Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 16:15:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:14:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 16:10:25
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door MathynK
Vandaag om 16:04:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:34:51
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:30:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 15:24:33
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:48:24
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:27:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:10:07
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 14:03:12
Onbekende gesloten goederenwagen door TonM
Vandaag om 13:04:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door DutchModelRailroads
Vandaag om 12:54:59
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 12:42:24
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door JREN
Vandaag om 12:31:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 12:13:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:11:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Jan Bennink
Vandaag om 12:04:29
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 11:33:23
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:27:38
Kibri station CALW ingekort als NS station door Ronald Halma
Vandaag om 11:06:57
Watertoren Bergen op Zoom door puntenglijder
Vandaag om 09:41:43
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 09:26:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:12:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 September 2025, 23:12:30
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 74928 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #60 Gepost op: 12 July 2008, 16:05:59 »
Voor wie ze nog steeds lelijk vind, ze dreigen een designprijs te winnen  ;D
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8082
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #61 Gepost op: 12 July 2008, 16:08:01 »
Sterker nog. Die hebben ze al gewonnen. Zie hier

Gr.
Eric
Gr.
Eric

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #62 Gepost op: 12 July 2008, 16:31:51 »
terecht natuurlijk voor dit schitterende treinstel.
Voor grootspoorfoto's zie site

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #63 Gepost op: 12 July 2008, 20:32:33 »
'het geeft het woord lelijk een nieuwe betekenis maar nog wat anders wat word het straks een zootje met die dingen zit niet eens een wc in ;D stoelen zitten Kwalitatief Uitermatend Teleurstellend
moet et nog zien

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #64 Gepost op: 13 July 2008, 20:04:03 »
En jij hebt er al in gezeten  ???

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #65 Gepost op: 13 July 2008, 20:06:54 »
nee maar lees welles wat ;D
en als ze ongeveer het zelfde zitten als een spurt dan geloof ik het wel

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #66 Gepost op: 13 July 2008, 21:42:10 »
Ik vind die nieuwe sprinters ook niet echt moi.  Het design is (voor mij) typisch DB AG ;D en passt niet zo in de NS wereld ::)
Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash :-X :-X :o

Geef mij maar liever en Plan V/T........dat heft tenminste nog stijl en emotie 8) ;D :D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #67 Gepost op: 13 July 2008, 23:16:38 »
Wat is dan meer typerend Nederlands, als de SLT zo typisch Duits is? Van deze tijd, wel te verstaan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #68 Gepost op: 13 July 2008, 23:28:29 »
Het is juist geen DB ontwerp, maar een ontwerp aangepast aan de NS.
Ik ben blij dat het oorspronkelijke Duitse model is aangepast en niet alleen de kleuren en logo's.

Werkspoor bestaat al een hele tijd niet meer....
Vr. groeten,
Bob

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8082
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #69 Gepost op: 14 July 2008, 09:02:44 »
......Maar als ik zo over de DB stellen 425, 426.......denk, is dat wel goedkope troep >:( plastic waar je ook kijkt, daar wil je niet in zitten bij en crash ......

Beetje kort door de bocht. Dat alles afgewerkt is met kunststof panelen wil nog niet zeggen dat het geheel van kunststof is.
Het metalen / aluminium frame moet aan een aantal sterkte eisen voldoen. Crashbestendigheid is een van de toelatingseisen. Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen. Allemaal om bij een crash de energie op te vangen en over de constructie te verspreiden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #70 Gepost op: 14 July 2008, 10:16:29 »
Volgens mij zijn de sterke eisen de laatste jaren alleen maar toegenomen. Syntus mag immers geen Lint'en meer bijbestellen omdat die niet aan de huidige regelgeving voldoen.
De buffers op de Flirt's en Protossen zijn volgens mij hoofdzakelijk bedoeld om bij een frontale botsing te voorkomen dat 2 treinen over elkaar heen schuiven. De buffers moeten zorgen dat de treinen min of meer in elkaar grijpen en de krachten door de constructie worden opgevangen.
No dress rehearsel, this is our life.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #71 Gepost op: 17 July 2008, 11:45:26 »
Daarom zie je op veel nieuw light rail matereel van die "mooie" buffers verschijnen.
k vind t wel stoer staan hoor  ;) En het vermindert het "kijk mij nou es eventjes de supersnelle mega-geavanceerde ICE tussen Boxmeer en Venray zijn" terwijl t gewoon een schrale plastic boemel is.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3241
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #72 Gepost op: 17 July 2008, 15:25:34 »
waarom heeft de sprinter die buffers niet?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8082
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #73 Gepost op: 17 July 2008, 16:28:40 »
Daar zit de crash bescherming achter het plaatwerk weggewerkt.
Ga er maar van uit dat die er echt wel is anders krijgt het geen toelating.
In ik meen RM heeft volgens mij een keer een artikel gestaan over de bouw van de sprinter. Op de foto's kon je mooi de crashconstructie zien omdat het plaatwerk er nog niet op zat.
Weet zo gauw even niet welk nummer het was.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #74 Gepost op: 18 July 2008, 00:21:33 »
het gaat om deformatie-zones die de klappen op kunnen vangen tot een bepaalde snelhied (40 kmh?), dit hoeven niet per se buffers te zijn.