hap uit de opslagcapaciteit (stack) van de terminal nemen, omdat de vrijgave en aflevering van alle containers waarschijnlijk weken, en mogelijk maanden, in beslag zal nemen. Een deel kan mogelijk snel per feederschip naar de oorspronkelijke eindbestemming, maar veel containers zullen eerst in de loshaven geïnspecteerd moeten worden alvorens ze vrijgegeven kunnen worden.
Verder valt te verwachten dat een deel van de containers met een relatief lage ladingwaarde niet opgehaald wordt. Als gevolg van de maandenlange vertraging is de waarde van veel lading verminderd, zoals die van oranje EK-parafernalia. Bovendien moeten verladers meebetalen aan de kosten van de berging en krijgen ze hun containers pas mee nadat ze daar een garantie voor hebben afgegeven. Door afscheid van hun containers te nemen, ontlopen ze die kosten, althans voorlopig.
Bron:kombuispraat.nl




Daar komt ze



en hier zit ze.

« Laatst bewerkt op: 12 juli 2021, 10:55:45 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #170 Gepost op: 18 juli 2021, 14:47:36 »
Op 15 juli 2021 liet het havenbedrijf ons weten dat de Ever Given op 28 juli bij ECT in Rotterdam zal arriveeren!

Ever Given – het containerschip dat in maart het Suez Kanaal blokkeerde – arriveert woensdag 28 juli in de loop van de middag bij ECT Delta terminal (zuidzijde) in de Rotterdamse haven. De verwachte aankomsttijd is 15.00 uur, maar kan nog gewijzigd worden. De verwachting is dat het schip tot begin augustus in Rotterdamse haven blijft en daarna vertrekt naar Felixstowe.
+
Voorlopig ligt ze op 18 juli bij Sicilie te drijven. We wachten maar af.
De berichten van het havenbedrijf zijn ook al weer van drie dagen geleden.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Slow sailing Ever Given to arrive at Rotterdam
« Reactie #171 Gepost op: 22 juli 2021, 12:01:33 »

28 juli 2021
Evergreen Marine Corporation has released details of the EVER GIVEN 's scheduled port calls, following the vessel's departure from the Suez Canal region on July 7. The vessel is expected to arrive on its first port of call, Rotterdam's Delta Terminal, on July 28 to discharge cargo, including transshipment boxes, before leaving for the port's Euromax Terminal, where on August 2 it will discharge Hamburg-bound cargo for transshipment. A day later, the vessel will call at Felixstowe to discharge cargo for the UK and transshipment cargo bound for Hamburg. All transshipment cargo will be loaded onto the Ever Utile at Rotterdam's Delta and Euromax terminals. Evergreen said the vessel's Hamburg call would be omitted, in accordance with the ship's seaworthiness certificate, which has also directed the vessel to sail at lower speeds. AIS shows the vessel is currently stationary off the coast of Sicily. EVER GIVEN ran aground in March transiting the Suez Canal in convoy, blocking the waterway for six days. It was finally released by the Suez Canal Authority, which then reached a compensation agreement with its Japanese owner, Shoei Kisen Kaisha, according to London's The Loadstar.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #172 Gepost op: 29 juli 2021, 09:20:14 »
De Ever Given is afgemeerd in de Amazonehaven en kan beginnen met lossen. IKEA kan eindelijk zijn 'Zweedse" producten met made in China eindelijk in ontvangst nemen ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #173 Gepost op: 29 juli 2021, 16:32:34 »
Het zal me benieuwen,hoeveel containers men niet komt ophalen en hoeveel containers met producten kunnen worden afgeschreven omdat ze on verkoopbaar zijn geworden.
Kan me voorstellen dat de extra tijd op zee voor heel wat dingen in containers niet "gunstig" is geweest.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #174 Gepost op: 29 juli 2021, 16:59:55 »
Verladers en rederijen moeten met elkaar in discussie over het claimvraagstuk. Er zal sprake zijn van lading die wordt geweigerd door de verlader en dus niet wordt afgehaald. ‘Van producten met een beperkte houdbaarheid, zoals groente en fruit maar ook grondstoffen, weten verladers al zeker dat de goederen verlopen zijn en willen ze de containers simpelweg niet hebben. Het is nog een beetje onduidelijk wat daarmee gaat gebeuren Maar men moet duidelijk rekening houden met “Averij-grosse”.’ Averij grosse-regelingen zijn al heel oud. Ze waren al opgenomen in het Romeinse recht. Gelukkig is het beginsel in Boek 8 van het Burgerlijk Wetboek artikel 8 :610 ‘gemoderniseerd’ en als volgt omschreven: ‘Er is een averij grosse-handeling wanneer – en alleen wanneer – enige buitengewone opoffering of uitgave opzettelijk en redelijkerwijs wordt verricht of gedaan voor de gemeenschappelijke veiligheid met het doel de goederen betrokken bij een gemeenschappelijke met een zeeschip uitgevoerde onderneming, voor gevaar – hoe of door wiens toedoen dit ook zij ontstaan – te behoeden. ’Wellicht is door de loop van de tijd het niet voor iedereen meer helder dat een zeereis nog steeds een avontuur is met een gemeenschappelijk belang, namelijk het schip, de vrachtpenningen en de lading. De averij grosse voor de zeevaart wordt beheerst door de York-Antwerp Rules, die in 2016 zijn herzien. Als er sprake is van een averij grosse-handeling, dan moet deze wel aan een aantal voorwaarden voldoen en dient er sprake te zijn van enige buitengewone opoffering of uitgave, opzettelijk en redelijkerwijs verricht of gedaan, gemaakt tot het gemeenschappelijke behoud van schip en ladingen, en in een toestand van gevaar. Onder opoffering kunnen hier tevens uitgaven met betrekking tot het kopen van diensten worden gerekend, zoals het inhuren van de mannen van Smit om het schip vlot te trekken.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #175 Gepost op: 06 september 2021, 12:05:21 »
Ever Ace afgemeerd op de 2e Maasvlakte.


 Echt groter is er niet
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #176 Gepost op: 06 september 2021, 19:12:37 »
Nog niet  ;D  ;)
Zal een fraai aanzicht hebben opgeleverd,helemaal "greeen"
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #177 Gepost op: 06 september 2021, 19:22:15 »
Deze info was ik nog vergeten bij het plaatje te zetten:

De Ever Ace werd in juli opgeleverd door Samsung Heavy Industries in Zuid-Korea. Het schip met een lengte van 400 meter en een breedte van 61 meter heeft een capaciteit van 23.992 TEU. Dat is 28 twintigvoetcontainers meer dan HMM Algeciras dat op 20 juni 2020 in Rotterdam arriveerde. Het is daarmee het grootste containerschip ter wereld.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

mardig23

  • Offline Offline
  • Berichten: 225
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #178 Gepost op: 06 september 2021, 19:43:26 »
Knap (y)
Met spoorse Groeten, Karl

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Aankomst grootste containerschip ter wereld
« Reactie #179 Gepost op: 08 september 2021, 10:34:23 »
Hiervoor volg ik Rotterdamse Havenvrienden op FB voor de liefhebber.

Dan krijg je ook plaatjes van dichtbij en sowieso interessant om lid te zijn vanwege de diversiteit.

Van mensen langs de wal, tot  personeel van de haven of scheepsslui.

En af en toe duikt er een nostalgische foto op.  ;D

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#