Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terschellinger Spoor door F Helm
Vandaag om 18:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 17:58:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 17:47:43
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 76869 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #210 Gepost op: 22 August 2010, 21:16:57 »
Best wel een hoge instap voor de Hc, niet echt ergonomisch, terwijl de reiziger geen centimeter meer mag klimmen :o :o
Dat heeft denk ik meer met kinderwagens en rolstoelen te maken dan veiligheid.

Overigens zag ik op Rotterdam Blaak enkele mensen bijna struikelen omdat de vloer van SLT lager lag den het perron..... uitstapgemak blijkbaar....
No dress rehearsel, this is our life.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #211 Gepost op: 24 August 2010, 20:01:18 »
Zelfde verhaal in Haarlem ;)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #212 Gepost op: 24 October 2010, 16:13:04 »
Weet iemand of die SLT's ook rijden tussen Utrecht en Amersfoort of Baarn?

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #213 Gepost op: 24 October 2010, 16:21:16 »
Ja. (kort en bondig)

rotterdam-amsterdam-uitgeest VV,
Utrecht/Baarn VV,
rhenen-utrecht-breukelen VV,
alleen utrecht-amersfoort-zwolle is nog voor de DDAR.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
    • Mijn van-alles website
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #214 Gepost op: 24 October 2010, 17:09:18 »
Als model zou ik dit ding niet willen hebben... Wat een vee-vervoer uitstraling hebben die dingen zeg.

Ik ben niet lang met m'n 1,74, maar zelfs ik kon een vuist tussen het einde van de zitting en m'n knieholte krijgen: toen ik vroeg of ik de nog lege stoel bij het raam bij een vis-a-vis zitplek mocht innemen, merkte ik dat de beenruimte echt krankzinnig krap is: eerst dacht ik dat het aan mij lag, maar m'n pa, die er al wat vaker ingezeten heeft, merkte het ook: ze hebben er alles aan gedaan er zoveel mogelijk stoelen in te proppen.

En wat ik dan ook niet snap: eerst hameren op een extra deur in de middenbak van een SGM-III, en vervolgens slechts 1 deurstel in de koppen van een SLT maken: de trein was behoorlijk vol toen we op Sloterdijk aankwamen, en werd daar nog voller: op Amsterdam CS duurde het toch echt behoorlijk lang voordat iedereen eruit was.

Verder vind ik de deuren te sloom openen: die extra 'trede' die van onderaf tussen het treinstel en het perron geklapt wordt, doet er te lang over om daar te komen: gevolg: de deuren gaan pas 2 seconden na het indrukken van de knop open...

Verder mogen ze dat irritante deuntje binnenin de trein en loes die de reiziger constant een goedemorgen -middag of -avond wenst, ook afschaffen.

Tot zover dit off-topic geklaag..

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #215 Gepost op: 24 October 2010, 17:15:42 »
Weet iemand of die SLT's ook rijden tussen Utrecht en Amersfoort of Baarn?

Ze rijden in ieder geval op het traject Utrecht - Baarn, de intercity moet er af en toe op wachten  :P :)

ice105

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #216 Gepost op: 24 October 2010, 19:07:04 »
Ik heb in de zomer paar keer in de nieuwe sprinter gezeten,hij rijd lekker,je kan echt zien dat de middenbakken afgelijd zijn van de BR425 die in Duitsland rond rijden,alleen de topsnelheid van de sprinter valt wel tegen,in Duitsland is 160 km per uur langzaam,bij ons rijden de treinen,ook de nieuwe sprinter maar 140 km per uur,dat vind ik wel jammer,verder is het een mooië trein met goede rij eigenschappen,zeker als alle kinderziektes eruit zijn.
Als in Nederland ooit de topsnelheid naar 160 km per uur wordt gebracht,kan de sprinter zich meten met de FLIRT,mijn vaforiete Zwitserse sprinter van Stadler :).
Rijden in een sprinter duurt een eeuw in al die sneeuw.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #217 Gepost op: 24 October 2010, 19:10:16 »
De vraag is eigenlijk of 160 km/h nodig is....
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2417
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #218 Gepost op: 24 October 2010, 19:14:46 »
Idd en als de sporen dan een beetje glad zijn ben je in plaats van 1 station, 2 stations voorbij gereden  ;D 8)

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3918
    • MCKmodelbouw
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #219 Gepost op: 24 October 2010, 20:34:23 »
er was van de week bij omroep max een onderwerp over de SLT.
namelijk dat er geen wc's in zitten!
dat vind ik wel een van de slechtste dingen die ze kunnen doen.
verder heb ik er nog niet ingezeten.

gr,
mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1168
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #220 Gepost op: 24 October 2010, 20:50:35 »
Idd en als de sporen dan een beetje glad zijn ben je in plaats van 1 station, 2 stations voorbij gereden  ;D 8)

ehhh 2 stations voorbij gegleden  ;-)

Groeten

Bas

Overigens, wij hebben onze Flirts "gecastreerd"...ze zorgen daarmee dus niet voor nageslacht of zo, maar de acceleratie is dermate overweldigend, dat men haast overwoog om voor vertrek te melden dat reizigers moeten gaan zitten ;-) Nu is dus softwarematig gezorgd dat niet 100% vermogen meer ter beschikking staat.
Daarbij komt ook: een goede machinist houd het weer en de adhesie in de gaten en past zijn of haar rijstijl erop aan.

ice105

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #221 Gepost op: 26 October 2010, 17:19:09 »
Ik vind dat Nederland achterloopt qua snelheid,wat gladde rails betreft daar hebben alle treinen last van,ook in het buitenland,ja,de toiletten zitten er inderdaad niet in,dat hebben ze goed van Syntus afgekeken ??? :(.
Maargoed,ondanks die gebreken is het wel een mooië trein,om positief af te sluiten :) :).
Rijden in een sprinter duurt een eeuw in al die sneeuw.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #222 Gepost op: 26 October 2010, 17:55:46 »
Ach, er is toch altijd wel een leeg balkon.
Ze vragen er echt om als je hier mensen in durft te vervoeren! :'(

Tinus.
« Laatst bewerkt op: 26 October 2010, 17:58:13 door tinus »

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3918
    • MCKmodelbouw
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #223 Gepost op: 26 October 2010, 17:57:39 »
even iets heel anders..
is er al sprake van of het model in H0 gaat komen???
ik zou hem toch wel al te graag op mijn baan hebben rijden.

gr,
mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Martijn Joren

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #224 Gepost op: 26 October 2010, 18:54:36 »
Hoi Tinus,

Welk leeg balkon, de SLT is een lange doorgaande koker waar een paar zachte delen in zitten die kunnen buigen.
Geen toilet, geen balkon, alleen achter een stoel pissen is mogelijk.
Je zou zeggen dat ze als stoptrein ontworpen zijn, dan zit je er toch niet zo lang in.

In de sneltreindienst heb ik er ook in gestaan, van Den haag naar Amsterdam.
Weinig zitplaatsen!

groeten,

Martijn